Bukefalos 28 år!

Är det rätt att idrottsföbund licensierar tränarverksamheter...

Stalljobbare

Trådstartare
...som inte följer arbetsmiljölagen fast de har både anställda och praktikanter? Anställda och praktikanter som på de här stälena inte får några anställningsavtal eller praktikantavtal, som blir illa behandlade och i en del fall lurade på lön?

Undrar...
 
Sv: Är det rätt att idrottsföbund licensierar tränarverksamheter...

Förmodligen inte. Vad sade idrottsförbundet i fråga när du ringde och frågade?
 
Sv: Är det rätt att idrottsföbund licensierar tränarverksamheter...

Frågan är ställd till dem men de har inte svarat än. En väninnas dotter har blivit illa behandlad och vid en närmare koll så har det visat sig att flera som arbetat eller praktiserat för den här tränaren har blivit illa behandlade.

Men då ingen som arbetat hos tränaren har varit fackligt ansluten så gör inte facket något. Skolorna som skickat praktikanter till tränaren gör heller ingenting. De svarar i alla fall inte på frågorna man ställer dem. Troligtvis har de inte kontrollerat verksamheten ordentligt. Ingen verkar vilja ta något ansvar.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag och min partner sitter och försöker förstå detta med avdrag för tjänsteresor med privat bil. Han har sedan förra året ett eget...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: soom
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 876
Senast: Hedinn
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 767
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 416
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp