Tror det är individuellt. Men sen känns det ju minst sagt luddigt med vilka svårigheter som faktiskt "räknas" också. Jag har alltid haft exekutiva svårigheter och känner igen mig i princip alla "klassiska tecken". Jag har blivit utredd och fick där bekräftat att ja, jag ligger definitivt utanför vad som anses som "normalt" men eftersom jag klarar av att ha ett heltidsjobb så kan jag inte få en diagnos då mina svårigheter helt enkelt inte är illa nog, ja på riktigt. Då tog jag ändå upp min oro över att jag stundvis faktiskt gravt missköter mitt jobb pga detta, men eftersom jag ändå får behålla jobbet så är det ingen fara tydligen.
Jag tror alla måste hitta sina egna strategier men det har ju också tagits upp att det faktiskt finns vissa saker som visat sig bättre än andra. Att ha rutiner rekommenderas ju inte för ingenting liksom. Sen tror jag också att man helt enkelt måste förlika sig med att det kommer att bli jobbigt. Oavsett vilka strategier man har så kommer man inte helt magiskt få en vardag som funkar där man bara gör allt utan tjafs och utan att det är jobbigt. Det är en evig liten kamp och så fort man börjar slarva så halkar man tillbaka på noll. Men det är på't igen bara, för det är värt det.