Mia_R

Trådstartare
Det ser som vanligt ut som jag kommer få en hel del äpplen även om de är små. Jag har sedan länge funderat på om jag skulle testa att göra saft av dem i saftmajan sedan @tanten sådde ett frö i min hjärna för många år sedan.

Är det fler som kokar äppelsaft? Med det här regnandet så har jag ingen lust att försöka rädda de sista vinbären på buskarna, äpplen går fortare att plocka och även om min vinbärssaft blev mycket god så kan det ju vara roligt med omväxling + det mesta fick följa med mamma till Göteborg.
 
Det ser som vanligt ut som jag kommer få en hel del äpplen även om de är små. Jag har sedan länge funderat på om jag skulle testa att göra saft av dem i saftmajan sedan @tanten sådde ett frö i min hjärna för många år sedan.

Är det fler som kokar äppelsaft? Med det här regnandet så har jag ingen lust att försöka rädda de sista vinbären på buskarna, äpplen går fortare att plocka och även om min vinbärssaft blev mycket god så kan det ju vara roligt med omväxling + det mesta fick följa med mamma till Göteborg.
Gör cider eller äppelmust?
 
Nör jag hade äppelträd så gjorde jag saft i min saftmaja. En gång kryddade jag med kanel. Skalar man och ta bort kärnhus så kan nan spara till äpplemos och göra två flugor på smällen. :up::d
 
Nör jag hade äppelträd så gjorde jag saft i min saftmaja. En gång kryddade jag med kanel. Skalar man och ta bort kärnhus så kan nan spara till äpplemos och göra två flugor på smällen. :up::d
Blir inte moset rätt smaklöst när man ångar bort saften? Bra idé annars, men jag tänkte slippa skala och kärna ur. :o
 
Blir inte moset rätt smaklöst när man ångar bort saften? Bra idé annars, men jag tänkte slippa skala och kärna ur. :o

Nej, det tycker jag inte, speciellt inte den gången jag hade kanel i också. Kan säkert bero på vilken sorts äpplen man har också. Jag hade matäpplen i mina träd, nästan äckliga att äta men fantastiska i pajer, saft och mos.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 133
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 067
Senast: LindgrenV
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 392
Senast: Ajda
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp