Ännu en frisyr-tråd

strawberrysylt

Trådstartare
Jag behöver hjälp!
Det är dags att gå till frisören igen känner jag för att färga utväxten och klippa lite. Jag har inte så långt hår, men vill ha en förändring, men tror inte jag bara vill klippa som för tre månader sen igen.
Har kollat massa bilder och gjort ett litet collage:
27398032_10155332441865678_1003842156_o.png

Filuren till höger är då jag, den senaste bilden jag har på mig, har ingen från sidan tyvärr, men rakade i nacken då för tre mån sen som vuxit ut lite nu. Sen lite snett klippt med längre hår fram som synes. Vad tror ni om frisyrerna på bilden?
Jag har haft liknande tidigare, men det var ett tag sen. Jag vill ha en frisyr som inte måste stylas utan kan vara som den är utan att man ser ut som en dränkt katt. Och jag vill inte att det ska bli FÖR kort, för det kommer sluta med att jag går hem och gråter förtvivlat och sliter i håret. Men, jag vill ha en förändring. Tror ni någon av dessa frisyrer går eller ska jag satsa på liiite längre? Jag känner att jättekort hår i nacken och hela där bak är ok, men uppe på huvet o där fram vill jag känna att jag har hår kvar!

Tacksam för idéer, bilder och allt ni har att komma med :D

//r
 
Jag gillar frisyrerna, kanske bara färga din nuvarande utväxt lite mörkare och behålla det blonda som är i håret tills det växt ut/klippts bort. Hade jag haft rakt hår hade jag definitivt testat någon av de nya frisyrerna. :up:
 
@Hyacinth Tack för ditt svar :) Färgen vill jag nog ha kvar, tror jag, jag trivs som blond. Men du får gärna visa förslag på vilken färg du tycker! Jo, visst är det som du säger, frisyrerna kommer inte att se ut sådär särskilt länge alls... som sagt, jag har haft väldigt kort förut, men då trivdes jag med det och med att styla varje dag, men nu är det nog inget jag vill... men har lätt för att fastna och bara se hur fina de korta frisyrerna är...! Tack för dina synpunkter :)

@RedHyuuga Tack för ditt svar också :) Du tycker inte heller jag ska vara blond alltså... men jag trivs i det... men hur mörkt hade du tänkt dig? Jag har varit mörkhårig förut, men det är nog det blonda jag trivs bäst i. Du tror inte jag skulle känna att frisyrerna blir för korta utifrån vad jag skrivit...?

//r
 
Jag skulle skippa det tokblonda och ha en naturligare färg. Frisyren du visar är fin men kräver både styling och att klippas ofta för att vara snygg. Jag tycker din nuvarande frisyr är fin, bara färgen jag skulle vilja ändra.
Jag håller med om att en naturligare nyans skulle vara snyggare, frisyren/längden på håret passar dig jättebra :)
 
Tänker att det e svårt o få till det snyggt själv i nacken? O tror även du skulle passa i lite lång snelugg ev? Gå iaf första gången till frisören och sen se om du kan underhålla det själv sen?
 
Jag hade en liknade frisyr i många år och tyckte den var jättelätt att sköta. Bara att dra fingrar igenom när jag hade haft MC- eller ridhjälmen på mig. Lite gelé på fingrarna efter jag tvättat håret så räckte det för att styla, torkade snabbt och jag klippte mig ca var 6:e vecka.

Både långt och snaggat samtidigt. :up:
 
@Carand Jo, det har du rätt i, tänkte på det jag också sen att det är nog inte så lätt. Lång snedlugg hade jag förut och trivdes i, men vet inte om jag vill ha det igen, blev rätt trött på det. Jag trivs i luggen jag har nu, men frågan är om det blir snyggt till en kortare frisyr...

@Mia_R Det låter som frisyren jag hade för många år sen, då trivdes jag jättebra i det. Men tja, jag vet inte. Jag är väldigt mycket chill i mitt liv och vill kunna ha det helt ofixat också men ändå inte känna mig ful^^. Var sjätte vecka kändes väldigt ofta... Men det är klart man behöver underhålla en kortare frisyr mer än en lång...! Hmm...

@MM och @Monkie Tack, jo det var fint. Jag har dock inga problem med att färgen ser onaturlig ut, men det skulle väl vara för att utväxten inte syns lika tydlig då iofs, det hade ju varit bra :)

Jag menar inte att låta negativ i mina svar, är bara velig :P

//r
 
Jag behöver hjälp!
Det är dags att gå till frisören igen känner jag för att färga utväxten och klippa lite. Jag har inte så långt hår, men vill ha en förändring, men tror inte jag bara vill klippa som för tre månader sen igen.
Har kollat massa bilder och gjort ett litet collage:
27398032_10155332441865678_1003842156_o.png

Filuren till höger är då jag, den senaste bilden jag har på mig, har ingen från sidan tyvärr, men rakade i nacken då för tre mån sen som vuxit ut lite nu. Sen lite snett klippt med längre hår fram som synes. Vad tror ni om frisyrerna på bilden?
Jag har haft liknande tidigare, men det var ett tag sen. Jag vill ha en frisyr som inte måste stylas utan kan vara som den är utan att man ser ut som en dränkt katt. Och jag vill inte att det ska bli FÖR kort, för det kommer sluta med att jag går hem och gråter förtvivlat och sliter i håret. Men, jag vill ha en förändring. Tror ni någon av dessa frisyrer går eller ska jag satsa på liiite längre? Jag känner att jättekort hår i nacken och hela där bak är ok, men uppe på huvet o där fram vill jag känna att jag har hår kvar!

Tacksam för idéer, bilder och allt ni har att komma med :D

//r
Jag tycker att du passar jättebra i både färgen och frisyren som du har på din bild. Byt inte till den råttfärgsblonda som har visats på ett par bilder här, du kommer att ångra dig.
 
Personligen är jag inte särskilt svag för färghjälmar, d v s när det är samma nyans i hela håret. Hade troligen satsat på slingor, för att motverka skarp utväxt och sedan tagit beslut när det växt ut ett tag.

Tror inte du ska klippa kortare, verkar inte som du är sugen på merjobbet.
 
Tycker du ska behålla längden du har nu!
Raka i nacken är fint, blir ju nåt lite "extra" om du har håret uppsatt ibland :)

Kanske gå och raka något kul mönster?
 
@strawberrysylt Jag är svag för korta frisyrer men det blir ju per automatik mer fix och behövs hållas efter i större utsträckning.

Den här typen (bob+sidecut) får mig att vilja klippa av mitt långa hår, färga det vitt och gå omkring på stan utan att se någonting. Om en har relativt lättstylat hår borde det räcka med vax för att rufsa till det lite extra på morgonen :D
sidecut-punk-bob-2091797.jpg
 
Vad man tycker är snyggt är ju högst individuellt. Jag håller med @Lovisaleonora ang blondering. Jag tycker att det blir snyggast om man går till en bra frisör och slingar det ljusare. Jag har också lite svårt för blonderingar där det drar för mycket åt gult, vilket det tenderar att göra om man gör det hemma eller hos en mindre duktig frisör. Sen måste det ju hållas efter hela tiden om man är mörkare i sig själv, även om man slingar. Det blir ju ganska dyrt i längden med frisörbesök och produkter.

Vill man inte lägga för mycket cash på sitt hår bör man inte färga det alls, och absolut inte bleka det ;) Jag färgade mitt hår i många år, både rött och mörkt men i våras förra året bestämde jag mig för att gå tillbaka till min naturliga hårfärg. På sommaren är det guld/honungsblont och på vintern mer åt det askblonda/råttfärgade hållet. Jag tycker att det är sååååå skönt!

Det är också svårt när man har önskemål om att klippa en frisyr, men vill ha den "skötselfri". I stort sett alla frisyrer kräver styling. Jag tror att du ska behålla längden om du inte vill hålla på med det alltför mycket!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 091
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 921
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp