Äntligen!

Dravena

Trådstartare
Jag har länge letat efter en förening här i närheten som arbetar med hemlösa katter o dyl, eftersom sambon är allergisk och jag inte kan ha katt hemma. Så idag på Zoo expo här i uppsala träffade jag representanter för en nystartat förening som tar hand om hemlösa katter och placerar om dem. :) Så nu äntligen har jag något att engagera mig i och kan göra en insats för alla stackars katter som blir utslängda. :)
 
Har också kollat efter en sån förening. Har hört att det skulle startas en i uppsala.
Kul att hjälpa till (om man inte som jag skulle se alla stackars katter och säga: vill ha! vill ha!)
 
Go girl! Det behövs fler som du. :bow: Är själv lite inblandad som jourhem m.m och vet hur mycket hjälp som behövs. Har hört lite om Samvetet och det verkar ju som om de har fått en flygande start med massor av infångade dräktiga honor mfl. Himla bra att de finns men väldigt synd att det behövs.

och till dig som "vill ha, vill ha" det är OK att behålla alla (hmm nästan iallafall) Men även om du inte kan göra det så ska du veta att det känns väldigt gott i hjärtat när man sitter där med små nyfödda bebisar som annars skulle ha fötts ute i kylan och troligtvis inte överlevt. Men det är väldigt, väldigt jobbigt när de ska flytta :cry: Så är det ju alltid någongång blir de stora.
 
:bow:
En eloge till dig och Tirre!
Tur att det finns människor som er som vill ge av er tid och engagemang för att hjälpa alla kissar som hamnat fel i livet. :)
 
en eloge till dej!

Jag vill också hjälpa till, men har inte hittat något här uppe.... hjälpa till med tid kan jag, värre med ekonomi.... önskar jag hade bott i hus och kunnat vara jourhem... så fort vi flyttar större kommer jag nog försöka fixa någon sorts hjälp till katter ingen vill ha.... :(
 
Jag har ju en allergisk sambo (tokallergisk mot de flesta katter), men om jag känner honom rätt kommer han säkert smälta om jag berättar om nån stackars kattmamma som ska föda ute i kylan eller något annat hemskt.

Ja, kvinnan jag pratade med berättade att de hade fått larm om nio dräktiga honor på ett industriområde, detta innan de ens hade vaskat fram några jourhem. Men det löste sig ändå tack vare godhjärtade människor! :love:

Jag har inte mycket pengar att bidra med, men en femtiolapp i månaden för att vara fadder kan jag avvara. Tänkte ställa upp som jourhemssamordnare, ta med katter till veterinären och såna saker. Bara jag kan göra något är jag nöjd!
 
Att du ställer upp med det du kan är underbart, om alla tänkte som du skulle det inte finnas hemlösa katter :cry:

Du kan alltid engagera dig i att ragga sponsorer också, att marknadsföra "din förening" och puscha andra att hjälpa....


kram
 
Ja precis! De behöver folk som ställer upp på mässor o dyl, sånt tycker jag är jätteroligt. :) Ska ringa i veckan och höra när nästa möte är. Hoppas att det startar nån förening i din omgivning snart!

Kram
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 861
Senast: Gunnar
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 617
Senast: Imna
·
Övr. Katt Ska försöka sammanfatta detta så kort som möjligt. (ursäkta långt inlägg!) Obs. är att detta är inte mina katter. Jag är inte heller...
Svar
9
· Visningar
1 371
Senast: lahsd
·
Relationer Mitt hjärta brister, det känns som att jag ska gå i tusen bitar. Smärtan är fullkomligt olidlig! I fredags kom min älskade, älskade...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
17 248
Senast: TygerTyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp