Ännu en sadelfråga

L

lill_flesky

Behöver lite hjälp av er. Det är någonting som är fel på min sadel, den ena bossan är större än den andra.
Det syns ganska tydligt på den här bilden:
http://photo.starblvd.net/Wielita/1-5-5-1080768609?m=1&pg=0&ro=4&co=4&pw=*3311403A5E0F
Har haft sadeln ett tag nu, och när jag var på återkoll på mustang så har jag ett vagt minne av att den ena bossan var lite större redan då, och då sa de att de skulle fylla på lite mera luft i den (det är flair-stoppning). Men nu har det alltså blivit likadant igen :(. Jag känner det som att jag ofta hamnar snett på hästryggen (har visserligen inte ridit på sadeln på länge eftersom den har blivit alldeles för trång) och att jag viker mig i ena sidan när jag galopperar.
Någon som kan säga mig varför det har blivit såhär? är det sadeln som är sne, eller är det möjligen jag eller pållan som har gjort den sne?
Någon som har nån bra idé? Ska självklart ta upp det med mustang när jag åker dit och fixar sadeln, men tänkte ta reda på lite mer först :)
 
Kolla din rygg!!!

Jag gjorde allt för att ridning kändes sned. Bytte sadlar till höger och vänster, kollade ryggen på min häst hade massören på henne osv.
Men felet låg hos mig själv.
Min rygg var sned som lutande tornet i Pisa utan att jag had märkt något. Mitt ena ben var en cm längre än det andra.
Och jag ska säga dig att det är mkt! Speciellt för hästen!
Så åk du till Kiropraktorn

MVH Martina
 
ja, fårnog ta och göra det först :) ska nog ge pållan en koll också, men får nog ta mig själv först. Hur mycket betalade du för ett besök hos kiropraktorn?
 

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 780
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 708
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 602
Senast: Sasse
·
Utrustning Jag har en begagnad, 4 år gammal bates caprilli som jag märkte att var lite ojämn i bossorna. Öppnade upp undertill (som enkelt går att...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp