Är det helt kört för MIG nu?? (jävligt långt inlägg!)

Nä åka buss med dessa paket är nog inte aktuellt. Har ju inte en chans att hålla i mig.
Och gym får vänta som sagt, om en månad är nog paketen borta, återbesök med kontroller v 6 & 8 tror jag :) (kollade nu, det är ju redan v 4! :eek:)

En instruktör föreslog att jag skulle stå utanför salen och köra mina övningar, som inte kräver maskiner, när hon har pass.
På så sätt får jag ju någon som hejar på och ger energi :D
Med de pass hon kör (Grit Strength, Grit Plyo och Bodypump) är det en bra idé tror jag, hade inte funkat med dansen, men "ÅTTA TILL, KÖÖÖÖR!!" Funkar ju lika bra om jag ska göra 8 knälyft i sakta mak liksom :banana:

Till nästa release räknar jag ju med att vara tillbaka på Bodyattack i alla fall. Även om det blir extremt förenklat utan hopp, spring och armflax. Blir "lyft, gå och vifta" istället :D
Det är sällan mer än halvfullt på de passen Heller, konstigt nog.
 
Men hu, vilken pissig attityd jag haft nu då :eek:
Inte ett dugg konstigt, men rätt onödigt. Sorry guys! Men när jag väl dippar gör jag det ordentligt, inget halvdant liksom.
Finns inga direkta mellanläge hos mig och det vänder fort :eek:
 
Men hu, vilken pissig attityd jag haft nu då :eek:
Inte ett dugg konstigt, men rätt onödigt. Sorry guys! Men när jag väl dippar gör jag det ordentligt, inget halvdant liksom.
Finns inga direkta mellanläge hos mig och det vänder fort :eek:

Vet du, det är faktiskt helt ok ha lite pissig attityd ibland när man är i din situation
Bara man kommer ihåg haka på livlinan så man kommer upp igen och inte fastnar där nere
 
Senast ändrad:
Vet du, det är faktiskt helt ok ha lite pissig attityd ibland när man är i din situation
Bara man kommer ihåg haka på livlinan så man kommer upp igen och inte fastnar där nere
Fast det kändes inte riktigt så när så många gick på så hårt om det...som att jag bara klagar, ältar och gett upp. Vilket jag själv anser är långt ifrån sanningen, bara för att jag konstaterade att jag faktiskt inte KAN göra speciellt mycket åt situationen som det är JUST NU...
 
Idag fick jag prova att, på rakt ben, gå i trappa! :bow:
Vilket faktiskt gav den där känslan av att "åfan, det GÅR ju!" fastän jag sa först att jag inte vågade, men sen bestämde jag mig och det gick superbra!
Gjorde inte ett dugg ont heller :banana:
Det är den där förbenade benbiten man vill ska läka fast innan jag får komma igång "på riktigt". Om 1,5 v tror han att jag kan få börja belasta ordentligt och jobba mer :banana:
Han ÄR faktiskt riktigt bra på att peppa och den eeenda källan till energi som finns här ute...
...sen har jag pratat med personal om hur jag känner och tänker om att bo här, hur jag ska kunna få det så bra som möjligt, vi får väl se om det går att ändra på nåt.
 
Men hu, vilken pissig attityd jag haft nu då :eek:
Inte ett dugg konstigt, men rätt onödigt. Sorry guys! Men när jag väl dippar gör jag det ordentligt, inget halvdant liksom.
Finns inga direkta mellanläge hos mig och det vänder fort :eek:

Vi vet (eller ja, de flesta iaf tror jag) :) Därför gör det ingenting, det går snart över igen :)
 
:)

...men imorgon påbörjas projekt "fly fältet"! Det här går inte längre :(

Behöver du hjälp med något så du kan fly fältet? Jag har bara några mil till Uppsala och hemma om dagarna! Ska btw dit på fredag men då ska jag vara på Neurologen kl 13 men efter det har jag tid!
 
Behöver du hjälp med något så du kan fly fältet? Jag har bara några mil till Uppsala och hemma om dagarna! Ska btw dit på fredag men då ska jag vara på Neurologen kl 13 men efter det har jag tid!
Tack, vad snällt! :love:
Måste ha tag på bist.handl. så hon får ordna fram något annat typ omgående. Ska ringa imorgon och se vad hon kan skaka fram, fort.
Synd att det är så långt till stan, jag behöver träffa folk :eek:
 
Nuu ska jag berätta om gårdagen för er!! Det behöver den här tråden lika mycket som jag :banana:

Först var jag i kontakt med bistånd.handl. Och fick ett nr till boendesamordnaren, alltså hon som fixar med platser o.s.v så henne ringer jag nog idag.
Hååårt träningspass med sjukgymnasten och vi är överens om att jag är grym! :D
Han är förvånad över hur bra det går, det är inte jag :rofl:
Senare på em var röda korset här för högläsning, jag var med en stund, men fick för ont och blev för trött så jag gick och la mig, väntade besök av en vän som skulle komma med semla till mig :love:

Och sen åkte jag med henne till Gränby Centrum (stort köpcentrum, där jag också tränar :)) mötte upp mitt ex där, världens finaste människa, och så gick vi runt i massa butiker och jag shoppade lite :D

Sen var jag såklart upp till gymmet och hälsade på/vilade.
Pratade med instruktören om Bodyattacken och så sa vi att där är jag om en månad, när alla paket är borta och jag är hemma :D
Det finns så enkla alternativ att det enda man egentligen behöver kunna för att vara med på Ba är att stå/röra på benen :D

Och sen gick jag ett varv till medan han var på pass, när jag skulle åka upp igen träffade jag vår Jam/AfHo instruktör och då blev jag så himla, himla glad!! Det var liksom "pricken över i" eller vad man säger :love:
Hon, och hennes pass, är de jag saknar allra, allra mest.

Sen åkte vi "hem" och jag var så otroligt glad, mådde så bra!! Fick verkligen den boost jag behövde :banana::love:

Kom "hem" och hade ju missat middagen, vi åkte när den var, så jag frågade om lite varm mjölk och en rostmackor på rummet.
Så kom de in med två mackor och frågade om jag inte ville ha choklad istället :D
... Det ville jag såklart...

Trots detta äventyr hade jag bara tagit 2/3 av ordinerade smärtlindringen och ändå hade jag knappt ont i bäckenet, knät känns inte ett dugg och axeln blev lite arg ibland men jag hade inte ens armslingan på när jag var ute!

Jag hoppas att jag kan få leva på det här ett tag, annars vet jag nu att jag är redo för äventyr :D
:banana::love:
 
Vill ni ha en till positiv uppdatering så kommer det här :D

Igår sa sjukgymnasten att vi skulle testa att ta bort axelortosen, så det gjorde vi.
Plötsligt var klockan 20.30 och den var fortfarande inte på.
Då kände jag att det nog inte gjorde så mycket att vara utan den :D

Jag går helt utan krycka och tog 4 vändor i trappen :banana:

Vi har även börjat aktivera axeln och jag försöker använda den så mycket det går. Eftersom frakturen troligtvis läkt tänker jag "ja, det gör ont, men det är inte farligt!" "jag provar!" "Det borde gå, det SKA gå!"
Så igår lyckades jag skära en pannkaka helt själv (vinkeln har varit "boven i dramat") och känslan när det funkade var inte långt ifrån känslan av att fatta en rörelse i ett danspass! Snacka om perspektiv! :D

Jag är väldigt positiv och känner att jag fått tillbaka den styrka som tagit mig framåt hittills i alla år! :banana:

Idag ska jag eventuellt hem en sväng med pappa, och då ska jag skriva ner en lista på vad som behövs för att jag ska kunna vara hemma.
(rensas ut, tas bort, läggas till, vad arb.ter. kan hjälpa mig med o.s.v.)
Det känns som att jag kan ta det steget nu.
Och eftersom pappa är med kanske vi kan få iväg lite saker och göra plats för mig + ta hit lite saker/kläder :D

Jag är så glad över att framstegen kommer så snabbt, och jag hoppas det är en fördel! :)
 
Tänk vad tiden går fort, och det går nästan fööör bra för mig! :banana: (tänkte att ni säkert vill veta...)
Jag är förvisso inte hemma ännu, och axeln ska vara paketerad i tre veckor till minst, men nästa vecka tror jag att jag ska få komma hem! :bump:
Beslutet var satt till idag egentligen men kommunen hade jag inte hört ett ord från och de kan ju inte vara skicka ut mig för att jag kan gå i trappor nu liksom.
Så på fredag blir det planering och sen vill jag bara hem så fort som möjligt för nu är jag redo!! :bump::banana:

Jag har inte ont alls i knät fastän ortosen är borta och jag belastar fullt utan krycka, känns heller inte instabilt.
Får jag inget uttalat förbud så är jag på pass igen när återbesöket har varit tror jag, om inte annat kommer jag i alla fall vara där och träna upp styrkan och sen börja smyga in på pass.
Och det har inte ens gått två månader än :eek:
Sjukgymnasten sa "om man inte vet att du har en knäskada skulle man aldrig kunna tro det :)" gott betyg skulle jag vilja säga.
Sprickan i bäckenet känner jag inte av nu heller insåg jag precis :D

Sen har jag fått agera gympaledare på gymnastiken här ett par gånger, jätteroligt! :banana:
Gissar att jag får komma och hälsa på någon gång för jag VET att många av de boende kommer sakna mig.
Och jag kommer sakna flera av dem också, såklart! :(
Men det ska bli såååå skönt att få komma ifrån det här eländet!
Det enda jag inte vet om jag klarar av ännu är att åka buss, får ta och testa det också någon dag :D

Och hålla tummarna för att jag inte får bakslag nu utan att det faller på plats så jag får komma i ordning igen nu :)
 
Tänk vad tiden går fort, och det går nästan fööör bra för mig! :banana: (tänkte att ni säkert vill veta...)
Jag är förvisso inte hemma ännu, och axeln ska vara paketerad i tre veckor till minst, men nästa vecka tror jag att jag ska få komma hem! :bump:
Beslutet var satt till idag egentligen men kommunen hade jag inte hört ett ord från och de kan ju inte vara skicka ut mig för att jag kan gå i trappor nu liksom.
Så på fredag blir det planering och sen vill jag bara hem så fort som möjligt för nu är jag redo!! :bump::banana:

Jag har inte ont alls i knät fastän ortosen är borta och jag belastar fullt utan krycka, känns heller inte instabilt.
Får jag inget uttalat förbud så är jag på pass igen när återbesöket har varit tror jag, om inte annat kommer jag i alla fall vara där och träna upp styrkan och sen börja smyga in på pass.
Och det har inte ens gått två månader än :eek:
Sjukgymnasten sa "om man inte vet att du har en knäskada skulle man aldrig kunna tro det :)" gott betyg skulle jag vilja säga.
Sprickan i bäckenet känner jag inte av nu heller insåg jag precis :D

Sen har jag fått agera gympaledare på gymnastiken här ett par gånger, jätteroligt! :banana:
Gissar att jag får komma och hälsa på någon gång för jag VET att många av de boende kommer sakna mig.
Och jag kommer sakna flera av dem också, såklart! :(
Men det ska bli såååå skönt att få komma ifrån det här eländet!
Det enda jag inte vet om jag klarar av ännu är att åka buss, får ta och testa det också någon dag :D

Och hålla tummarna för att jag inte får bakslag nu utan att det faller på plats så jag får komma i ordning igen nu :)

I bland gillar jag verkligen att säga "vad var det jag sa?" :heart
 
Du alltså :love:

Vilken styrka du har i dig - så häftigt att du använder det du byggt upp även i den här situationen. Du gör dig själv och omgivningen gott! Och går på rakt framåt. Heja dig!

(säger som CillaW - Jag gillar att få säga - vad var det jag sa)
 
Du alltså :love:

Vilken styrka du har i dig - så häftigt att du använder det du byggt upp även i den här situationen. Du gör dig själv och omgivningen gott! Och går på rakt framåt. Heja dig!

(säger som CillaW - Jag gillar att få säga - vad var det jag sa)
Åh! Tack fina du! :love::love:
Ja hellre att ni säger det än att läkarna får "nöjet"... :cool:

Förresten, vart vänder man sig om man vill påtala stora brister på ett särskilt, troligtvis privat, boende?
Det är verkligen under all kritik på alla kriterier här och jag vet inte om jag bara kan se på och lämna det så här :(
Eller borde jag inte lägga mig i, fastän jag vet hur en del har det och känner?
 
Åh! Tack fina du! :love::love:
Ja hellre att ni säger det än att läkarna får "nöjet"... :cool:

Förresten, vart vänder man sig om man vill påtala stora brister på ett särskilt, troligtvis privat, boende?
Det är verkligen under all kritik på alla kriterier här och jag vet inte om jag bara kan se på och lämna det så här :(
Eller borde jag inte lägga mig i, fastän jag vet hur en del har det och känner?

Absolut att du ska "lägga dig i"! Om ingen engagerar sig så kommer det ju inte bli bättre....
Jättebra att du vill göra något åt det även om du själv inte ska bli kvar där. :up:

Kan tyvärr inte hjälpa med vart du ska vända dig, dock, hoppast nån annan vet!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 152
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 620
Senast: Trott
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 054
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp