Bukefalos 28 år!

Är han intresserad eller inte?

Ponsse

Trådstartare
Ännu en sån här tråd :o Att det ska vara så svårt att läsa av andra människor!

Det är en klasskompis till en av mina närmsta vänner. Jag har alltid vetat lite vem han har varit, men vi hade inte pratat förrän förra helgen. Kväll nummer ett var rätt lugn. Mina vänner umgicks med hans vänner, och han och jag pratade en del. Det märkes redan då att han visade lite intresse för mig även om vi inte gjorde något. Kväll nummer två blev lite vildare för våra vänner, även om både han och jag tog det rätt lugnt. Vi pussades lite under kvällen och av olika anledningar slutade det med att han sov hos mig. Väldigt oskyldigt dock, kramades lite, pussades lite, men vi sov med alla kläder på :) Detta på bådas villkor, varken han eller jag ville nog ta av oss våra kläder..

Människan i fråga ser väldigt bra ut! Och jag vill såklart ha mer kontakt med honom. Enligt hans vänner är han väldigt blyg, men hur tolkar man blyghet? :nailbiting: Vi har smsat lite lamt sedan dess, men det är alltid jag som börjar skriva :( Han svarar ju alltid och kan skriva "puss" och sådär.... Men hur vet jag om han är intresserad!?

Jag vill inte riktigt vara på honom heller och sabba det lilla vi har eftersom det är min väns klasskamrat kan det ju bli så att jag "måste" umgås med honom framöver.

Någon som kan tolka honom? Vad tycker ni att jag ska göra?
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Är du intresserad så varför inte bara chansa och fråga om ni ska hitta på något?

Fast är egentligen rätt kass på relationer! Enligt min sambo så var jag svårfattad då han försökte flirta med mig så tillslut fick han ta till med att skicka blombud!
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Haha :D

Nu träffade jag honom inatt när vi var ute.. Vi gjorde inget mer än att prata och det kändes ändå bra att vi inte gick längre eftersom vi båda var onyktra. Vi fick ingen chans att umgås eller prata själva så när jag kom hem skickade jag ett sms och frågade om han ville ses någon dag när vi var nyktra, och då svarade han "visst kan vi göra det :)". Det var ju bättre än ett nej, men hur vet jag ifall han bara vill vara min vän? Hur visar jag att jag vill vara mer än hans vän? :( Han är ju verkligen inte alls på, men han gick ändå ut fast han inte skulle, och umgicks med oss rätt stor del av kvällen fast inte hans vänner var med. Jag vet inte vad jag ska tro :crazy:
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Jag skulle gissa på att han är blyg bara. Men ingen kan ju veta vad han tänker så enklast är helt enkelt att träffa honom och se hur han verkar.

Vågar man inte fråga kan man alltid ge sig på en kyss, då får man i alla fall klara besked om någon är intresserad eller ej :p
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Enligt min erfarenhet är blyghet bullsh*t... Helt ärligt; det spelar ingen roll hur blyg killen är, även den blygaste killen kommer att ta initiativ om han är säker på att du kommer att säga ja. Se vad som händer nästa gång ni ses, sen tycker jag att du ska ligga lågt, bollen är nu hos honom. Hör han inte av sig ville han bara ha lite uppmärksamhet (tycker redan ni gått ur vänskapszonen, jag sover inte med mina vänner eller avslutar sms med puss).

Jag dejtade en kille ett tag som var väldigt blyg, nästan lite socialt retard (vilket gör att jag nu kan se att det var bra att det inte blev vi; jag vill ha en kille som kan föra sig socialt), men jag är ganska framåt själv och gav honom självförtroendet att fråga om dejter. Typ här är jag; snygg, smart, rolig, vi har trevligt tillsammans och om du frågar så kommer jag svara ja.

Tar han inga initiativ även om du hintat, är han inte intresserad oavsett hur blyg han är. Blygheten kommer när man är osäker på vad den andra tycker. Killar som är mer framåt vågar fråga även om de inte är helt säkra på att få ett ja, killar som är blyga vågar bara fråga när de vet vad svaret blir eller om de är sjuuukt superduperintresserade. Det är mina iakttagelser. :)
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Enligt min erfarenhet är blyghet bullsh*t... Helt ärligt; det spelar ingen roll hur blyg killen är, även den blygaste killen kommer att ta initiativ om han är säker på att du kommer att säga ja. Se vad som händer nästa gång ni ses, sen tycker jag att du ska ligga lågt, bollen är nu hos honom. Hör han inte av sig ville han bara ha lite uppmärksamhet (tycker redan ni gått ur vänskapszonen, jag sover inte med mina vänner eller avslutar sms med puss).

Jag dejtade en kille ett tag som var väldigt blyg, nästan lite socialt retard (vilket gör att jag nu kan se att det var bra att det inte blev vi; jag vill ha en kille som kan föra sig socialt), men jag är ganska framåt själv och gav honom självförtroendet att fråga om dejter. Typ här är jag; snygg, smart, rolig, vi har trevligt tillsammans och om du frågar så kommer jag svara ja.

Tar han inga initiativ även om du hintat, är han inte intresserad oavsett hur blyg han är. Blygheten kommer när man är osäker på vad den andra tycker. Killar som är mer framåt vågar fråga även om de inte är helt säkra på att få ett ja, killar som är blyga vågar bara fråga när de vet vad svaret blir eller om de är sjuuukt superduperintresserade. Det är mina iakttagelser. :)

Halv KL

som sagt, dina iaktagelser :)

Det som jag har fetat är sådant som jag har helt omvända erfarenheter av.

Och jag skriver absolut puss till mina vänner!

TS: jag tycker gott att du kan vara lite på om du är intresserad :) Han tycker uppenbarligen inte att du är motbjudande ( ;) ) så vad är det värsta som kan hända? Ett nej? Det är inte så farligt!
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Jovisst är det subjektivt. :)

Men det finns en annan aspekt på det hela också; att rättfärdiga allt som talar mot att en person är intresserad med att hen bara är blyg. Som sagt jag står fast vid att gillar man nån så får man tummen ur helt enkelt. Fast det beror ju på hur situationen ser ut. Handlar det om beundran på avstånd är det inte säkert att det händer nåt, men när man redan har påbörjat något- som TS har- är det osannolikt att hen inte forsätter på samma spår även om det hen är blyg.
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Absolut, om man inte får något som helst gensvar så bör man kanske backa lite. Och ofta stämmer nog din teori. Jag var själv väldigt blyg när jag började träffa min pv, men typ efter första kyssen släppte det mer och mer för då visste jag ju att han åtminstone inte avskydde mig :p
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Svarar till er alla!

Jösses jag blir nervös nu O_o !

Igår var det faktiskt han som smsade mig först :D Och nu har jag ju ändå frågat om vi ska ses, och han har svarat ja. Han kan väl inte tro att jag menar att jag bara vill vara hans vän? Vi har ju umgåtts som mer än vänner innan lixom! Om han inte ville träffa mig borde han väl ha sagt nej...?

Vi ska ses på onsdag (hade velat få det överstökat men jag är upptagen mån tis ;) ), och jag vill verkligen att det ska bli av och inte rinna ut i sanden! Vad/hur ska jag göra för att det ska bli av? Vad ska jag föreslå att vi ska göra?
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Bowling eller biljard eller något tycker jag är schyst. Då gör man något och det är mindre risk för att det ska bli stelt. Dessutom kan man oftast sticka en öl eller två... :angel:

Lucka till! :D
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Men jag är så förbaskat dålig på allt som har med bollar att göra, så det skulle bara bli extremt pinsamt! Jag har nog inte spelat biljard eller bowling på säkert 10 år! Och jag är "bara" 21 :banghead: Bara för att jag verkligen inte gillar sådana aktiviteter har det ju blivit att jag aldrig gör dom!
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Och ett lite tydligare svar till dig:

Den här killen är inte socialt handikappad någonstans. Han är extremt social och har väldigt många vänner. Han pratar och är social mot mig också, men han har inte tagit något eget initiativ (eller jo, det var han som pussade mig första gången, men då hade vi ju druckit). Jag hade känt mig mer säker om han hade gjort eller sagt något som skulle få mig att förstå att han faktiskt ÄR intresserad av mig också. (Eller i värsta fall sagt något som får mig att förstå att han inte är intresserad av mig). Jag kan visst tycka att man kan vara blyg. Jag är blyg, och har säkert missat några chanser pga det, men just den här chansen ville iallafall inte jag missa.
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Haha, jag är inte heller duktiga på biljard och bowling, men tycker att det är kul. Pojkvännen och jag spelade biljard på vår andra dejt och tja, det gick ju bra :p

Någon schyst picknick på något trevligt ställe då? Packa filt och massa godsaker och sätt er någonstans :)
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Men han tog kontakt först den här gången! Dåså! Det gör man inte om man inte är intresserad.

Ni har redan kysst varann (även om ni var onyktra), så om han inte fattar vartåt ni är på väg är han efterbliven...

Låter hur som helst som att det går bra nu. Ha så kul på onsdag! ;)
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Jaa.. Jag blir så osäker bara! Han är så otroligt långsam på att svara på mina sms! Nu låter det som om jag skickar massa hela tiden, men det gör jag absolut inte, men hans svar kan ta flera timmar ibland :( Enligt vår gemensamma kompis svarar han inte snabbt till någon iofs, men jag får för mig att om han gillat mig borde han svara snabbare? Jag vet inte! Vi får se på onsdag! Hoppas det blir onsdag snart :D
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Vet du, jag har haft exakt samma problem jag med. Blev osäker direkt när han inte svarade. Just nu tar jag en rejäl paus från allt vad relationer heter. Försöker jobba på mig själv istället och det jag har insett nu när min självkänsla är på väg tillbaka är att det är mitt problem att jag blir orolig om han inte svarar tillräckligt fort! Han har rätt att svara precis så segt som han vill och om jag börjar hyperventilera och inte kan koncentra mig på det jag pysslar med om dagarna bara för att nån inte svarar på ett sms så har jag ett problem. Just nu befinner ni er i en fas då ni inte vet riktigt var ni har varann och självklart börjar man tolka alla dessa signaler som en galning då, men ju bättre självkänsla man har desto mindre riskerar man att reagera på såna här saker.

Kanske har han bättre självkänsla än dig, måste liksom inte sms hela tiden och kolla läget. Dejtade en kille i våras som uppenbarligen hade väldigt bra självkänsla, han kunde ta en hel dag på sig att svara på sms, var rak i kommunikationen och verkade veta precis var han hade sig själv. Han blev faktiskt lite av en förebild för mig, så vill jag också vara i framtiden! Gled iväg väldigt nu känner jag...

Koncentrera dig på annat tills på onsdag och låt varann va tills dess. Hoppas det blir kul!
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Alltså, min pojkvän SUGER på att svara på sms, och gjorde det även när vi dejtade - så det skulle jag inte automatiskt ta som något dåligt. Alla svarar inte snabbt, det får man leva med!

Jag tror han är intresserad. Jag tror få skulle fortsätta träffa någon som de kysst om de inte var intresserade. Jag hade iaf aktat mig för det för man fattar ju vad det ger för signaler. Så kör på! Och vad är det värsta som kan hända? Ni umgås, har trevligt?
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Jag tror han är intresserad. Jag tror få skulle fortsätta träffa någon som de kysst om de inte var intresserade. Jag hade iaf aktat mig för det för man fattar ju vad det ger för signaler. Så kör på! Och vad är det värsta som kan hända? Ni umgås, har trevligt?

Word!:bow:
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Alla kollar faktiskt inte telefonen varje minut eller ens svarar direkt när man ser ett sms. Jag kan tex lägga undan telefonen när jag är i stallet, jobbar, är hemma eller vartsom. Och kan således låta bli att svara på timmar, i värsta fall, dagar. :p

Killen jag träffat nu får ibland både skriva på fb, mess o ringa för att jag ska svara :o

Inget illa menat nånstans, bara att jag inte är super mobilkåt. ;)


Lycka till btw! Visa god självkänsla och ta intiativ, de brukar killar gilla även om dem är lite mer laidback.
 
Sv: Är han intresserad eller inte?

Åh, vad skönt att det inte bara är jag! :D

Jag lägger också ofta ifrån mig min mobil längre stunder och har ibland helt mobilfria dagar. (Jätteskönt!). Jag tycker inte riktigt om det där att man måste vara anträffbar via mobilen precis hela tiden bara för att man har en :).
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 679
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 179
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 824
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp