Är det 1½ år ner i toaletten??

Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Hur resonerade du som tonåring/ung? Tänkte du likadant då? Jag tänker mig att ungdomstiden är en period i livet när man provar olika partners.


Jag var inte intresserad av att inleda relationer övht förrän jag var 21 och när jag väl träffade "honom" så meddelade jag, när konstaterad ömsesidig förtjusning uppstått, att jag inte ville kasta bort tid på något som inte kändes som att det kunde vara livet ut - så ja, jag har alltid haft den här inställningen.
Killen jag träffade var lika ansträngt romantiskt konservativ som jag i den här frågan och skrämdes inte av mitt ställningstagande varvid vi flyttade ihop.
Sedan levde vi i en berg- och dalbana i åtta år innan vi accepterade att vi inte skulle leva ihop.
Den relationen var alltså bortkastad tid.

I dagsläget är jag inne på min andra seriösa relation och även om jag och min sambo har skitkul mest hela tiden så kan jag nu sitta här, och titta på honom som jag älskar mer än någon annan, och tänka att om det inte håller till vi är gamla och dör ifrån varandra - så kommer jag anse att tiden var bortkastad.
Jag hade lika gärna kunnat vara själv och skapat egna exklusiva minnen som jag inte delar med någon annan.

Hade jag haft en kristallkula som visade mig en framtid där jag och sambon skulle gå isär om 20 år skulle jag börja packa mina grejer i detta nu för att inte kasta bort en enda sekund mer än jag anser mig ha råd att förlora.

Poängen med relationer för mig är att leva med någon jag älskar minst lika mycket som mig själv, att vandra med genom livet med, lifetime companion, att dela kärlek och sorg med. En person som känner mig utan och innan, som kan min historia som delvis är vår historia.

När jag träffar gamla par som levt ett helt liv ihop och som fortfarande uttrycker kärlek gentemot varandra kan jag faktiskt känna avund - avund är annars är en mycket främmande känsla för mig.


Min sambo har precis deklarerat att poängen med relationer är regelbundet sex och delad ekonomi som gör att man kan köpa roliga saker. Vi är alltså nästan eniga ;)
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Man känner ju som man känner och det kan man ju oftast inte ändra i en handvändning ens om man vill, men med din inställning blir ju risken för svåra besvikelser klart större än för många andra. Verkar lite väl riskabelt. Deppigt att ha åtta bortkastade vuxenår bakom sig, också.
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Man känner ju som man känner och det kan man ju oftast inte ändra i en handvändning ens om man vill, men med din inställning blir ju risken för svåra besvikelser klart större än för många andra. Verkar lite väl riskabelt. Deppigt att ha åtta bortkastade vuxenår bakom sig, också.


Jag har förvisso bara två seriösa relationer och en separation i bagaget men jag tror nog inte att jag tar separationer hårdare än någon annan, jag är ju inte naiv utan väl medveten om att "min relation" kan gå i kras.

Gällande min första relation var det väl ambitionen och värderingarna som gjorde att våra problem behandlades envist och intensivt under många år så när vi väl bröt upp var jag väldigt färdig med både mannen och relationen.
Dock tyckte och tycker jag det var sorgligt - och bortkastat.
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Man blottar inte varje tanke och redogör varje minut av en dag. Ibland har man sina tvivel vilka kan vara mikroskopiska och de delger man kanske inte varje gång. Det skulle såra och ge bergodalbana i onödan. Det finns nog inte många relationer som är helt utan små gropar och gupp. .
Ja så små saker väljer man kanske att inte berätta så där är jag med dig. Detta pga att vi har flera barn och företag vilket ibland gör att man glömmer bort varandra, då är det extra viktigt att prata.
Det finns ingen redovisningsplikt i en relation:D
Skulle man berätta precis allt blir man naken och man har rätt till sin egen person och sin egen mystik.

Jag tänker väl främst på direkta lögner av lite större karaktär som ex det som ts beskriver här. För i detta fall handlar det, som jag tolkar det, inte om att en person oavsiktligt inte berättat ngt.
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Jag som formulerade mig illa där. Givetvis finns det attraktivt folk till höger och vänster men om man ljuger om det så finns det en orsak till det. vFinns det inget att dölja så behöver man inte ljuga eller hur?

Sen vet jag inte vad du menar med attraktiv - en person som är snygg eller en som jag tänder på -som får det att pirra?

Jag tror att man genom hela livet träffar på människor som vid ett annat tillfälle skulle kunna bli en partner, personer man skulle kunna bli förälskad i. Jag tror tyvärr inte på den enda stora kärleken.

Skillnaden oss emellan är att jag inte anser att man alltid ljuger och döljer saker bara för att man inte talar om det.

Jag är övertygad om att både jag och min kille regelbundet träffar folk vi tycker är attraktiva.
Ibland talar vi om det, som den gången jag kom hem full i skratt efter en incident där jag vände mig om för att spana in rumpan på en snygging och han uppenbarligen gjorde exakt samma :D Det var ju hysteriskt roligt.

Men att rapportera varje gång skulle ju vara jättekonstigt och lika relevant som om man skulle rapportera allt annat "kaffet är varmt" "idag såg jag en fågel" osv:eek:
Det skulle ju vara jättekonstigt...
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Det där är mindre ett konstaterat faktum och mera en politisk ideologi.

Nu förstår jag faktiskt inte alls vad du menar.

Alla, medvetet eller omedvetet, döljer. Vi ljuger ("vita" o "svarta") hela tiden.

Vissa lägen kan vi undra "varför", både varför vi ljuger och varför någon ljuger inför oss. Då kan man fråga sig, vad är det i miljön (dvs omgivningen) som gör att personen känner (omedvetet eller medvetet) måste ljuga?

Jag håller helt med escodobe - Det skulle bli väldigt konstigt om jag hela tiden skulle avlägga rapport om alla snygga o fula människor jag såg. Liksom det skulle bli tröttande för honom och tröttande för mig att höra alla hans observationer.
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Men ... man kan ju inte gå genom livet och UNDVIKA alla attraktiva människor?! Eller hur? Att tycka någon är attraktiv är ju inte nödvändigtvis detsamma som att hoppa i säng med densamme. Eller hur - igen? Och på samma sätt kan man ju inte förbjuda sig själv, eller sin partner, att anse att andra är attraktiva? Det låter lite neurotiskt ... Att se attraktiva människor (och annat vackert) är ju inte detsamma som att vara "otrogen", snarare en del av livets glädjeämnen :D
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Men ... man kan ju inte gå genom livet och UNDVIKA alla attraktiva människor?! Eller hur? Att tycka någon är attraktiv är ju inte nödvändigtvis detsamma som att hoppa i säng med densamme. Eller hur - igen? Och på samma sätt kan man ju inte förbjuda sig själv, eller sin partner, att anse att andra är attraktiva? Det låter lite neurotiskt ... Att se attraktiva människor (och annat vackert) är ju inte detsamma som att vara "otrogen", snarare en del av livets glädjeämnen :D

Javisst, jag håller helt med. Det vore helt orimligt.

Men en del verkar ju tycka att det är otrohet och att ljuga om man inte genast går hem och ber om förlåtelse typ:crazy:
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Man kan inte dumpa någon INNAN man har fått ihop det med NÅGON! Är inte det lite väl mycket önsketänkande? Jag har fått slita som ett djur för att klara mig själv i många år, sen så får man uppmaningar att man ska "dumpa honom"! Kan jag åtminstone får veta VEM jag ska dumpa?
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Precis så. Nu har vi i o f s läst om de som anser att det inte går att vara i en relation om partnern finner andra människor attraktiva, jag tycker det är helt orimligt att gå genom livet utan att finna någon annan än partnern attraktiv. Möjligen finns sådanan människor, men att kräva det av partnern? Nä.

Jag kan både finna andra attraktiva OCH vilja hoppa i säng med dem, det gör väl inte mig otrogen förrän jag i så fall väljer att agera på den impulsen?
 
Sv: Är det 1½ år ner i toaletten??

Precis så. Nu har vi i o f s läst om de som anser att det inte går att vara i en relation om partnern finner andra människor attraktiva, jag tycker det är helt orimligt att gå genom livet utan att finna någon annan än partnern attraktiv. Möjligen finns sådanan människor, men att kräva det av partnern? Nä.

Jag kan både finna andra attraktiva OCH vilja hoppa i säng med dem, det gör väl inte mig otrogen förrän jag i så fall väljer att agera på den impulsen?

Snarare är det väl ett sunt tecken? Att min partner kan se andra attraktiva kvinnor och fortsätta välja mig.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 176
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 104
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 024
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp