Ännu en ras-tråd…

Sv: Ännu en ras-tråd…

:confused:Hur kan du uttala dig om min hund för det första?!? Det förstår jag inte!!! För det andra så är du kanske inte läskunnig eftersom just temperamentet min hund har gör den ännu mera ÄKTA!!! :banana: Måndagsexemplar får du nog ta och titta dig i spegeln efter! :idea: Det är inte bara jag som JR-ägare som har erfarenhet av att bli biten av min egen hund kan jag tala om för dig!!! Skrämmande vilken brist på respekt ni har på detta forum och dessutom hur ni går till attack mot en person som bara gav ett gott råd ang just denna ras som är så speciell :devil: VAD sysslar ni eg med här inne??? :eek:Och så ska JAG ha skulden hela tiden medan den där s k personen håller på och babblar om sin ras hon är besatt av hela tiden. Vad 17 ger du eg?!? :confused: Ingen är intresserad av att se stora bilder på den rasen och läsa romaner om den. De båda individerna kan ha en inbördes kommunikation ang den rasen anser jag som f ö inte är något att rekommendera som sagt var. Hur är det eg med ER uppfostran kan man fråga sig med all rätt :confused:
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

Dansk-svensk gårdshund en pincher????? Nä nu blommar löken!!!
Läs på!!!

Läs på själv.

DSG hör till rasgrupp 2 och där finns Schnauzer och pinscher, molosser och bergshundar samt sennenhundar och DSG är ju inte en scnauzer och jag tror till och med du inser att det inte är en moloss, bergshund eller en sennenhund :cool:

Vad finns då kvar?? Jo Pinscher :grin:

Bara för att den utseendemässigt kan likna en jrt, så innebär det inte att det är en terrier :cool:
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

Du kanske skulle ta och vända dig någon annanstans och rent av slå ur hågen att skaffa dig någon hund så otroligt okunnig som du är :eek: En dansk-svensk gårdshund är DEFINITIVT INTE en pincher!
Du är ju helt sanslös!!! :p

Det var jag som skrev att det är en pinscher. Här är en länk till den danska rasklubbens hemsida. På första raden står att dsgn är av pinschertyp:

http://www.dansk-svensk-gaardhund.dk/
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

Jag vill faktiskt att du lämnar min tråd ifred nu.
Det du säger om mig har ingen grund, allt pekar på din egen okunskap.
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

Har du vägarna förbi Västkusten nån gång så är du välkommen att bekanta dig med min dårpippi. :)

Dessvärre har jag inte vägarna förbi västkusten särskilt ofta, men om jag skulle hamna där någon gång kommer jag på hembesök;)
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

:laugh:Hej! Vill bara tala om att dansk/svensk gårdshund är nära besläktad med och liknar mycket jack russel terriers
Nej, DSG är inte nära besläktad med JRT.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ännu en ras-tråd…

Det är inte bara jag som JR-ägare som har erfarenhet av att bli biten av min egen hund kan jag tala om för dig!!! Skrämmande vilken brist på respekt ni har på detta forum

Vad som är skrämmande är väl snarare att du blivit biten av din egen hund och inte verkar tycka att det är särskilt konstigt eftersom det är en JR.
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

Amerikanerna vill ha större hundar, mycket päls, lååång nos.
Dom ser ungefär ut som en Groendendael i miniatyr.
QUOTE]

Åååh jag tror jag dödde lite.. :love: Jag älskar groenendaels och deras utseende, men jag skulle gärna vilja ha lite mindre hund.
Å nu säger du att det finns en liten rackare som ser ut som en grönis.. HUR kan jag ha missat detta?
Nu vet jag vad det blir för hundras som blir min nästa. :banana:

Ska genast börja fjäska för sambon. Va f*n har man 2 hundar redan så kan man väl skaffa en tredje oxå. :)

Vet du vad priset ligger på en sådan goding?
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

Nu har jag rensat och raderat och fixat i den här tråden. Därmed lämnar vi också tjafset. Alla inlägg rörande detta kommer att raderas.

Jag vill också tipsa om att moderator oftast är snabbare än Gunnar att vidta åtgärder, om det behövs, men alla trianglar och upplysningar uppskattas oavsett vart de skickas.

Mvh moderator Jadzia
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

Räcker det här utseendet?



En rasren Schipperke ligger mellan 10-15 000.

Gillar du Groenendaelens temperament och skärpa så gillar du nog schippens också.

Man får inte glömma att det är en arbetande, krävande hund, även fast storleken är väldigt behändlig.
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

:D Läste om mitt inlägg och så som jag skrivit verkar det bara som om jag älskar groenendaels bara pga deras utseende.. men så är ju självklart inte fallet.
Jag har en grönis/malleblandning och han har inte varit en barnlek direkt men han är otroligt rolig att jobba med. Skärpt som attans.

Men kan jag hitta en hund som påminner om groenendaels och som är mindre så vore ju det toppen! Jag får nog kolla upp denna ras.

Men om jag känner mig själv rätt så blir det nog säkert en renrasig grönis som blir nästa hund tror jag. Men det vore ju häftig att komma gåendes med en större och en mindre svartis förstås.. ;)

Jag får helt enkelt skaffa en av varje när mina 2 har gått ur tiden.:idea:

Usch vad rörigt detta blev, :eek: jag hoppas du förstår vad jag menar i alla fall.
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

:confused:Hur kan du uttala dig om min hund för det första?!? Det förstår jag inte!!! För det andra så är du kanske inte läskunnig eftersom just temperamentet min hund har gör den ännu mera ÄKTA!!! :banana: Måndagsexemplar får du nog ta och titta dig i spegeln efter! :idea: Det är inte bara jag som JR-ägare som har erfarenhet av att bli biten av min egen hund kan jag tala om för dig!!! Skrämmande vilken brist på respekt ni har på detta forum och dessutom hur ni går till attack mot en person som bara gav ett gott råd ang just denna ras som är så speciell :devil: VAD sysslar ni eg med här inne??? :eek:Och så ska JAG ha skulden hela tiden medan den där s k personen håller på och babblar om sin ras hon är besatt av hela tiden. Vad 17 ger du eg?!? :confused: Ingen är intresserad av att se stora bilder på den rasen och läsa romaner om den. De båda individerna kan ha en inbördes kommunikation ang den rasen anser jag som f ö inte är något att rekommendera som sagt var. Hur är det eg med ER uppfostran kan man fråga sig med all rätt :confused:


Hur kan man tycka att en hund som hugger är mer "äkta"??? Sådant skulle jag aldrig acceptera från någon hund, oavsett om den var min egen eller ngn annans.
I de allra flesta fall beror just den ovanan hos en hund på bristande uppfostran, och är ABSOLUT INTE ngt som ska uppmuntras.

JRT är trevliga små hundar med mkt humör, men med rätt uppfostran är de underbara (som de flesta hundraser)
 
Sv: Ännu en ras-tråd…

Nu har jag rensat och raderat och fixat i den här tråden. Därmed lämnar vi också tjafset. Alla inlägg rörande detta kommer att raderas.

Jag vill också tipsa om att moderator oftast är snabbare än Gunnar att vidta åtgärder, om det behövs, men alla trianglar och upplysningar uppskattas oavsett vart de skickas.

Mvh moderator Jadzia

PM:ar dig...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 708
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 996
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 797
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 103
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp