Wille
Trådstartare
Jag är äldre än dig och har fortfarande inte lärt mig att hålla ordning. Jag är fortfarande sån att när jag behöver något i en låda så sliter jag ut den ur städskrubben (eventuellt också fler lådor om den jag ska ha är under andra lådor), hittar det jag ska ha och springer vidare. Att lägga tillbaka lådorna finns inte på kartan fast jag vet att jag behöver göra det.Fast att man är rörigt betyder ju inte att man har ADHD, det kan vara en effekt av ADHD, men behöver inte vara.
Jag har ADHD, var väldigt rörigt som yngre, men nu har jag lärt mig strategier som gör att jag har det hyfsat städat omkring mig.
Och jag har alltså aktivt kämpat med att få ordning. Det funkar bara delvis i rum där jag inte är så mycket.
Jag hoppas på hjälp att fungera eftersom inget hittills har hjälpt. Jag har frågat mig många gånger hur jag ska kunna få mig själv att lyda mig själv. Och jag har inte knäckt koden.Vad skulle du vinna på en ADHD diagnos? Undrar då jag har en autismdiagnos och inte ser hur den hjälper mig.