Är det 1½ år ner i toaletten??

frosen

Trådstartare
Jag har varit tillsammans med min sambo i över 1½ år nu. Jag 25 år och han 31... Allt gick väldigt fort när vi blev tillsammans och vi flyttade ihop väldigt tidigt. Han var hos mig hela tiden ändå så han såg ingen mening med att ha kvar lägenheten.

Allt har egentligen varit väldigt bra mellan oss och jag trodde att han var dröm mannen och att det skulle vara vi för alltid.. Vi bråkar väldigt sällan och när vi haft diskussioner så har vi löst dom fort. Jag jobbar på en hästgård och är ganska låst eftersom jag har konstiga arbetstider och vi bor på gården. Han jobbar som väktare kvällstid, men enbart varannan vecka.

Vi hade planerat vad vi skulle göra på semestern i sommar och lagt planer inför framtiden, och sen kom bomben.... Han vet inte vad han vill längre, och han vill ha en paus... Så från att allt egentligen varit ganska bra så ska vi nu ta en paus...

Jag har märkt ändringar hos honom den senaste tiden, så som att han har varit borta mer än han brukar, när han är hemma så är han nergrävd i datorn, han har tagit på sig extrapass på jobbet, närheten är inte detsamma och sexlivet är inte alls som det brukat vara... Men det värsta var väl när han sa att han skulle göra en sak men sen hittar jag bevis på att han gjort något helt annat... Bilder på personer jag aldrig hört talas om mm... Jag har konfronterat honom med det, och han säger att inget har hänt. Han erkände att personen på bilderna är någon han anser är attraktiv och intressant.. men inte har några romantiska känslor för. Han är en väldigt ärlig människa men nånstans får jag en känsla av att han inte har berättat allt...

Han känner att gnistan vi hade är borta och han behöver tid för sig själv för att komma underfund med vad han vill med livet och oss.. Det känns nästan lite som att han fått 30-års kris..
Nu har han fått sig en lägenhet och ska flytta ut...