ägarbyte häst med licens

Status
Stängd för vidare inlägg.

villagegirl

Trådstartare
Jag tänkte göra ett ägarbyte på vår nyinköpta häst och kollar då lite på ridsportförbundets hemsida om licenser. Jag trodde att det kanske vore bättre att göra det i år iom att de kommer höja licensavgiften och ändra hästlicenser osv from nästa år, men på deras sida verkar det som att det kommer att bli billigare om jag gör ägarbyte nästa år?

saxat från ridsportförbundets sida:
Priser fr 1/1 -2009 - tom 31/12 2011
Häst/ponny livstidslicens SEK 950
Lektionshäst/ponny* livstidslicens SEK 200
Ägarbyte häst/ponny SEK 300

Priser gäller fr 1/1 -2012 - går att lösa från
5 december 2011

Häst/ponny SEK 200/år
Lektionshäst/ponny* SEK 100/år
Ägarbyte häst/ponny SEK 100
Livstidslicens ska uppdateras för att gälla SEK 0

Har jag uppfattat det rätt då? Alltså att det fram tills nyår kostar 300:- för att göra ett ägarbyte, medans det efter nyår bara kostar 100:-.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 863
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 812
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 484
Senast: Jamtland
·
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
3 984
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp