Äppelcidervinäger

Cezzan

Trådstartare
var inne i Hästbutiken igår och såg att de sålde äppelcidervinäger till ganska dyra priser...

Jag har inte planerat ge det till min häst.
MEN det jag började klura på var om det är någon skillnad på den Äppelcidervinäger de säljer i hästbutiker och den de säljer mycket billigare i mataffärer?
 
Sv: Äppelcidervinäger

Jag skulle inte tro att det skiljer så mycket, möjligen i framställandet och vilken kvalite på råvaran man håller.
 
Sv: Äppelcidervinäger

jag har gett äppelcidervinäger från både livsmedelsbutik och från Granngården till min häst. Nu har butiken slutat att ta hem den sortens vinäger som var billigare/liter än vad granngården tar så nu har jag gått över till granngårdens. Enda skälet till är alltså priset då jag var nöjd med den jag hade förut också.
Ska man dricka vinäger själv så skulle jag nog inte välja granngårdens då jag inte litar på att det är samma krav på hygien i hantering av foder som med livsmedel... hur det hänger ihop i verkligheten vet jag inte...
 
Sv: Äppelcidervinäger

Hmm, jag skulle nog lita mer på ett svensk tillverkat äppelcdervinäger för häst, än billighetsvarianten i butik vad gäller renhet.
 
Sv: Äppelcidervinäger

*LK*

Gammal tråd men varför ger man Äppelcidervinäger till hästar, vad är det bra för??? jag har en dunk som jag fick av en kompis, man kanske skulle börja ge det till hästen...men vill gärna veta varför man ger det....
 
Sv: Äppelcidervinäger

Har du tillgång till "örtaboken" ?
Där kan du läsa vad äppelcidervinäger är bra till...
Jag ger det (10ml) dag...dock vill hon inte ha det, när äppelsäsongen börjar...
 
Sv: Äppelcidervinäger

Nej det har jag inte....men jag antar att det har nått med matsmältningen att göra...Men vi människor går ju ner i vikt av det, gör hästar också det??
 
Sv: Äppelcidervinäger

Äppelcidervinäger sägs ha en renande effekt i kroppen, hjälper bl a njurarna.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 895
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 824
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 498
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp