Bukefalos 28 år!

Ännu en låst tråd.

Ja tråkigt när de låses :(
Kanske blir folk för delaktiga eller jag vet inte?
Tänker att de trådarna ändå fyller sin funktion även fast det kanske blir rundgång emellanåt.
 
Jag förstår att det känns så när dina trådar låses hela tiden! Även om det förståss inte alls är så att du inte får finnas.

Tycker det har skötts riktigt kasst när trådarna har låsts utan förklaring. Tycker alltid det är dåligt när trådar rensas/låses utan ordentlig förklaring men det är extra illa när det är trådar som dina, när det dessutom är väldigt tydligt att du tar det personligt och blir väldigt ledsen av det! :(

Tycker det är bra att du ändå startar nya trådar efteråt. Det är starkt! Är ordentligt deprimerad själv och känner igen mig i mycket som du skriver och jag hade själv aldrig orkat/vågat starta en till tråd om det hänt mig, jag hade tappat det helt. Så jag blir imponerad och tycker det är väldigt bra att du fortsätter göra dig hörd. :heart

Styrkekramar från mig! :heart
 
Jag hade tänkt låta bli.
Det är inte enkelt att försöka hantera den här typen av trådar på bästa sätt för alla inblandade, jag informerade Wille via PM innan den här tråden startades:
Du har minst två andra aktiva trådar och den jag låste har pågått länge och du har i den tyckt att andra tjafsar och om jag kommer ihåg rätt att det är rundgång.
Jag ansåg det lämpligt att stänga den av olika skäl.
En ny liknande tråd kan skapas under forumet Dagbok om du anser att det behövs, och tror att det är positivt för dig.
Det händer då och då att vi låser olika trådar startade av olika användare på grund av att vi anser det vara det bästa alternativet. Det har inget att göra med vem som startar dem.
 
Jag hade tänkt låta bli.
Det är inte enkelt att försöka hantera den här typen av trådar på bästa sätt för alla inblandade, jag informerade Wille via PM innan den här tråden startades:

Det händer då och då att vi låser olika trådar startade av olika användare på grund av att vi anser det vara det bästa alternativet. Det har inget att göra med vem som startar dem.
Är ju ingen vettig förklaring. Bara snömos liksom.
 
Tycker det var en väldigt bra och tydlig förklaring
Är "för att det är det bästa alternativet" tydligt? Det anser inte jag. Hur då bästa alternativet? Varför då? Vilka andra alternativ fanns det? Vad var för och nackdelarna med de olika alternativen?
 
Orättvist mot @Gunnar att göra det till en personlig sak att trådarna låses, när du vet att det inte är så.
Att beslutsmotiveringar på detaljnivå inte ska vara offentliga tycker jag är viktigt för alla forumdeltagares integritet.

Vad vill du han ska göra?
Sluta moderera? Lägga upp en offentlig utredning med remissrunda inför varje beslut?
 
Orättvist mot @Gunnar att göra det till en personlig sak att trådarna låses, när du vet att det inte är så.
Att beslutsmotiveringar på detaljnivå inte ska vara offentliga tycker jag är viktigt för alla forumdeltagares integritet.

Vad vill du han ska göra?
Sluta moderera? Lägga upp en offentlig utredning med remissrunda inför varje beslut?
Nej, jag vet inte alls att det är så. Jag tycker inte alls att trådarna ska låsas utan en ordentlig förklaring.
 
Men man kan inte alltid få som man vill. Det är inte ditt beslut och det måste du acceptera.

Alla kan inte göra som du tycker hela tiden.
Men det tycks alltid vara jag som drabbas av dåliga beslut. I en dagbokstråd jag hade blev jag påhoppad så grovt att det nästan kostade mig livet. Det var inte alls långt ifrån att jag hängde mig men ringde akutpsyk och storbölade i stället. Den tråden modererades inte alls. Resultatet för mig blev 8 dagars inläggning på sjukhus. Jag tycker den tråden sköttes under all kritik. Det blev allvarligt på riktigt.
 
Men det tycks alltid vara jag som drabbas av dåliga beslut. I en dagbokstråd jag hade blev jag påhoppad så grovt att det nästan kostade mig livet. Det var inte alls långt ifrån att jag hängde mig men ringde akutpsyk och storbölade i stället. Den tråden modererades inte alls. Resultatet för mig blev 8 dagars inläggning på sjukhus. Jag tycker den tråden sköttes under all kritik. Det blev allvarligt på riktigt.
Det händer inte bara dig.

Jag tycker inte att förtjänat att bli bannad eller bli varnad med enda förklaringen att jag betett mig olämpligt men jag accepterar att det är så det sköts. Det är inte ens med en kommentar om vilket inlägg det ens handlar om utan bara en kommentar om i vilken tråd. Men jag sitter inte och startar flertalet trådar om att jag alltid blir felbehandlad eller skyller mitt mående på det heller.

Om du själv vill bestämma hur saker och ting ska skötas med moderering så får du helt enkelt starta ett eget forum för så fungerar detta forum.
 
Är "för att det är det bästa alternativet" tydligt? Det anser inte jag. Hur då bästa alternativet? Varför då? Vilka andra alternativ fanns det? Vad var för och nackdelarna med de olika alternativen?
Men alltså, det kvittar om Gunnar eller någon annan svarar dig. Du blir aldrig nöjd med svaret ändå. DU har ju alla svar på allt. Så är det jag tycker Gunnars svar var klart och tydligt.
 
Men det tycks alltid vara jag som drabbas av dåliga beslut.
Det kan se så ut från din synvinkel nu; men trådar stängs och inlägg raderas hela tiden, inget konstigt med det, det har inget med dig personligen att göra. Det är moderatorernas jobb att hantera forumet och det gör de efter bästa förmåga.

Du behöver ju heller inte starta egna trådar för att prata med andra, det är bara att hoppa in i de trådar som finns. Då slipper du ju också stå i centrum för diskussionen och behöver inte hantera mängden med svar.
 
Det kan se så ut från din synvinkel nu; men trådar stängs och inlägg raderas hela tiden, inget konstigt med det, det har inget med dig personligen att göra. Det är moderatorernas jobb att hantera forumet och det gör de efter bästa förmåga.

Du behöver ju heller inte starta egna trådar för att prata med andra, det är bara att hoppa in i de trådar som finns. Då slipper du ju också stå i centrum för diskussionen och behöver inte hantera mängden med svar.
Jag är ju i andra trådar också.
 
Är "för att det är det bästa alternativet" tydligt? Det anser inte jag. Hur då bästa alternativet? Varför då? Vilka andra alternativ fanns det? Vad var för och nackdelarna med de olika alternativen?

Du startar en diskussionstråd där man inte får säga emot dig för då blir du sur. Det blir ju en helt absurd situation på ett diskussionsforum.

Starta dagbokstrådar istället men inte för att hugga på @Gunnar. Han och jag är verkligen inte alltid ense men här håller jag med honom helt.

Startar du en diskussionstråd äger du den inte, helt i linje med forumets regler.
 
Du startar en diskussionstråd där man inte får säga emot dig för då blir du sur. Det blir ju en helt absurd situation på ett diskussionsforum.

Starta dagbokstrådar istället men inte för att hugga på @Gunnar. Han och jag är verkligen inte alltid ense men här håller jag med honom helt.

Startar du en diskussionstråd äger du den inte, helt i linje med forumets regler.
Samma här,jag är väl den som @Gunnar och @m???? glömt namnet,bannar mest ,jag vet inte alltid varför heller,men det är bara o bita i det sura äpplet o fråga när man är obannad igen
 
Den stora fördelen med Dagbokstrådar är att de som skapat en sådan nu återigen kan radera inlägg de inte vill ha i sin tråd.

Jag kommer inte ihåg om en trådstartare även kan låsa dem, om inte kan trådskaparen höra av sig till en moderator för att få den låst.

Oavsett vanliga trådar eller dagbokstrådar är det jättesvårt att veta hur man skall göra som moderator, när det ibland anses att man inte skall moderera och ibland att man modererar för lite.

Man kan även tycka att vi inte alls skulle moderera i just dagbokstrådar då en trådstartare kan göra det själv, samtidigt finns det gränser för vad som kan anses vara ok på forumet, framförallt om det verkar som att en trådstartare kanske inte kan moderera själv av något skäl.

Om TS finner vissa inlägg i den här tråden olämpliga eller att de inte hör till ämnet får hon gärna radera dem, om inte annat för att testa funktionaliteten.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
22 565
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 018
Senast: Nepenthe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 037
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp