Adventskalendertråden 2020

Köpte en Marabou Oreo-kalender till maken idag. Fanns på Willys, och var lite av ett spontanköp. Jag hade kikat på popcorn-kalender förut, men tyckte att det kändes lite dyrt. Denna kostade under hundralappen....
 
Ostkalender skulle jag vilja ha (när nu Novellix inte har någon kalender i år :( ) men jag tänker mig att det är svårt att få en vettig sådan med posten och jag åker ingenstans just nu.
Alltså hur exklusiv den är vet jag inte men den verkade helt okej , men den fanns på mitt vanliga Ica Maxi. Vet inte var du handlar/beställer hem matvaror ifrån, men den kanske kan komma med matvarorna hem?
 
Jag beställde en Harry Potter julkalender, låter som mysiga saker så hoppas på ok kvalité. Mycket nyfiken på hur den här kalendern kommer vara. Har aldrig haft en kalender som vuxen, tyckt det är dyrt men vill ha något lite extra i vardagen i december.

Någon som haft en Harry Potter kalender? Jag visste inte ens att det fanns.
Vilken köpte du? Jag är sugen på en till kalender eftersom det eventuellt blir en jul utan familj. Behöver något annat då... och någon form av HP-kalender har jag funderat på i flera år. 🤓
 
Alltså hur exklusiv den är vet jag inte men den verkade helt okej , men den fanns på mitt vanliga Ica Maxi. Vet inte var du handlar/beställer hem matvaror ifrån, men den kanske kan komma med matvarorna hem?
Åh, då ska jag hålla ögonen öppna på mitt vanliga Ica (som inte är ett Maxi men ändå). Tack!
 
Jag har fått en Harry Potter-kalender av sambon! Den ser ut som en fin, stor bok. När man viker upp den finns det en pop up gran som man ska dekorera med innehållet i luckorna och den kan återanvändas :) Mysig tycker jag!

Fotot är från baksidan av "boken".
 

Bifogade filer

  • Snapchat-685156107.jpg
    Snapchat-685156107.jpg
    175,7 KB · Visningar: 91
Alltså hur exklusiv den är vet jag inte men den verkade helt okej , men den fanns på mitt vanliga Ica Maxi. Vet inte var du handlar/beställer hem matvaror ifrån, men den kanske kan komma med matvarorna hem?

Vad kul! En ostkalender är väl vad jag hade kunnat tänka mig, en sån eller ingen.
Ska be min kompis kika efter den på Maxi. Vad kostade den? :)
 
Tror den kostade 199.
Men tilläggas ska att vad jag fattar som är det inte 24 olika ostar utan några som upprepar sig. Men jag som älskar ost kan nog leva med det...

Tack för svaret :). Okej nä tänkte så jag också att de kanske va så. Men jag gillar de flesta ostar jag också, fast kom ihåg nu att jag vill ju undvika dem med löpe i.... blir kanske svårt.... får nog göra en egen kalender :). Typ numrera ett par ostar :p.
 
Köpte en Ferrero Rocher-kalender häromdagen.
Vanliga ferreros, såna med mörk choklad och sedan dom godaste vita Rafaellos :love:
Gav dock bort den som present, men nu vill jag ha en själv :cautious:

Oh, en sån behöver jag! :d Håller med om att Rafaellos är de godaste - de dyker extremt sällan upp häromkring dock utan jag får bege mig till Uppsala (ca 5mil) om jag vill ha dem.. :cautious:
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
65 785
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
775
Senast: Tonto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 129
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp