Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack själv @Paddington för en rolig lek!

Det höll dock på att gå lite illa då jag inte fick ditt pm om förtrollning av mig förrän efter jag röstat redan (såg dock att du skickade det redan kvällen innan). Hade två minuter på mig att ändra rösten och så började mobilens nät krångla. :crazy:
 
Hurra!

Ber om ursäkt för mina förtrollningar, tror de stjälpte mer än de hjälpte. :o

Men när jag blev tjuvad på förtrollningen och sedan förtrollad att rösta på outofservice var det rätt lätt att räkna ut vem som var tjuv. :p

Jag fattade aldrig varför du valde att förtrolla mig?
 
Du
Jaja, det var kul så länge det varade. Grattis goda! :)
Du var grymt bra.

När jag vacklade lite tänkte jag att Sasse ev var tjuv och hade tjuvar av sig själv första natten för att spionen inte skulle tro att hon var tjuv. Skönt att hon inte var så fräck
 
De
Hurra!

Ber om ursäkt för mina förtrollningar, tror de stjälpte mer än de hjälpte. :o

Men när jag blev tjuvad på förtrollningen och sedan förtrollad att rösta på outofservice var det rätt lätt att räkna ut vem som var tjuv. :p

Jag tyckte det var bra att vara spion och veta att alla röster på mig mest var trolleri, men du var ju envis att ha dem att rösta på mig i början
 
När jag vacklade lite tänkte jag att Sasse ev var tjuv och hade tjuvar av sig själv första natten för att spionen inte skulle tro att hon var tjuv. Skönt att hon inte var så fräck
Om man nu ens fått göra så?

Och @dramatik... allvarligt?! Här har jag gått och trott att du varit god :cool:
 
Grattis, goda!

@dramatik - jag måste fråga, försökte du ge dig till känna för oss? Jag tyckte att jag lusläste, men huvudalternativen till jag blev käkad var Sasse och MM. Efter käket släppte vi Sasse och trodde mer på MM även om vi inte var säkra.
 
Jag förstod snabbt att Mm, Mu och Habina var goda och MM och Mus roller var ju inte så svårt att lista ut. Sen var det uteslutningsmetoden vilka tjuven stulit av .... Och det stämde ju att Sasse inte tjuvat av sig själv första natten som jag insåg var ett möjligt villospår
 
Men åh, vad irriterande det var när vi i lyan satt och diskuterade taktik när Caisa inte kunde vara med och leka mer. Jag var ju förtrollad och var tvungen att rösta på cirkus. Och inte fick jag säga något heller.
 
Grattis, goda!

@dramatik - jag måste fråga, försökte du ge dig till känna för oss? Jag tyckte att jag lusläste, men huvudalternativen till jag blev käkad var Sasse och MM. Efter käket släppte vi Sasse och trodde mer på MM även om vi inte var säkra.

Jag visste inte riktigt vem som var ulv. Jag trodde MM var ulv först. Sen när jag väl började fatta så försvann alla ulvar hux flux bara och sen var det bara jag kvar. Men jag trodde inte att du var ulv, då hade jag inte ätit dig. Anledningen till att jag åt dig var ju för att jag lyckades tjuva en natt när ni egentligen inte fick äta. Egentligen ville jag äta OOS för att visa att jag var tjuv, men det vågade jag inte för jag förstod att det skulle framkomma i tråden att det var tjuven som ätit. Så då trodde jag att alla snabbt skulle kopplat det. Därför kollade jag vilka som röstat på ensamma och då tänkte jag typ bra, då äter jag Myrten och sen får jag alla att tro att MM är tjuven så får jag två goda i en smäll. Och så skulle ulvarna fatta att jag var tjuv genom att jag drog upp att MM nog var tjuven och när MM var död och visade sig vara siare skulle ni förstå vem jag var kanske. Men sen åt jag dig och så lynchades bumpo och då var det kört:mad: Jag kunde lika bra ha käkat OOS från början tror jag:D
 
Tack själv @Paddington för en rolig lek!

Det höll dock på att gå lite illa då jag inte fick ditt pm om förtrollning av mig förrän efter jag röstat redan (såg dock att du skickade det redan kvällen innan). Hade två minuter på mig att ändra rösten och så började mobilens nät krångla. :crazy:

Ja, där blev jag nervös. Skickade till och med ett PM till Paddan och frågade hur du kunde rösta på mig:p Jag hade ju förtrollat dig!:nailbiting:
 
@Myrten Varför funderade ni på om jag var tjuven när du käkades?

@Habina Man får se till att kolla sin inkorg innan man röstar ;) iofs kanske du inte räknade med att bli förtrollad själv :p
 
QUOTE="dramatik, post: 16433970, member: 19845"]Bara lite;) Däremot flinade jag lite när Sasse tyckte jag var så god :p[/QUOTE]


Jaaa att Sasse fullständigt godförklar dig gjorde mig nervös! Sass gör iofs alltid mig nervös :p

Men du är härmed på min "liteALDRIGpåiulv-lek" -lista tillsammans med Mammas och Sasse :cool:
 
Jag visste inte riktigt vem som var ulv. Jag trodde MM var ulv först. Sen när jag väl började fatta så försvann alla ulvar hux flux bara och sen var det bara jag kvar. Men jag trodde inte att du var ulv, då hade jag inte ätit dig. Anledningen till att jag åt dig var ju för att jag lyckades tjuva en natt när ni egentligen inte fick äta. Egentligen ville jag äta OOS för att visa att jag var tjuv, men det vågade jag inte för jag förstod att det skulle framkomma i tråden att det var tjuven som ätit. Så då trodde jag att alla snabbt skulle kopplat det. Därför kollade jag vilka som röstat på ensamma och då tänkte jag typ bra, då äter jag Myrten och sen får jag alla att tro att MM är tjuven så får jag två goda i en smäll. Och så skulle ulvarna fatta att jag var tjuv genom att jag drog upp att MM nog var tjuven och när MM var död och visade sig vara siare skulle ni förstå vem jag var kanske. Men sen åt jag dig och så lynchades bumpo och då var det kört:mad: Jag kunde lika bra ha käkat OOS från början tror jag:D


Du spelade himla smart. Jag hade lätt gått på det om inte jag varit spion och vetat att MM var siaren.
Men nu visste jag ju att MM inte var ond och att du gick på så dant det var därför som jag hade dig som huvudmisstänkt.

Även om mina tankar om Sasse också fanns i bakgrunden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 273
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 491
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 048
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 293
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp