Bukefalos 28 år!

Adventskalendertråden 2022

Såg att Rituals släppt sina men blev vid första anblick i alla fall besviken på innehållen. Får se om det blir köp, har väldigt svårt att motivera den konsumtionen om det inte är saker jag vet att jag kommer använda upp närmsta året. Visst går det ju att ge bort produkter som inte passar, men då känns det ganska "meh" att alls köpa för min del.
 
Såg att Rituals släppt sina men blev vid första anblick i alla fall besviken på innehållen. Får se om det blir köp, har väldigt svårt att motivera den konsumtionen om det inte är saker jag vet att jag kommer använda upp närmsta året. Visst går det ju att ge bort produkter som inte passar, men då känns det ganska "meh" att alls köpa för min del.
Kände samma sak. Ska kolla lite mer vad de innehåller men tror inte att det blir någon därifrån i år. Mitt säkra kort. :(
 
Såg att Rituals släppt sina men blev vid första anblick i alla fall besviken på innehållen. Får se om det blir köp, har väldigt svårt att motivera den konsumtionen om det inte är saker jag vet att jag kommer använda upp närmsta året. Visst går det ju att ge bort produkter som inte passar, men då känns det ganska "meh" att alls köpa för min del.

känns lite dyra? 775kr för billigaste liksom?
 
Kände samma sak. Ska kolla lite mer vad de innehåller men tror inte att det blir någon därifrån i år. Mitt säkra kort. :(
Hade dom inte slängt in så mycket Mehr hade det kanske varit mer intressant. Men överlag var det inte så mycket som lockade utom möjligen i den "nya" dyraste, och jag har inte riktigt bestämt mig om den är inom min smärtgräns för vad en julkalender rimligtvis kan kosta :cautious:
känns lite dyra? 775kr för billigaste liksom?
Tror den dyraste är "ny" men annars är det så dom kostat senaste åren och jag har tyckt att det varit värt det, även om jag nog köpt något år från Åhlens när dom haft 20% också. Har tyckt den varit betydligt mer värd pengarna än exempelvis Body shop, men det är ju utifrån vilka produkter jag använde respektive skyr i såna här sammanhang.
 
Hade dom inte slängt in så mycket Mehr hade det kanske varit mer intressant. Men överlag var det inte så mycket som lockade utom möjligen i den "nya" dyraste, och jag har inte riktigt bestämt mig om den är inom min smärtgräns för vad en julkalender rimligtvis kan kosta :cautious:

Tror den dyraste är "ny" men annars är det så dom kostat senaste åren och jag har tyckt att det varit värt det, även om jag nog köpt något år från Åhlens när dom haft 20% också. Har tyckt den varit betydligt mer värd pengarna än exempelvis Body shop, men det är ju utifrån vilka produkter jag använde respektive skyr i såna här sammanhang.

Fast förra eller förrförra året köpte jag den billigaste och den låg då runt 500 så nog tycker jag det blivit mycket dyrare.☹️
 
Nu har jag köpt en tekalender! :D:love:

Har i flera år tänkt det men sen dissat det till förmån för att köpa några av mina favoritpåsar istället. Nu gjorde jag både och :angel: Efter att maken lite försynt påpekat när han gjorde te åt mig häromdagen att, "nejmen, nu börjar visst julteerna ta slut här! Du kanske inte ska köpa lika mycket nästa gång? :idea:"
 
Ohh, vad är det för typ av praliner? :)

Ingen aning, det är en lokal tillverkare i närheten av @Trott :D Jag ville ju ha en pralinkalender och det kändes bra att handla lokalt (jag är i samma län och inte alltför långt ifrån Trott).

Det blir ju minst en skönhetskalender och de är ju inte lokala och i dagens tider vill jag stötta lokala företag om jag kan. Dvs det kändes vettigast med en lokal pralinkalender.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
67 118
Senast: Blyger
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 962
Senast: Habina
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
27 428
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 638
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp