Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?

Jag har inte hört novellen.
Men jag kan väl tänka mig den.

Orsaken till att jag skulle tycka att det var okej, är att den skulle ge mig en chans att dels höra vad barnen har för åsikter om sådant här och dels att berätta att det är en saga.
Och sagor, de är ju inte på riktigt.
Och man brukar inte alls göra så här.
Lika litet som att häxan äter upp Hans och Greta eller vargen tuggar i sig mormor.

Jag är övertygad om att sexåringar skulle tycka att en sådan novell vore pinsam, äcklig och oerhört generande.
Och det är precis den reaktion som man vill ha.

Men tänk om barnen inte ser på det så?
Tänk om det bara är vi vuxna som hoppas på det?
Och hur skall vi få veta om ingen får prova?

Ett krav är ju dock att Barnpsykologer finns tillgängliga under hela försöket.
Vilket inte verkar att vara fallet, varför experimentet inte borde ens ha startats.
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

Tycker inte att du är pryd. Jag är det definitivt inte men hade blivit :devil::t förbannad om min dotter utsatts för detta!

Det är så jävla typiskt att det ska vara ok bara för att det fiiina Dramaten som håller på skiten. Och vad gjorde lärarna...?

Morrar,
Vildvittra
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

Jag hade blivit förbannad utan dess like och "sagoberättren" hade jag velat träffa själv och den "sagan" om misshandel som jag skulle berättat åt honom hade självklart bara varit en "saga" :angel:

Anneli
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

http://sr.se/diverse/appdata/isidor/files/1058.pdf

Så vitt jag kan förstå är studenten helt enkelt pedofil, jag betvivlar att någon annan kan vilja framföra en så tafflig porrberättelse för barn. Det finns trots allt ingen konstnärlig motivation och knappast någon vetenskaplig, varför ska en fjantig dramatikstuderande studera barns syn på sex, eller snarare deras reaktion på hans egen korkade berättelse?

Man kan diskutera hur allvarligt det är i termer av vilken skada det orsakar barnen, jag antar dock att psykologer kan uppskatta det bättre än jag. Kanske är det inte så farligt, men jag kan inte på något sätt se något positivt med det.

Visst leker barn doktor, säkert med inslag av det som skildrats, men knappast på det sättet med de tankarna och uttalandena. Som det framförts nu ser det inte ut som något annat än en pedofils fantasier om barn.
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

Har läst texten och är enig med Elftor!

Jag är definitivt INTE pryd och vet att barn i den åldern väl kan hitta på avancerade lekar (man har väl varit liten tjej själv... :angel: ). MEN, det är definitivt skillnad på vad barn själva vill göra med varandra och på att läsa upp en berättelse för dem av denna karaktär! Jag tycker man ska svara på alla frågor så ärligt och enkelt man kan när barn frågar om sex, men man ska inte läsa upp såna här usla porrnoveller! Det verkar osedvanligt korkat och är bara en vuxen mans egna fantasier kring sex mellan två småflickor. Osmakligt till max!!

Sen tror jag liksom Elftor att det inte är nödvändigtvis så att just dessa barn blivit "skadade", men jag tycker definitivt inte det är lämpligt!
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

När man läst texten inser man att den här gången har tidningarna inte överdrivit. Definitivt pedofilkänsla på det hela. Och som Elftor sa "varför ska en fjantig dramatikstuderande studera barns syn på sex, eller snarare deras reaktion på hans egen korkade berättelse?" Ska det göras en undersökning av barns sexualitet så är det definitivt inte dramaten som ska göra den!

Undrar om studenten får gå kvar och om handledaren lyckas snacka sig ur alltihop?
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

*mållös* det finns inte ord för hur vidrigt jag tycker att det där är!! :mad:
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

Det är för jävligt...rent ut sagt!
Hur i h*lv*te har man kunnat släpa iväg barn på något dylikt.
Man blir så j*kla äcklad av denna pedofil...som säkert
hade batongstånd i brallan.
In i finkan med honom....bara.
Så reagerar jag rent spontant och utan krusiduller.

LÅT BARNEN VARA BARN!
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

Eftersom det är fler än en elev tror jag att det är en klass som skulle testa gränserna, vara lite häftiga och som totalt saknar all kunskap om barn, som bara ser barnen som ett redakap. Egotrippade ufon. Precis vad man kan förvänta sig av ett gäng unga, egotrippade ufon som ska bli skådisar. Hela världen är väl redskap för att de ska kunna utöva sin konst? *har umgåtts för mycket med scenskoleelever under min ungdom*
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

*hugger en knapp*
Varför ska sex pådyvlas barn ända från förskolan?
Hade det varit mitt barn eller min förskolegrupp hade huvuden bokstavligen rullat.
Jag fascineras av att berörda lärare , barnens lärare alltså, inte reagerat ett skvatt.
De borde väl ha haft så pass förstånd att de stoppat eländet!
Barn utforskar sina kroppar det är helt klart men att lära in sexuella beteenden som definitivt tillhör vuxenlivet, glöm det. Barn frågar om de vill veta något, svara på den frågan men inte mer.
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

*knapp*

Arligt, ar det bara jag som ar fodd pa stenaldern eller ar hela grejen helt absurt sjuklig???
Varfor forskar DI i barns sexualitet?? Kara nan, men hur kunde handledare och andra "vuxna" manniskor ga med pa detta projektet, aven fast de inte visste om just denna berattelsen??

Jag har last berattelsen och maste ju helt klart saga att det ar STOR pedofilvarning pa den. Forst och framst sa kan jag halla med om att barn kan komma pa grejer sjavla, men jag tror inte att det ar en sa genomtankt forforing som i denna berattelsen. Hander det saker sa ar det for att det ena ledde till det andra, och helt enkelt "sparade ur".

Man kan ju undra vad de andra drama-studenterna funderade pa, lararna och sago-lasaren sjalv????????!!!??

Har det sagts nagonting om hur barnen reagerade?? Det finns ju pa video, sa nagon maste ju ha sett den.
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?

tyst skrev:
Är jag oerhört gammaldags som inte tycker att detta är lämpligt? Ni som har små barn, hur skulle ni reagerat om det var era barn?

Jag är minst lika gammeldags som du och jag kan säga att huvuden hade rullat om mina barn blivit utsatta för liknande podofilvarnings experiment. Har ni läst texten det handlar om? Skulle tro att liknande finns att hitta i vilken porrblaska som helst. Skillnaden är att då gäller det ett fantasifoster skapat för vuxna AV vuxna. Denna texten är skapad av vuxna(?) för barn. Motbjudande.
Pedofildjävel, vad ihela fridens namn är SYFTET? Runt om i vårt land gnälls det över att barn inte får vara barn och att samhället är utseendefixerat och fan och hans moster.

Jaaaaaaaaaaa, HUR kan det komma sig, jag menar våra barn är ju omringade av "begåvade" vuxna som tycker att det är helt ok med både det ena och det andra.

Varför kan inte barn få vara barn och få utvecklas i just BARNS takt???
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

Jag tycker fortfarande inte att det är så farligt.
Även om jag nu har läst texten.

Men, och detta är viktigt för mig, syftet med experimentet är vidrigt.
Det är ju inte för barnens skull, dessa eller andra, utan vuxna som roar sig på barns bekostnad.

Det skulle ha gjort mig skogstokig.
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

Jag har inte läst texten men reagerade ungefär som du. Varför ska barnen användas till det där när BARNEN inte får ut vettigt nåt av det? Det är det som är sjukt :mad:
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

*lånar knapp*

:eek:
Vidrigt att barnen ha blivit utsatta för detta!
Små barn må hända leka doktor men det är långt ifrån sånt i texten som utspelar sej då! :crazy:

Att Inte bli upprörd över detta är :confused: :crazy:
 
Sv: Är jag ohyggligt pryd eller?/sammanslagen tråd

Jag tycker det är helsjukt.

Det har inte med barns sexualitet att göra, att de redan lekt doktor och utforskat, det är en sak, men det är barn emellan, utan skuldkänslor, utan moraliska värderingar och är normalt.

Det är något vi vuxna inte ska vara inblandade i.

Har en killpolare, som vid 6-7 års ålder utövade oralsex med en annan kompis i samma ålder (inte oralsex för orgasm utan lek) Det var inget som han hade lidit av idag, om inte föräldrarna kommit på det och blivit upprörda och fördömt det. Han har den värsta tänkbara homofobin man kan tänka sig idag och har lidit av skuldkänslor i hela sitt liv.

Vi vuxna kan ställa till mer skada än vi vet genom att exploatera barnen för detta för tidigt, det är en sak om de frågar, då ska man klart prata om det, men inte pracka det på dem
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Kanske skulle jag postat tråden på Förälder, men jag provar här. För att göra en lång historia kort så fick jag för snart ett år sen...
2
Svar
28
· Visningar
3 107
Senast: Migo
·
Småbarn Debattartikel i DN som är läsvärd. Vet att frågan är väldigt känslig för de flesta, men häng inte budbäraren:crazy...
14 15 16
Svar
310
· Visningar
18 971
Övr. Barn ... som vi pratat om i en annan tråd. För drygt tjugo år sen var jag i Australien. Diskuterade då med ett par föräldrar om hur de...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 387
Senast: oz_joj
·
IT & mobiler ...och efter att bdb blev hackat. Jag trodde inte att det var en stor grej, men bytte snällt lösenord och sådär. Nu fick se på det...
Svar
19
· Visningar
1 354
Senast: Rednex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp