Är detta ett skämt?

Sv: Är detta ett skämt?

Ja han är stormrik! Samlar på hö och försöker bygga en egen höstack utanför fönstret i smyg, en munfull i taget (antagligen för att sälja dyrt till sina stallkompisar när de blir hungriga :devil:). Vi kallar honom för Lotto! :rofl:


:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Är detta ett skämt?

Mailade i väg på bekräftelse mailet och tala om att de inte kunde skicka hästen till angiven adress utan måste skicka hästen till stallet och fick svar att de ändrat adressen. Så de verkar i alla fall seriös.

Fick även mail från säljare som säger att hästen kommer skickas i morgon bitti. Men jag har ju inte betalat något. :crazy:

Verkar ju som om ni har ett avtal nu...akta så du inte blir stämd eller nåt när du drar dig ur. :(
 
Sv: Är detta ett skämt?

Verkar ju som om ni har ett avtal nu...akta så du inte blir stämd eller nåt när du drar dig ur. :(

Fast vaddå jag har väl inte förbundit mig till något bara för att jag mailade och sa att man inte kan lämna hästen mitt i stan? :eek:
 
Sv: Är detta ett skämt?

Vad stod det i annonsen?
Vilket land ska hästen flygas från?
Själv är jag mkt skeptisk, låter som samma bluffare med nigeriabreven osv
 
Sv: Är detta ett skämt?

Jag bara hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och drar dig ut detta omedelbart för din egen skull. Det är inte värt riskerna hur lite pengar hästen än kostar och du tror dig tjäna på affären!
Risken låter ju överhängande att detta är lurendrejeri på ett eller annat sätt.

Även om du får hem hästen och du inte blir lurad på pengar så kan man ju fråga sig vad för typ av häst du får hem. Ingen seriös köpare eller säljare gör affärer på detta sätt. Om du betalar när hästen står på backen vad har du då för säkerhet, du vet ju ingenting om hästen. Eller?
Är den besiktigad, röntgad, är den chippad, har den pass, har du sett film, är det en stor säljare osv osv?
 
Sv: Är detta ett skämt?

I annonsen stod det vad hästen hette, vad det var för ras och vad rasen var avlad för samt att den skulle säljas pga olycka i familjen som jag senare fick veta sägs vara en bilolycka som medförde att ägaren hamna i rullstol och endel av hans familj avled. Hästen står i Jordan
 
Sv: Är detta ett skämt?

Jag bara hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och drar dig ut detta omedelbart för din egen skull. Det är inte värt riskerna hur lite pengar hästen än kostar och du tror dig tjäna på affären!
Risken låter ju överhängande att detta är lurendrejeri på ett eller annat sätt.

Även om du får hem hästen och du inte blir lurad på pengar så kan man ju fråga sig vad för typ av häst du får hem. Ingen seriös köpare eller säljare gör affärer på detta sätt. Om du betalar när hästen står på backen vad har du då för säkerhet, du vet ju ingenting om hästen. Eller?
Är den besiktigad, röntgad, är den chippad, har den pass, har du sett film, är det en stor säljare osv osv?

Självklart förstår jag att det är något lurt med detta.
Hästen ska vara veterinärbesiktad, ha pass och ja faktiskt har jag sett en filmsnutt på hästen
 
Sv: Är detta ett skämt?

Jordan? Jordanien alltså? Får man ens importera hästar därifrån :confused: Tänker på afrikanska hästpesten eller vad det nu heter.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Jordan.....:eek:

Varför drar du dig inte ur hela detta genast??

Har faktiskt mailat ägaren och sagt att jag inte har någon möjlighet nu att köpa hästen så ni behöver inte oroa er.

Men vad är det med just JOrdan som gör dig så :eek::ig?
 
Sv: Är detta ett skämt?

Ok, så du har inga planer på att genomföra detta under några omständigheter?

Nej nu sedan jag startade tråden så har jag fått ett och annat skumt mail från den såkallade ägaren som gör att jag väljer dra mig ur.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Självklart förstår jag att det är något lurt med detta.
Hästen ska vara veterinärbesiktad, ha pass och ja faktiskt har jag sett en filmsnutt på hästen

Förlåt, men är du dum? Varför låter du det gå så långt?!
Googla på hästens namn och se vad du får upp?
De kan ju t.ex ha tagit någon random video någonstans i från...

Hur som helst - du kommer bli blåst.
Dra dig ur, nu.
Innan det händer något så du får stå för skiten i alla fall.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Fast vaddå jag har väl inte förbundit mig till något bara för att jag mailade och sa att man inte kan lämna hästen mitt i stan? :eek:

Du skrev ju:
Mailade i väg på bekräftelse mailet och tala om att de inte kunde skicka hästen till angiven adress utan måste skicka hästen till stallet

Alltså har ni avtalat att de ska skicka hästen till stallet. ;)
 
Sv: Är detta ett skämt?

Det var ju för väl! Jag menar herregud, kunde dom inte kommit på en bättre historia. Det finns väl ingen människa som exporterar en helt "vanlig" jättebillig häst från Jordanien till Sverige bara så där, och dessutom hela historien om bilolycka osv det är ju skrattretande.
Är man så dum så man köper man en häst på dom premisserna får man faktiskt skylla sig själv om man blir lurad!
 
Sv: Är detta ett skämt?

Förlåt, men är du dum? Varför låter du det gå så långt?!
Googla på hästens namn och se vad du får upp?
De kan ju t.ex ha tagit någon random video någonstans i från...

Hur som helst - du kommer bli blåst.
Dra dig ur, nu.
Innan det händer något så du får stå för skiten i alla fall.

Om du läser svar nr: 35 så ser du att jag dragit mig ur
 

Liknande trådar

Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 195
Senast: Draumsyn
·
Utrustning I slutet av augusti beställde jag ett träns mot postförskott. På hemsidan står det att deras mål är att kunden ska ha tränset innom 10...
Svar
18
· Visningar
1 287
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp