Är det 1½ år ner i toaletten??

Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Men vill du vara 100% säker på att inte springa vilse ska du inte orientera alls, utan hålla dig hemma.

Ja, jag orienterar ju inte heller!

Sen kan jag inte låta bli att undra om det här med "livet ut" bara gäller förhållanden eller över huvud taget. Både min man och jag har haft hästar och ridning som vårt allt uppslukande intresse. Vi har båda varit tvungna att sluta helt, främst av hälsoskäl. Ska vi då se alla år med häst som bortkastade? Eller vara glada över alla fina minnen av en väldigt rolig tid?

Orienteringsexemplet kan ju gälla även andra saker än förhållanden. Är inte hela livet som en orientering utan karta och kompass!? Men Herren leder oss på rätt stigar. Om vi inte låter oss luras av djävulen. När man pratar om "livet ut" i det här sammanhanget så menar man väl i första hand hur man ser på en romantisk relation.

Dessutom undrar jag hur man kan veta, i början av ett förhållande om det kommer att hålla livet ut. Ha det som målsättning och jobba för det, visst. Men hur veta?

Det kan man naturligtvis inte veta. Om man inte är någon slags psykopatisk seriemördare.

Det finns ju fler än en som är fel person liksom, man kan inte testa alla dom under sin livstid, och man har ingen skyldighet att göra det heller, anser jag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: Red_Chili
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 365
Senast: Shaggy
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 740
Senast: Mabuse
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
829
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp