Är detta normalt föräldrabeteende?

Status
Stängd för vidare inlägg.

_ox_

Trådstartare
Igår var jag med mina barn på Heron City (stort familjecenter med diverse aktiviteter för alla och en massa restauranger). Iaf, bredvid "små"matställena så finns det karuseller för dom minsta (såna där 10:-) där man även kan sitta och äta medans barnen roar sig. När vi kom dit så satt det barn i en helikopter. Mamman kom förbi så jag frågade om hennes barn skulle åka. Nej, det skulle dom inte. Sa att då får du gärna flytta på dom eftersom mina barn ville det. Då kommer en annan mamma fram och dom börjar prata med varann på sitt språk, lyfter ur sina barn och säger till mig att: okej, det får gå för denna gången men det är bara för att du ska betala, men som sagt bara för denna gång!

Hur hade ni reagerat om det var era barn som satt i utan att åka el om det var era barn som skulle betala och åka karusell?

Kan ju bara tillägga att dom använder dessa karuseller som barnpassning medans dom äter.
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Jag skulle säga att betalande faktiskt går före, och att deras barn strax får leka igen när ditt barn åkt klart.
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Jag sa att självklart så ska mina barn få åka eftersom vi betalar, men så resonerade dom tydligen inte eftersom det bara var för denna gången.
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Varför bry sig??+ du fick ju din vilja igenom.
Det finns alltid folk med olika vanor, seder och tankar runt omkring oss... Sedan kan jag väl hålla med om att det kankse inte är rätt att svara som dom gjorde, men dom flyttade ju ändå på sina barn...
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Varför bry sig? Jo, för att jag gillar inte när folk är uppkäftiga när man ber om något som i min värld är så självklart.
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Dessutom så var jag aldrig otrevlig på något sätt alls, så jag tyckte inte att jag förtjänade ett sånt spydigt svar.
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Det finns det väl ingen som gillar??? :confused: Uppkäftiga och ouppfostrade människor menar jag... :angel:

men hänt är hänt, och att slösa ilska och energi på ouppfostrade invånare som du troligen aldrig kommer att möta igen tycker jag är onödigt!!

Livet är alldelles för kort för att vara långsint tycker jag :)

Sedan förstår jag inte varför du i ditt inlägg påpekade att de "pratade med varandra på sitt språk"??? :confused: :crazy:

Det tycker jag är rätt irrelevant i det hela... Hade du inte blivuít lika arg om dom varit svenska??? :confused:
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

För att det är nästan bara invandrare som sitter där vid karusellerna.
Oftast har svenskar en annan syn på sina barn.
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

_ox_ skrev:
För att det är nästan bara invandrare som sitter där vid karusellerna.
Oftast har svenskar en annan syn på sina barn.

Och tyvärr finns det alldelles för många svenskar med en annan människosyn på invandrare !!! :crazy: :mad: :cry:

Skäms, tycker jag!!!
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Detta är inte menat som rasistiskt utan för att det faktiskt är så.

MEN, men det var inte detta som skulle diskuteras utan huruvda ni hade tyckt beroende på vilken sida ni hade stått.
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Givetvis har man rätt att föra fram sina åsikter, och jag tycker det var bra att du "vågade" ta diskutionen med dom där på plats... inte alla hade gjort det.

Men i ett samhälle så finns det alltid olika individer med olika bakgrund, detta måste vi acceptera!

Jag ahde troligen också bett dom att flytta på sina barn en stund, om mina barna ville åka, men jag hade aldrig funderat över det efteråt, och troligen så hade jag kyft upp deras barn igen efteråt...
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Jag tycker det är ganska respektlöst att i en situation som denna diskutera på ett språk som en av de inblandade inte förstår. Låt vara att den ena kanske inte kunde svenska men hade det varit jag som tolkade skulle jag bara sagt så lite ursäktande att " ursäkta hon kan inte tyska/engelska/kinesiska" eller vad det nu varit för språk.

En liten fråga bara om i stället skrivit "så började de prata med varandra på engelska och jag förstår inte engelska" hade du tyckt att hon skulle skämmas då med?
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Jag tycker alla ska skämmas som inte accepterar oilka människors personligheter!!! :mad:

sedan tycker jag också att det är ofint att prata över huvudet på en annan på ett okänt språk!!! :mad:

Men det jag reagerade på i ox inlägg var ju att jag inte förstod vad det hade med det hela att göra??? :confused:

Jag är så trött på att folk tror sig vara mera värda än andra, även om jag inte säger att det var så just i Ox fall, men ett sådant ordval kan lätt misstolkas!!! :(

Det är lätt att sätta sig på egna höga hästar, men ju högre, desta värre blir fallet när det kommer...och det gör det!
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Fruktansvärt irriterande människor, jag förstår precis om du lägger ner tid och energi på detta!!! Jag hade blivit precis lika arg och irriterad. Som betalande kund går man före, det är så självklart så det finns bara inte!!!!! :mad:

Sen att du Ancan tycker att det är ovidkommande vilket språk kvinnorna pratade, det känns som om du VILL missförstå!!

Det var ju inte språket i sig, det fattar ju vem som helst, det var ju ATT DE ÖVERHUVUDTAGET hade mage att prata över huvudet på henne på ett språk som de antog att hon inte förstod. De sa ju säkert inte snälla saker, för i så fall hade de ju inte behövt ett annat språk, eller hur????

Och vem är det som sätter sig på höga hästar här??? Inte är det _ox_ iaf!!! Jag personligen tycker att det var de två kvinnorna, sen får de vara svenskar eller invandrare, jag skiter i vilket!!!! :eek:
 
Sv: Är detta normalt föräldrabeteende?

Ok vi tolkade nog lite olika då jag tyckte det var relevant eftersom de var tre personer som hade en diskussion och två av dem överlägger på ett språk som den tredje inte förstår, det tyckte jag var en del i hela "historien" och har väl ingenting med nationalitet att göra egentligen, om ox skrivit att "sen började de två svenska tjejerna prata tyska med varandra" hade det säkert inte blivit samma reaktion men det beror kanske på hur man tolkar. Jag är så attans blåögd/blind/naiv/ att jag inte reagerade över att de möjligtvis hade en annan nationalitet, det är liksom naturligt för mig att det finns en massa olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 234
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 871
Senast: Trott
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 306
Senast: Cocos
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
33 116
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp