Ännu ett barns tanke...

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

Gottfrid

Häromdagen så blev sambons och mina förlovningsringar färdiga, och asken låg på bänken i köket.
Dottern öppnade asken och blev alldeles förtjust över de vackra ringarna och frågade mig vad det var för ringar.

Jag svarade att det var våra ringar som vi skall bära för att vi tycker så mycket om varandra, och hon tittade på mig och sa att hon hade ju ingen ring som hon skulle ha för att vi tycker så mycket om varandra.

Men mamma fann sig snabbt och sa att jag inte hade hittat en ring som var tillräckligt vacker till henne än, men att jag skulle göra det nästa dag.
Så dottern blev överlycklig över samhörigheten ringarna skulle symbolisera och talade om för alla som ville höra att vi alla tre skulle "ringa oss" för att vi tycker så mycket om varandra alla tre.

Så i går så "ringade" vi oss alla tre, och dottern var stolt som få när hon berättade på dagis en den stora händelsen. Och personalen fick något visst i blicken och ett fånigt leénde (positivt menat) spred sig i deras ansikte.

Ja jag säger då det... denna lilla underbara tjej "ler och suckar lyckligt som hennes mamma"
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ännu ett barns tanke...

"ringas", det är helt enkelt bara så klurigt sagt.

Barns tankar och uttryck kan verkligen ge mycket.... :love:
 
Sv: Ännu ett barns tanke...

Klart lillsnuttan skulle vara med och "ringas"... och på en bättre grund än det hon sa kan nog inte finnas... :love: :love: :love:
 
Sv: Ännu ett barns tanke...

Ja i barnens värld är allt så enkelt och självklart... vi vuxna har en tendens att krångla till allt... :love: :love: :love:
 
Sv: Ännu ett barns tanke...

Var tvungen att smyga in här bland alla mammor för att återigen säga grattis till "ringandet" :D Klart snuttan ska ringas oxå!!! :banana: Krama henne från mig!!!
 
Sv: Ännu ett barns tanke...

Vilken mysig historia!

När min man och jag gifte oss så var sonen 2,5 år gammal. När han kom tillbaka till dagis efter sommaren (vi gifte oss i juli) så hade de vid någon dagis-samling pratat om vad man vill bli när man blir stor, var man ville bo, om man skulle gifta sig osv.

Då sa min son "Jag är redan gift, det gjorde jag i somras! Hela familjen gifte sig i kyrkan då."
Någon av småtjejerna i gruppen sa då att man faktiskt bara fick gifta sig med "någon man älskar, du vet". Då sa sonen bestämt "Vi älskar varann!". Så det så!
Dagisfröknarna garvade inte lite åt detta...
Men vad varm man blir i hjärtat!
 
Sv: Ännu ett barns tanke...

När jag berättade för min dotter, då 5 år, att vi skulle förlova oss så undrade hon vad det var och jag berättade att först förlovar man sig och sedan gifter man sig. Nästa dag på dagis berättade hon glatt för alla som ville höra att "mamma och pappa har förgiftat sig". :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 165
Senast: alazzi
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 661
Senast: a1agnlju
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 526
Senast: nickan1
·
Relationer Långt vädringsinlägg: Min relation med min pojkvän & särbo borde vara perfekt, vi matchar varandra så otroligt bra i åsikter, har...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
24 293
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp