Bukefalos 28 år!

Adventskalendrar för mindre barn

FadeAway

Trådstartare
Alltså inte choklad men med typ leksaker. Hade duplo funnits hade det varit en hit för det älskar hon. Men annars är ju allt för barn över tre år. Nina kommer vara drygt 22 månader i december.
 
Man kan glra en egen :)

Mamma hade en lite julgran i trä där hon hängde påsar med nummer på och i varje påse fanns en liten present :)
 
Annars får du göra en egen och köpa löst duplo och hänga som små paket :up:

Halvt trådkap, men jag har större bekymmer ju äldre sonen har blivit... han är inte så legointresserad längre och jag vill inte ge godis annat än på helgen - tips please!
 
Annars får du göra en egen och köpa löst duplo och hänga som små paket :up:

Halvt trådkap, men jag har större bekymmer ju äldre sonen har blivit... han är inte så legointresserad längre och jag vill inte ge godis annat än på helgen - tips please!

Vi har vänner som ger julklapparna i kalender, och sen något litet på julafton. Funkar bra för dem och det blir inget julklappsberg på julafton.
 
Annars får du göra en egen och köpa löst duplo och hänga som små paket :up:

Halvt trådkap, men jag har större bekymmer ju äldre sonen har blivit... han är inte så legointresserad längre och jag vill inte ge godis annat än på helgen - tips please!
Åh där är jag också... :crazy: Förra året blev det lite krystat tillslut... Jag försöker övertala barnen till just adventskalender, bara present 1,2,3 och 4 advent, men det går så där... Det blev strumpor, reflexer, lite pennor och annat krafs i förra årets kalender så jag tror att vi måste sätta och ner och diskutera i år hur vi ska göra. Det roliga är att dottern som är äldst har lite köpt min idé om att kanske ett legoset som har jultema som vi kan bygga ihop tillsammans och låta stå fram men sonen tycker inte riktigt om idén än... :meh:
 
Jag har tänkt försöka få tag på kalender med pixiböcker till dottern. Kanske lite tidigt, hon kommer fylla fem månader i december så det är väl egentligen för att jag är väldigt förtjust i julkalendrar och för att jag vill ha pixiböckerna hemma i god tid.

Annars måste jag ärligt talat säga att den här tråden fick mig att tänka "inga present- eller chokladkalendrar" :o
Är det många av er som haft sådant som tycker att det blir krystat? Eller ser ni det som roligt pyssel? Jag känner mig lite kluven här, älskar jul men vill inte skapa onödiga behov liksom (onödiga behov varken hos mig eller barnet).
 
Min son fick en liten julgran ett år, sedan ficka han en grej att hänga upp i granen varje dag. Ja ibland var det andra leksaker också, men han tyckte att det var så kul att pynta granen.

* Jenny *
 
Alltså inte choklad men med typ leksaker. Hade duplo funnits hade det varit en hit för det älskar hon. Men annars är ju allt för barn över tre år. Nina kommer vara drygt 22 månader i december.

Behöver man ha annan julkalender än sådan där med bilder bakom luckorna? Måste det vara saker/godis?

Hälsningar hos som fick julkalender med små paket i när hon var 23 år och hade flyttat hemifrån. Den hängde dock alltid framme när jag var liten men utan paket :D
 
Behöver man ha annan julkalender än sådan där med bilder bakom luckorna? Måste det vara saker/godis?

Hälsningar hos som fick julkalender med små paket i när hon var 23 år och hade flyttat hemifrån. Den hängde dock alltid framme när jag var liten men utan paket :D

Grejen är att vi tänkte skaffa en antingen lego- eller brio tåg-kalender till sonen. Därav behövs en till lillasyster också. Eftersom all släkt kommer samtidigt blir det så himla mycket klappar så då tänkte vi att det var en bra lösning på att hålla ner våra egna klappar. :)
 
Jag gjorde en egen julkalender förra året. Ett stort uppspänt tyg med en väg över hela. Längs vägen sitter det kardborrar där barnet får sätta dit en sak för varje dag. Till exempel ett hus där det ska på ett fönster med en ljusstake, en låga att sätta på ett ljus, en lucia, en pepparkaka, en julgran, julstjärna och julklappar.
Sen gjorde jag små hål längst upp och trädde i en liten julbelysning så det ser ut som stjärnor. Mysigt att tända varje dag.

Tanken var att slippa godiset varje dag och att minska på konsumtionshetsen. Väldigt kul pyssel, men det tog lite tid.
 
Är det många av er som haft sådant som tycker att det blir krystat? Eller ser ni det som roligt pyssel? Jag känner mig lite kluven här, älskar jul men vill inte skapa onödiga behov liksom (onödiga behov varken hos mig eller barnet).
När jag växte upp så hade vi en kalender med små paket att öppna varje dag, jag minns att jag tyckte det var jättebra presenter - inga stora saker utan en penna, ett kul sudd, ett klistermärke osv. men jag har alltid gillat sånt. Så har man ett barn som gillar pyssel så är det nog väldigt enkelt :up:.
På julafton fick jag alltid ponny-påsen :D.

När sonen föddes så kom min mor med den adventskalendern, men den användes bara de första åren och då med "nyttiga" saker (för han ville mest bara öppna...).
Sen kom lego-åldern vid 4 ungefär och nu har han fått sådana i flera år och vill inte ha dom längre :crazy:. Han är inget "pyssel-barn" heller :meh:.
Det lutar åt att vi bara har tv/radio-kalendern faktiskt, det får räcka så.

(men JAG tycker att det hade varit mysigt att få förbereda små paket med pyssel i, typ go crazy hos panduro eller så... :o)
 
När jag växte upp så hade vi en kalender med små paket att öppna varje dag, jag minns att jag tyckte det var jättebra presenter - inga stora saker utan en penna, ett kul sudd, ett klistermärke osv. men jag har alltid gillat sånt. Så har man ett barn som gillar pyssel så är det nog väldigt enkelt :up:.
På julafton fick jag alltid ponny-påsen :D.

När sonen föddes så kom min mor med den adventskalendern, men den användes bara de första åren och då med "nyttiga" saker (för han ville mest bara öppna...).
Sen kom lego-åldern vid 4 ungefär och nu har han fått sådana i flera år och vill inte ha dom längre :crazy:. Han är inget "pyssel-barn" heller :meh:.
Det lutar åt att vi bara har tv/radio-kalendern faktiskt, det får räcka så.

(men JAG tycker att det hade varit mysigt att få förbereda små paket med pyssel i, typ go crazy hos panduro eller så... :o)

Min son har inte direkt intresserat sig för pyssel. Han är iofs 3,5 år. Anledningen att jag vill ha en färdig är att det blir för tidsödande att leta upp 48 små paket och slå in. Mot att köpa två kalendrar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 773
  • Låst
  • Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
635
Senast: IngelaH
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 252
Övr. Barn Min 4 åring älskar att rita och måla och är riktigt duktig på det. Hon utvecklas i rasande fart och ritar framförallt katter men idag...
2
Svar
20
· Visningar
2 827
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp