Bukefalos 28 år!

Är de riktiga värkar eller förvärkar

Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Jag vet fortfarande inte hur en sammandragning eller förvärk känns och jag vet inte hur slemproppen ser ut. ;)

Samma här. Slemproppen hittade bm när jag drog av mig trosorna. Och värkarna började inte bli jobbiga först jag var öppen 8 cm. 5 min sernare fick jag första krysvärken ;)
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Ja de är dags, bebis är färdig för livet utanför. Har dock bf den 1 september.

Alla graviditer och förlossninar är unika, ingen är den andra lik!

Är du orolig så ska du ju åka in igen. Som jag tänkte när jag åkte in, hellre åka in och få åka hem igen än att åka in för sent.

Hejja bebis :banana:
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Inatt har de varit lugnt fast jag stapla ved igår. Prata även med fölossningen, nästa gång ja fick sån frossa skulle jag ringa ner. Eller om jag fick värkar. Så hon trodde de va på g. men att ja kunde avvakta eftersom jag inte känner nått så ofta.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Har inte haft så mycket mer känningar. Men inatt fick jag nått liknande mensvärk som sitter i än. Har läst lite och står att man kan ha nått liknande. Men står inte hur länge från de man får de till de att värkarna börjar. Nån som vet
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Jag hade mensvärk i två dagar ungefär. Hela tiden. Inte så farligt ont. Sammandragningar lite då och då men inte så farligt då heller. På tredje dagen började sammandragningarna och mensvärken gå ihop, alltså komma och gå på samma gång. Sen blev det mer och mer, tätare och ondare. På kvällen på tredje dagen åkte jag in och nästa morgon är han född!
Så började det för mej i allla fall, hoppas det är bebis på g för dej!
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Tack för svar.:) JO ja hoppas också det. Vill inte vänta längre. Ska till bm imorrn igen, så ska prata lite med henne också. :)
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Jag har ganska många sammandragningar. Har haft det i 3 dagar nu. Mest på nätterna. De gör inte speciellt ont och jag kan sova trots dem. Mensvärk som kommer ibland, inte kraftig. jag vill ha ut bebisen nu! Inget verkar hända här...

Volvo740tjej, jag blir sur om du får före mig!! :p Jag är före i kön!
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Haha när är du beräknad, Ja ska ju egentligen inte ha förrän den 1 september.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Okejj ja då borde du ju få gå före i kön, :) Får hålla tummen på att du får före mig, så du hinner rappotera till mig hur de gick :)
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Jo tack det tycker jag med!
Var hos BM idag. Hon frågade om jag ville kolla om jag hade öppnat mig. Bara det att hon inte nådde upp! Så det gick inte känna. Eller hon hade väl kunnat känna om hon joxat lite, men jag tyckte det gjorde rätt ont.
Gör ju ont bara att lägga sig ner!

Hon tog ner mig på jorden rätt bra med att bekräfta att inatt blir det nog ingen bebis, och sen fick jag tid för igångsättning 4/9! :mad:


Nu har jag fått bristningar också! Fyyyyyyy vad jag är less på det här!
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Tradigt! Annars om de får känna lite och livmodertappen är mogen så kan det sätta igång det hela, nästan som en hinnsvepning.

Usch jag vet hur sjukt jobbigt det är de sista dagarna, Sam kom på bf+9 och de 9 dagarna var nog de längsta i mitt liv. Man är stor och tjock och trött och uttråkad! Men jag kan trösta dej att inom två veckor har du en liten ljuvlig bebis att snuffsa på! Då är det värt all väntan i världen! (eller kanske inte riktigt ;))
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Låt inge vidare. Annars får du stöka runt me en dammsugare eller putsa fönster, kanske kan få igång det. :)
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Läste först i sunshines inlägg att de skulle känna på livmoderstappen. Och eftersom jag slarvläser så hoppade jag över till detta inlägg och läste "annars får de väl stöka runt med dammsugaren" vilket genast gav mig en bild i skallen av en barnmorska med dammsugaren i det heliga hålet.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Jag dammsuger varje dag. Mockar och grejar med vatten till hästarna. Bär hö. Inget hjälper!

Btw, färdknäppen , måste man "komma" för att det ska ge resultat eller räcker det med att "köra lite"? :o :p
Jag sa ju att jag var desperat.
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Det räcker att köra lite :D Fast han ska helst komma. Dels är det beröringen på livmodertappen, lite som en hinnsvepning, alltså om den är mogen och blir berörd kan det sätta igång det. Dels innehåller sperma nåt hormon som sätter igång det, fast egentligen alldeles för lite så de måste komma typ 30 ggr inom ett dygn eller nåt för att det ska ge verkan :D

Ananasar ska också sätta igång det, men då måste man äta 7 stycken! :eek:

Ricinolja sa de förr men det kan ge våldsamma magsmärtor och en farlig förlossning så det tycker jag inte du ska testa heller.

Nä, sov och ät choklad, det är mitt tips!
 
Sv: Är de riktiga värkar eller förvärkar

Jag dammsuger varje dag. Mockar och grejar med vatten till hästarna. Bär hö. Inget hjälper!

Btw, färdknäppen , måste man "komma" för att det ska ge resultat eller räcker det med att "köra lite"? :o :p
Jag sa ju att jag var desperat.

Vaddå desperat? Jag har hunnit med MÅNGA färdknäppar innan mina förlossningar beslutat sig för att starta (gått över 8 resp 12 dagar) men det är ju en av de positiva sakerna med att gå över tiden. ;)
Mer färdknäppar åt folket!!! :D
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 156
Kropp & Själ Hej! Jag har i 4-5 dagar haft en molande värk i magen, långt ner till vänster, jag gissar på att det är äggstocken men jag vet ju inte...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 168
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 247
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp