Bukefalos 28 år!

Är det bara jag..

Har du gjort någon form av skönhetsingrepp?

  • Ja

    Röster: 35 8,6%
  • Nej

    Röster: 374 91,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    409
Har inte gjort nåt, men hade velat göra ögonlocken samt läpparna. Men är alldeles för feg 😁
 
Kom på att jag ju gjort om min krona på framtanden. Vet inte om det räknas som skönhetsingrepp.
Hade en krona innan efter en tandskada, men alltid varit missnöjd med den så när jag genomgick tandreglering passade jag på att bli remitterad för att även göra om kronan till en snyggare. Kändes liksom rätt när jag äntligen fått fina, raka tänder efter reglering att även fixa till den fula kronan.
Ja just det, det har jag också gjort, då den första tandläkaren satt dit något som liknade ett väl tuggat tuggummi och tyckte att det var utmärkt bra så... det liknade inte ens en tand.
 
Jag har gjort/gör botox i pannan. Började förra året och gör det var 4e månad typ. Hoppas att var 5e månad snart ska räcka. Nog ingen som ser det utom jag. Är mkt nöjd med resultatet. Gör det för att få bort rynkor i pannan. Det har även fått den positiva effekten att jag får betydligt mindre huvudvärk. Innan hade jag huvudvärk typ en gång i veckan. Nu är det ovanligt att jag får det en gång i månaden.
 
ingrepp

  1. åtgärd som ger tydlig förändring, ofta om kirurgisk operationBesläktade ord: ingripa

    Källa
    https://sv.wiktionary.org/wiki/ingrepp

    .................................................
    Att det OFAST handlar om kirurgiska ingrepp innebär inte att det måste vara det. Eller hur ska jag tolka det ? Ska vi byta innebörd på ordet ingrepp ?
Nu skriver ju TS i trådstarten "Börjar känna mig ensam om att inte ha gjort någon skönhetsoperation eller gjort någon form av injektioner." Så det var väl ändå det omröstningen handlade om, eller hur?
 
Jag har inte gjort något sådant, och känner inget direkt behov av det heller. Jag kan klippa håret, noppa ögonbryn och försöka äta bättre, men där ungefär tar det stopp för vad jag orkar göra med mitt utseende. Inte så att jag är naturligt toksnygg eller älskar mitt utseende, men... jag är. Det bara är så.

De flesta i min bekantskapskrets känner jag genom hundarna, så fokus när vi umgås är allt annat än mänskligt utseende. Min partner bryr sig inte heller om utseende speciellt mycket och rent allmänt försöker jag hålla mig borta från all utseendehets. Jag följer ingen(!) på sociala medier som har fokus på utseende eller ens postar bilder på sig själv speciellt ofta. Jag sminkar mig inte. Jag ser mig aldrig i spegel förutom i badrum och hiss där det alltid finns. Inte heller ställer jag mig på vågen, inte ens hos läkare, och det blir totalt sett ganska lätt att tänka på allt annat än utseende.

Med det sagt så känns det absolut som att jag kanske skulle vilja lära mig att sminka mig någon gång. Eventuellt. Fast mest vill jag nog bara lära mig hur man får snyggare ögonbryn och det känns inte så komplicerat. Det handlar nog delvis mest om att orka noppa dem igen.
 
Skulle gärna genomföra flera stycken, men känner inte riktigt att jag kan (eller vill) prioritera pengar på det:

- Ta bort fettvävnad på överarmarna, främst då de stör när jag ska handla kläder (svårt att hitta saker som sitter bra) och gör allt onödigt krångligt när jag syr egna kläder.
- Göra något åt ärret på min mage efter en operation.

Något jag dock funderar på att göra är botox för huvudvärk och att fixa åderbrock på insidan av benen pga kliar och gör stundtals ont.
 
Jag har inte gjort något och förutom ett födelsemärke i ansiktet som står ut och gör ont och en grej på hakan kommer jag inte göra något.
Hade det riskfritt, så när som, gått att förminska brösten på ett sätt utan alltför stora ärr hade jag gärna löst en liten a-kupa. Tycker inte om storleken på de jag har. Men ovan scenario existerar inte så jag får ha det som det är.
Plus har inte ens möjlighet att prioritera ett frisörbesök nu så det känns som stora och onödiga pengar.
Jag är dem jag är och försöker förhålla mig till kroppen som en farkost.
 
Jag har inte gjort några ingrepp, men är inte främmande för att göra det.
Kommer nog lägga lite pengar på botox i framtiden, t ex på elevenrynkan. Den är så trist och eftersom jag dessutom spänner ansiktet en del så känner jag av det rent fysiskt också.
Har lite ytliga blodkärl på låren som jag inte är så förtjust i, som jag också funderar på att behandla bort.

Är för feg för större ingrepp än så :p
 
Ja just det, det har jag också gjort, då den första tandläkaren satt dit något som liknade ett väl tuggat tuggummi och tyckte att det var utmärkt bra så... det liknade inte ens en tand.
Min med! Den jag gick till för att göra om kronan var helt förundrad över hur dåligt man kunde göra. Och även tandregleraren tyckte att den var så ful och rekommenderade ny krona (nej hon sa det inte så utan på ett väldigt trevligt och proffsigt sätt). Så nöjd med min ny tand!
 
Läser inte elevenrynkan utan elevrynkan och får bilder av en lärare som är fast med en lite för stökig klass och som måste styra upp ungarna stup i kvarten, därav elev rynkan i pannan 😅🙈

Som svar på tråden, har fixat åderbråck på benen som påverkade mig rätt mkt i val av kläder, fick ett bra resultat och det känns friare nu, det är skönt. Och har inga problem med att göra det igen skulle det behövas nån gång. Utöver det är jag osäker på om jag vill göra något, är väldigt medveten om potentiella komplikationer vid ingrepp + har allergi mot typ det mesta så injektioner vågar jag absolut inte 😆 + det är dyrt och jag lägger hellre pengarna på annat. Vad andra gör bryr inte jag mig om så länge dom mår bra ☺️
 
Jag funderar på var alla som röstat nej räknar in Botox och Fillers? Tycker inte det är helt ovanligt att man sorterar det som något vardagligt och att skönhetsingrepp måste innefatta att lägga sig under kniven under narkos, typ.
Jag är inte alls främmande för att göra något ingrepp, men har ingen direkt lust eller önskan. Lägger dock gärna tid och pengar på att försöka hålla ett ungdomligt utseende genom att vårda hyn så länge som möjligt. Skulle nog kunna tänka mig att åtgärda ögonlock någon gång framöver, men det är ingenting jag underhåller tankarna på så väldigt aktivt.
Jag har röstat nej och jepp, jag räknar in botox och fillers!
 
Något jag dock funderar på att göra är botox för huvudvärk och att fixa åderbrock på insidan av benen pga kliar och gör stundtals ont.

Botox för huvudvärk sorterar inte på skönhetsingrepp.

Just botox är ett av de mer läskiga preparaten tycker jag eftersom det är ett så enormt potent nervgift, och samtidigt använt ganska mycket av både väl utbildade behandlare och mindre utbildade behandlare men också helt utan långtidsstudier - och presenteras allmänt som hyfsat riskfritt. Att medicinera nervgift för att ta bort/reducera sin kropps förmåga att använda specifika muskler, med avsevärd risk för spridning till omgivande muskler, nä, det låter inget vidare ens om det skulle funka perfekt utan andra biverkningar.

https://www.neurologiisverige.se/botoxbiverkningar/
 
Senast ändrad:
Botox för huvudvärk sorterar inte på skönhetsingrepp.

Just botox är ett av de mer läskiga preparaten tycker jag eftersom det är ett så enormt potent nervgift, och samtidigt använt ganska mycket av både väl utbildade behandlare och mindre utbildade behandlare men också helt utan långtidsstudier - och presenteras allmänt som hyfsat riskfritt. Att medicinera nervgift för att ta bort/reducera sin kropps förmåga att använda specifika muskler, med avsevärd risk för spridning till omgivande muskler, nä, det låter inget vidare ens om det skulle funka perfekt utan andra biverkningar.

https://www.neurologiisverige.se/botoxbiverkningar/
Självfallet är jag medveten att botox för huvudvärk inte är ett skönhetsingrepp... Men jag nämnde det eftersom botox KAN användas för skönhetsingrepp men det är inte något jag är intresserad av.
Har personer i min närhet som använt sig av det, och det hade faktiskt varit skönt att slippa anfallen med synbortfall, kräkningar etc.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 532
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 187
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
721
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp