Äntligen!

Sv: Äntligen!

Åh, vad mysigt med en liten dundocka!

Jag funderade faktiskt ett tag på ragdoll, men jag har alltid varit så förtjust i bengalerna, och det blev inte direkt sämre när jag var hos uppfödaren och hälsade på. :love: Så många fina katter!

Hon är riktigt fin, jag är inte så insatt i utställningar och så, men hon är tydligen en riktigt bra avelshona. Men det som kändes viktigt för mig var att hon hade så himla fint lynne, hon var lugn och fin. Verkade vara en riktigt mysig katt. Nu var hon ju så försiktig mot främlingar så jag fick inte göra mer än klappa lite försiktigt på henne emellanåt. Ska bli riktigt kul att få lära känna henne och se henne bli tryggare hemma hos mig.
Familjens två andra honor (mammas och syrrans som var min från början) har varit precis likadana och de är riktigt gosiga och mysiga katter. :love:
 
Sv: Äntligen!

Jag har också sneglat åt Bengal hållet, men jag tror att Ragdollen passar bättre för vår familj.

Visserligen har vi ett stort och roligt hus, men vi är mycket ute och Ragdollen är så väldigt hundlik att hon är med oss om vi inte går för långt (läs 20 meter från huset), då går hon hellre in, jag vill gärna att mina katter ska kunna vara ute litegrann, men med en Bengal så tror jag att det blir för långa utflykter.
 
Sv: Äntligen!

Kanske kan stämma, jag bor på tredje våningen, så för min del föll valet på raskatt som är van vid att vara inne. Att det blev bengal var för att jag tycker de är trevliga och roliga katter och såklart att de är väldigt vackra också. Jag gillar smarta katter som man kan leka och träna lite mer. Bengaler är vad jag förstått ofta ganska lättlärda, i alla fall så är de aktiva och vill vara med så det kanske är därför de lättare lär sig små tricks.
Hon sa också att de inte springer runt så mycket, utan mer klättrar på höjden, vilket ju är perfekt när man har en lägenhet. Annars krävs ju ganska stora hus om de bara ska vara inne och springa.
 
Sv: Äntligen!

Vilken vacker....

Lycka till med sötnosen! :)
 
Sv: Äntligen!

KL

Idag (eller rättare sagt igår på min födelsedag !) intog en liten ragdollkille vårt hem !

han spatserade in med svansen rakt upp och bara regerade från start. Inte kaxigt eller bråkigt utan bara nyfiket och trivsamt. Alla var lika förvånade eftersom han inte varit den tuffaste i kullen, men uppenbarligen en väldigt trygg liten grabb !

Kändes nog väldigt bra för uppfödare och fodervärdar som alla var med och levererade underverket !

Och jag är världens gladaste och fick den finaste födelsedagspresenten av mig själv som man bara kan tänka sig !
 
Sv: Äntligen!

Men hallå, skärp dig! Ett sånt inlägg KRÄVER för tusan en bild... minst! ;)
 
Sv: Äntligen!

Jag har lyckats få några suddiga bilder på honom, men han är inte still många sekunder (en av sekunderna var nör han undersökta toan)
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 007
Senast: ptr
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 381
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 669
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp