Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Paddington

Trådstartare
I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna har inte sett vatten på flera dagar. Om man inte visste bättre skulle man kunna tro att figuren var ensam och nedstämd, men Pelle, som figuren hette, var tankfull.

Det gick rykten på staden om en klåfingrig klåpare, det var inte Måns och hans bihang och ingen annan känd filur utan det här var en ny förmåga som börjat störa lugnet i kattkolonin. Ryktet gick, men ingen visste vad som var på gång, bara att både Trisse och Laban blivit av med flera strömmingar och helt plötsligt började det bli ont om råttsvansar i stan. Stadens innevånare började titta snett på varandra och småbråk och dispyter började bli mer och mer vanligt.

Själv hade Pelle också all anledning att vara tankfull, i hans ficka hade han något värdefullt, mycket värdefullt och han ville inte bli av med det innan han lämnat det ifrån sig till rätt person. Rätt person ja, ett tag var det Gullan, piffiga Gullan som väckt hans intresse men nu, nu klappar hans hjärta för Maja, underbara Maja….

Kommer Pelle ha möjlighet att lämna över sin värdefulla gåva innan han blir av med den?
Kommer man att komma underfund med vem som stör lugnet i kolonin och kommer allt att återgå till det normala?
Har Måns & co något med allt detta att göra, eller ser de bara till att underblåsa de stämningar som råder?

REGLER
- LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
- Vid två missade röstningar riskerar man att kickas från leken, meddela gärna LL vid förhinder
- Röster skall fetstilas och motiveras.
- BOPar är förbjudna
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
- PM skall skickas in före natt-DL för att gälla. Om man inte kan vara aktiv vid DL går det bra att ange alternativ.
- Ha kul!!

ROLLER
Pelle Svanslös
, som nykomling i stan så får Pelle snabbt försöka bilda sig en uppfattning om de olika innevånarna i stadens gränder och gator (siare)

Maja Gräddnos, snäll och söt kattdam som ofta kommer till Pelles räddning och som Pelles hjärta klappar lite fortare för (ängel)

Rickard från Rickomberga är en bullrig och företagsam kattfarbror. Eftersom Rickard gärna tar för sig så kan han vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vid röstning, genom att pm:a LL. Rickard har även möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När denne ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a mig och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av av rösterna, vill jag skona henne." Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har Rickard utslagsröst, och lotten faller på den deltagare Rickard röstat på. Har Rickard inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning. (Borgmästare)

Gammel-Maja i Domkyrkotornet, bestämd äldre kattdam. Stendöv efter åratal av klockringning. Eftersom Gammel-Maja är så bestämd och ingen vågar säga emot så får hon varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör. (Trollkarl)

Trisse - En storväxt, tjock katt med god aptit och ett gott hjärta, när han blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. (Bagare)

Gullan från Arkadien. Gullan har en väldigt populär hårsalong och där snappar hon upp både det ena och det andra om det som händer i stan (spion)

Hilda och Hulda
Beskäftiga systrar och gammelpigor (Tvillingar)

I kattkolonin finns även innevånare utan specialförmågor, exempelvis Laban från Observatorieparken, Ville m Sillen, Murre från Skogstibble mfl...

Onda:

Klåfingrige Fabian
: Fabian utger sig för att vara stans bästa ficktjuv och många är de strömmingar som han lyckas sno åt sig, dock är Fabian även lite klumpig så det är inte alltid stölderna lyckas. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på Fabian ( tex om denne stjäl från Gullan så får denne spioninformationen den natten). Fabian kan bara stjäla från en spelare en gång och valet måste skickas till LL innan Dag-DL och får tas i bruk under kommande natt-DL

Måns & co: Elaka Måns och hans gäng ställer gärna till förtret för alla, men speciellt för Pelle som Måns har ett särskilt horn i sidan till (ulvar)


DELTAGARE
1 cirkus
2 Matmissbrukaren
3 Myrten
4 Hedinn
5 Habina
6 Vira
7 bumpo
8 Mumorsan
9 CaisaLundblad
10 Sasse
11 outofservice
12 Dramatik
 
Första DL - Imorgon Onsdag DagDL kl 21.00, natt-DL torsdag morgon 09.00

Roller håller på att lottas och kommer strax att skickas ut. Finns möjlighet att hoppa med i leken en liten stund till...

 
Hittat leken och väntar på min roll. Första leken med "nya" buke för min del, ska bli spännande att se hur det funkar:)
 
@Habina Ja visst är det kul! Nu är jag relativt nyinflyttad i herr Svanslös stad, men en del känner jag i alla fall igen :D.

Däremot har jag insett att jag skulle behöva en egen Pelle Svanslös här hemma. Jag har just - håll i hatten nu - upptäckt att vi har fågelungar i skafferiet. I skafferiet finns en ventil ut mot gatan, med typ ett myggnät över, och på andra sidan nätet har en fågel alltså lagt sina ungar. Visst, det är lite gulligt att det kvittrar och pips när man öppnar skafferidörren, men ... maten då? :crazy:
 
@Vira Isch! Ni får flytta maten tills det är dags för fågelungarna att flyga, sedan kanske stänga för på något sätt?

@dramatik Gillar din bild! Lite mer dramatisk än den förra ;)

För övrigt lär jag rösta tidigt imorgon och sedan inte vara aktiv så mycket mer förrän runt 21-23 eller när jag nu kan tänkas vara hemma igen. Fyi.
 
Nu har jag också hittat hit!
Jättekul tema med Pelle Svanslös, mitt starkaste Pelle Svanslös minne är att min mormor och morfar läste böckerna för mig varje gång som jag sov äver där. Jag som då aldrig varit i Uppsala hade helt klart för mig hur Uppsala såg ut.

Jag hoppas att jag hinner leka ordentligt imorgon. Jag är på studentmottagning...
 
Hittat leken, men som jag skrev i anmälningstråden kommer jag inte att bli aktiv imorgon. Förmodligen framåt kvällen.
 
@Vira Isch! Ni får flytta maten tills det är dags för fågelungarna att flyga, sedan kanske stänga för på något sätt?
Ja vi får nog försöka med något sådant - alternativt stänga för delen in till skafferiet redan nu. De borde ju få luft och så genom ventilen där föräldrarna flyger ut och in. Fast det känns synd att störa dem för mycket, det vore ju himla trist om vi skrämde föräldrarna så pass att de inte vågar komma och ta hand om ungarna.

*kl*

Jag kommer inte heller att vara supermegaaktiv imorgon eftersom jag reser på dagen, men borde hinna in flera korta pass och det brukar ju i alla fall inte hända massor det första lekdygnet. Efter det har jag gott om tid! :)
 
Beroende på hur länge leken håller i och jag hängt med, så kommer jag inte kunna leka mycket på söndag. Ska vara hästskötare på en tävling åt en vän så det tar väl ett tag.
 
Jag har också hittat hit! Kommer behöva rösta relativt tidigt jag med då jag ska leda turridning ikväll i det härliga vädret... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 273
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 497
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 049
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 296
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp