är det verkligen bara en sträckning?

nu har jag inte sovit på två nätter och kanske inte är helt rationell i mitt tänk, men jag tror jag skiter i det här nu.
Jag låg på operationsbordet igår, förberedd för operation.. efter att ha våndats och varit rädd och orolig och inte sovit en blund natten före... och så avblåser dom operationen för att dom kom på att dom inte visste vad som var fel och efter att tre (eller var det fyra?) läkare hade brutit och klämt i min hand och handled så skickades jag på ultraljud och besked om att jag ska opereras dagen efter istället. (idag alltså)
Ultraljudsmänniskan sa att det såg ut som att två senor är av.
idag ringer handkirurgen och berättar att det inte blir någon operation och att jag ska träffa en sjukgymnast istället och få en skena (som jag fick igår och kirurgen frågade om jag hade använt den så han vet att jag har den??? )
magnetkamera inom två veckor och sen tillbaka till handkirurgen igen...

Jag överväger att inte åka till handkirurgen överhuvudtaget. Jag skiter i det här nu. Jag orkar inte. jag har så jävla ont och jag känner mig så jävla misstrodd. Det har känts ända sen i måndags som att läkarna tror att jag fejkar...
:cry::cry::cry::cry::cry:

Kanske är det verkligen sömnbristen som spökar för dig nu, sov ut och fundera på saken efter det. :)

Det är förmodligen inte självklart för läkarna heller exakt hur de bäst ska hjälpa dig, det betyder ju inte att de inte bryr sig utan bara att det inte alltid är så lätt. Klart du måste få hjälp, och handkirurgen är nog din bästa instans för det. Jag vet inte varför du tror de misstror dig, av vad du berättar verkar det inte så för mig. Att de inte öppnat handen trots att de tänkte det betyder ju inte att de inte tror det är något fel, utan helt enkelt att det nog inte är rätt väg att gå just nu.
 
nu har jag inte sovit på två nätter och kanske inte är helt rationell i mitt tänk, men jag tror jag skiter i det här nu.
Jag låg på operationsbordet igår, förberedd för operation.. efter att ha våndats och varit rädd och orolig och inte sovit en blund natten före... och så avblåser dom operationen för att dom kom på att dom inte visste vad som var fel och efter att tre (eller var det fyra?) läkare hade brutit och klämt i min hand och handled så skickades jag på ultraljud och besked om att jag ska opereras dagen efter istället. (idag alltså)
Ultraljudsmänniskan sa att det såg ut som att två senor är av.
idag ringer handkirurgen och berättar att det inte blir någon operation och att jag ska träffa en sjukgymnast istället och få en skena (som jag fick igår och kirurgen frågade om jag hade använt den så han vet att jag har den??? )
magnetkamera inom två veckor och sen tillbaka till handkirurgen igen...

Jag överväger att inte åka till handkirurgen överhuvudtaget. Jag skiter i det här nu. Jag orkar inte. jag har så jävla ont och jag känner mig så jävla misstrodd. Det har känts ända sen i måndags som att läkarna tror att jag fejkar...
:cry::cry::cry::cry::cry:

Ge inte upp! Om inte annat, så behöver du göra det för din olycksfallsförsäkrings skull (om du har någon).
 
@Emmahpemma: Har du fått någon smärtlindring som fungerar? Om inte, ring dem och be om det. Du är trött, har ont, är orolig och då tar man inga rationella beslut. Du behöver också vila för att bli bättre.

Försök tänka att det är ju jättebra att de inte skär upp dig i onödan, det är ju bättre att de vet hur de bäst ska hjälpa dig innan de gör något. Ge inte upp, ibland tar det lite längre tid innan man vet vad som är bästa behandlingen.

*stor kram*
 
Då hade dom ju inte behövt skrämma upp mig med en operation till att börja med. Då kunde dom ju gjort ultraljudet först.. innan dom la mig på operationsbordet.
Då hade dom inte behövt skrämma upp mig med operation två dagar i rad. Om dom ändå inte har tänkt operera
Om jag vore du hade jag ringt till handkirurgen och sagt att jag upplever att informationen varit rörlig och dålig, och att jag gärna skulle vilja ha en telefonkontakt med läkare eller sköterska för att förstå vad som hänt mig och varför jag ska på de nya undersökningarna. ingen vill att du skiter i undersökningarna, och det blir förmodligen allra värst för dig om du inte gör dem, då handens funktionsnivå naturligtvis kan påverkas negativt om inte ordinationerna följs.

Det är ofta svårt att handlägga patienter som läkare. Jag skulle se det som ansvarsfullt att de avblåser operationerna. Ibland är det en enda person på kliniken som har rätt kompetens för att bedöma en viss patients symtom som dina, och hen kanske inte var där förrens sista gången du planerades för operation. Hur som, du behöver få veta vad som händer med dig! Ring och hör med dem :). Hoppas verkligen du får prata med någon trevlig!
 
Då hade dom ju inte behövt skrämma upp mig med en operation till att börja med. Då kunde dom ju gjort ultraljudet först.. innan dom la mig på operationsbordet.
Då hade dom inte behövt skrämma upp mig med operation två dagar i rad. Om dom ändå inte har tänkt operera

Eller så har du en skada som är ovanlig och där det därmed inte är helt självklart hur man ska göra. Och att operatören, som eventuellt har större erfarenhet än andra som du varit i kontakt med, bedömer saken annorlunda.

Jo, de hade säkert tänkt operera.
Men den tilltänkte operatören verkade ha en annan åsikt om lämpligast handläggning.

Det svåra inom sjukvården är när det är ovanliga skador: man vet inte riktigt vad som är bäst, och åsikterna kan gå isär eftersom det inte finns något facit eller någon säkert bästa åtgärd.

Det har varit många inblandade för att diskutera din skada, det tyder på att den är ovanlig och inte självklar i sin lösning eller behandling.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver några goda råd om hur jag ska få mina händer att bli bättre. Jag har varit hos båda dom läkarna som finns på vårdcentralen...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: Cosy
·
Kropp & Själ Japp, nu behöver jag läkarbuke. ;) Jag flög av en häst för en månad sen och slog i högerhanden rätt ordentligt. Handen fungerade dock...
2
Svar
28
· Visningar
6 256
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Jag har ända sedan jag var liten fått höra från läkare att jag är överrörlig. Fick höra att jag skulle styrketräna för att inte få...
2
Svar
27
· Visningar
3 845
Senast: Tender
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp