Bukefalos 28 år!

Är de riktiga värkar eller förvärkar

Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

KL

Jag har ingen utav mina gånger vetat om det var dags eller inte. Alla sa att jag skulle veta, pyttsan heller. Om jag ahde följt deras råd hade jag stannat hemma alldeles på tok för länge...
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Mitt vatten gick hemma 3 timmar innan han var ute, 1 timme efter att vattnet gått kände jag av första värken. Slemproppen lossna nån gång på väg in till förlossningen och jag tyckte inte mina värkar gjorde ont, visst kändes de men vi åkte in för värkarna var så täta.

Väl inne på förlossningen ringde vi på bm efter inskrivningen då jag börja känna tryck nedåt och hade värkar hela tiden. BM undersökte och jag var öppen 8 cm ;)

Tänk om jag hade stannat längre tills jag tyckte värkarna blev jobbiga, då hade jag garanterat fött i hallen!
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Nu har jag kommit hem, bebis hadde fixerat sig. Så bm tyckte jag skulle ringa ner om värkarna fortsatte, men att ja ska ta de lugnt. Ska dock på bilträff imorrn men kommer nog sitta mest och käka, :) då jag är hungrig hela tiden. Är dock inte långt till förlossningen från bilträffen. Om bebis vill ut i förtid.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

KL

Jag har ingen utav mina gånger vetat om det var dags eller inte. Alla sa att jag skulle veta, pyttsan heller. Om jag ahde följt deras råd hade jag stannat hemma alldeles på tok för länge...

Men det är väl ändå en väsentlig skillnad, men du kan ju inte påstå att förvärkarna är likställda med förlossningsvärkar.

Jag stannade inte hemma någon av gångerna, ffa den andra kom på väg in i förlossningsalen. De hade roligt när jag kom in, trodde inte att det skulle ha skett så mycket när jag sa att värkarna pågått i ca 30 minuter. Jag var vid det laget helt öppen, och att inte dottern rasade ut är nog mer ett under.

Bägge gångerna gick så fort, att jag inte hann få någon bedövning.

Men som sagt, förvärkar och förlossnings värkar är ju inte direkt likställda.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

men så bra, måste kännas tryggt för dig att du inte har så långt då :)

se till att gubben din håller sig nära också så han är redo att dra järnet om det sätter igång ;)
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Ja de känns tryggt. Nu ikväll har jag inte kännt något. Fast jag har bakat bröd. Är en person som inte kan sitta still måste ha något att göre. :)
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

är precis likadan själv :D

egentligen ska jag ligga i sängen och göra så lite som absolut möjligt men de bara går inte..
blir ju knäpp i skallen av de ju!
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Då var det säker det du kände, att bebisen fixerade sig. Jag kände när Rasmus fixerade sig och 2 veckor innan förlossningen så hände det också saker med kroppen som gjorde att jag blev orolig men ändå inte trodde det var på gång.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Men det är väl ändå en väsentlig skillnad, men du kan ju inte påstå att förvärkarna är likställda med förlossningsvärkar.

Jag stannade inte hemma någon av gångerna, ffa den andra kom på väg in i förlossningsalen. De hade roligt när jag kom in, trodde inte att det skulle ha skett så mycket när jag sa att värkarna pågått i ca 30 minuter. Jag var vid det laget helt öppen, och att inte dottern rasade ut är nog mer ett under.

Bägge gångerna gick så fort, att jag inte hann få någon bedövning.

Men som sagt, förvärkar och förlossnings värkar är ju inte direkt likställda.

Förvärkarna har varit rätt lika för mig. Vi har åkt in i onödan och ibland har jag trott det var igång men det inte varit det.Det är itne förrän senare under förlossningen som jag haft jätte ont. Men förlossningen har ju startat innan.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Då kan jag förhoppningsvis vara lugn då. :) Har ej kännt nått mer heller. :)
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

hum nu när ja var på toa så var de något slemmigt, kan de vara slemproppen, men hur vet man att de är den och inte nån form av flytning. Fundersam...
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Det kan man inte vara säker på, för den kan komma ut i bitar. Men kommer HELA slemproppen ut, ser det ut som en manet ungefär haha. Min kom inte förrän jag var på bb så jag vet inte riktigt, men jag trodde min hade kommit minst hundra gånger innan det för flytningarna var så slemmiga! Hur går det med värkarna?
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Jo de finns där, men gör inte lika ont längre. Man oroar sig nog mycket nu i slutet och tycker att man har alla tecken, :)
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Men det är väl ändå en väsentlig skillnad, men du kan ju inte påstå att förvärkarna är likställda med förlossningsvärkar.

Jag vaknade ett par timmar innan min dotter föddes kl 9 på morgonen av att det kändes konstigt, jag hade inte känt av en endaste sammandragning eller förvärk innan dess så jag hade ingen aning om det jag kände var "på riktigt" eller falskt alarm.
Eftersom det inte gjorde speciellt ont gissade jag att det var detta som var förvärkar och försökte somna om eftersom jag skulle upp och jobba, 2 timmar senare var hon som sagt född.

Jag vet fortfarande inte hur en sammandragning eller förvärk känns och jag vet inte hur slemproppen ser ut. ;)
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Kan man få frossa och ligga och skaka innan de riktiga värkarbetet kommer igång. Inatt hadde ja hemsk frossa men ja frös inte. Hadde ont i magen, Typ värkliknande.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Kan man säkert. Det borde väl vara dags för dej nu?
Många blir ju sjuka innan det börjar, värsta förkylningen eller diarréer...
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Är det något slemmigt kan det vara slemproppen.

När min slempropp gick, var det en lördag morron. På eftermiddan var den rosa strimmig och på söndag kväll kom sonen ut.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Ja de är dags, bebis är färdig för livet utanför. Har dock bf den 1 september.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Jo de va slemmigt, men har ej hänt nått än. Magen är dock spänd hela tiden och jag mår illa.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Jag fick värsta frossan när jag började öppna mig. Nu tror jag att det är dags för dig ;)

Jag kan ju alltid peppa bebis iaf... :banana:
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 124
Kropp & Själ Hej! Jag har i 4-5 dagar haft en molande värk i magen, långt ner till vänster, jag gissar på att det är äggstocken men jag vet ju inte...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 159
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 243
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp