Är så less på min kropp (gnällig)

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Francess

Min man och jag försöker *inte* bli med barn för tillfället, pga min kraftiga viktminskning (har gått ner 30 kg på fem månader efter operationen och ska väl gå ner knappt lika mycket till framöver). Därför håller vi koll på ÄL etc, trodde jag i alla fall. P-piller är det inte tal om och kondomer trista. Förra fredagen (1/10) älskade vi i alla fall och innan vi kom till skott räknade min man snabbt ut när jag hade mens senast och att det inte var nån fara. :D

Haha! Jag hade ägglossning två-tre dagar efter vår älskog och sen dess har min kropp fått för sig att den är gravid! De senaste dagarna har jag fått mer och mer ont i brösten, som spänner nåt makalöst och gör mig väldigt grinig. Jag är allmänt tröttare (men så är jag i slutfasen av en rejäl förkylning iofs) och till råga på allt har jag varit väldigt yr idag. Mat smakar inte längre, sen ett par dagar tillbaka, känns bara blä. Fattas bara att jag börjar må illa på morgnarna med... :crazy:

Jag har varit skendräktig förr...så jag är luttrad. Min man och jag försökte aktivt under två års tid att bli med barn, utan att lyckas. Gjorde en utredning där läkarna sa att det inte är fel på nån av oss, mig utredde de rejält och maken desto mindre (enbart spermaprov). Min kraftiga övervikt (som tilltog allteftersom vi misslyckades bli gravida) har nog spelat in, misstänker jag, även om ingen tog upp just den faktorn. Och nu har jag ju gått ner så mycket att jag väger strax under 100. Härligt att vara tvåsiffrig igen, men jag skulle gärna slippa de dumma påhitten från min kropp. Chansen att jag är gravid just nu är så otroligt obefintlig att det är skrattretande. :mad:

Jaja, ville bara skriva av mig lite. Trött på min dumma kropp. :cry:
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Du ska se att JUST bara för att du själv tror att chansen är så minimal så ÄR du säkert gravid! ;)
Faktum är att 3 dagar före ägglossningen skulle nog inte JAG anse vara särskilt "säkert", om jag skulle praktisera säkra perioder... Det kan mycket väl vara så att makens små yngel lever så länge.
(kom ihåg att Silverkedjan brukar säja att hon brukar tillverka stoföl genom att betäcka med en mkt fertil hingst tidigt i brunsten. Och med tidigt menas alltså typ 4-5 dagar före ÄL...)
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Som sagt, maken räknade fel på flera dagar i stundens hetta *rodnar*, annars hade vi aldrig chansat! Tre dagar för ÄL är verkligen inte säker sex! Min man önskar ju sig iofs helst en dotter om vi någonsin får barn, så för den sakens skull är det väl ok ;-) Har också hört det där med att tjejspermer är långsammare men lever längre än pojkspermer.

Men nej, att jag är gravid på riktigt är uteslutet. Så jäkla ironiskt kan det ju bara inte vara! I så fall slänger jag mig i sjön *drama queen haha* Drömde naturligtvis att jag var med barn inatt, himla irriterande. Man vaknar ju och inser att det inte är på riktigt. Suck.
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

tja, huruvida det ÄR på riktigt eller inte lär du inte kunna veta förrän mensdax ;) - eller har du kommit dit nu? (kom ihåg att man KAN blöda lite även om man ÄR gravid... :p )
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Det är inte mensdags förrän runt den 19/10, så det är verkligen tidiga dagar! Jag vet att man kan blöda lite, speciellt när ägget fäster (spot-blödning), har varit med om det en gång tidigare (missfall). Men jag är INTE gravid, så är det bara. Min gamla kropp bara dummar sig *skratt*
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Jaja, vi får väl se... ;)

(säjer ameo som borde ge f*n i att vädra makens kallingar... :o )
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Öh, vädra makens kallingar? Vad i hela fridens namn betyder och innebär det???

Jag får väl återkomma när jag fått mensen hehe.
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

*hihi* att jag har alldeles FÖR lätt för att bli gravid, har lyckats på första försöket alla gångerna... :o
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

:D Tjoho hur mkt sätter ni andra på att Francess är gravid eller inte :D :banana: :banana: :banana: Tidigare så var jag också en som fick se upp för kallingtvätt :o men det har avtagit med åren :(
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Två-tre dagar innan ägglossning är ju en lågoddsare, knappt pengarna tillbaka. Så vi får ju i princip gratulera!

/Jane *också högfertil*
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Jane_Done skrev:
Två-tre dagar innan ägglossning är ju en lågoddsare, knappt pengarna tillbaka. Så vi får ju i princip gratulera!

/Jane *också högfertil*

hehe

Så tror du det är högre odds på tipset flicka eller pojke än gravid vs icke-gravid?

Jag satsar en slant på att Francess har en liten därinne och att det är en tjej som skall heta just Francess!
:idea:

/Priffe som vet hur lätt det kan gå... :angel:
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Ja du vet ju. :angel:

1,09 är det nuvarande oddset på flicka, 1,89 på pojke.

/Jane
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Eh, ni har nog inte läst allt jag skrev tjejer...min man och jag har försökt få barn, t.o.m. under överinseende av läkare...vi är "oförklarligt barnlösa" dvs vi får inte barn hur vi än gör. Vi har nästintill gett upp hoppet...möjligen ska vi se om vi kan få hjälp med IVF till våren. Känns nästan ledsamt när någon gratulerar till något som i princip är omöjligt. Min kropp ÄR alltså bara fånig och jag har varit skendräktig förr. Ville ju bara gnälla av mig lite i tråden...

Men vi kan ju säga så här...ni spelar om det och när jag sen får mensen som vanligt så skickar ni alla pengarna till mig ;-)
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Du har helt rätt, jag skulle faktiskt också bli lite ledsen om någon gratulera mig till något som nästan var omöjligt.

Min kropp spelar mig också spratt ibland, med svullna bröst, illamående,halsbränna, kissnödig jämnt, grinig, mm mm.

Men jag verkar inte heller kunna bli gravid just nu, har en dotter f 97, och då blev jag väldigt lätt gravid.

Nu har jag inte haft någon mens sen i midsommar, men jag är inte gravid.
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Visst är det kul med kroppen ibland. Gör som den vill och bryr sig inte om ens känslor *tycker synd om* ;-)
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Ja, och jag tror många med mig som verkligen vill ha barn, blir så grymt besvikna, när kroppen strular med en.

För mig är det nog också min övervikt som spökar en hel del, men när jag fått operation/ eller gått ner mina kg, så hoppas jag att min kropp säger att nu är den redo, istället för att hålla på och luras med en hela tiden
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Hoppet är ju det sista som överger en och jag hoppas ju såklart också att min kraftiga viktminskning efter operationen ska hjälpa oss att bli gravida på naturlig väg. Första tiden efter op hade jag mens var tredje vecka...hur kul var det liksom? Men den senaste tiden har den stabiliserat sig igen, tack o lov.

Jag har möjligtvis ömmande bröst max en vecka före mens, förutom när jag är skendräktig, då brukar det vara som nu. Skitömma bröst ganska snart efter ÄL. Jaja, chansen är så otroligt minimal att det skulle vara något just nu, så jag kommer inte ens att kissa på en pinne den här gången.
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Jodå, vi har läst vad du skrivit tidigare. Jag är inne på att din viktminskning gör dig mer fertil så jag väntar med spänning.

/Jane
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Man kan ju bara hoppas, men som sagt chansen är minimal. Eftersom makens spermer inte är riktigt 100 så hjälper det ev inte om jag blir mer fertil. Det finns ju en part till, förutom kvinnan, som ska fungera.
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Att makens spermier inte var riktigt hundra var ju ny information. Du skrev tidigare att han var kollad och att ni var oförklarligt barnlösa så jag visste inte att det fanns fler hinder.

So sorry, det var inte meningen att du skulle bli ledsen, jag drog slutsatsen att din viktminskning gör dig mer fertil därför var chansen stor eftersom det var 2-3 dagar innan äl.

Återigen, ber om ursäkt om jag gjort dig ledsen.

/Jane
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ För 1 år sen ganska precis opererade jag bort en stooor hjärntumör. Vid inskrivandet vägde jag nästan 63kg. Efter 2 mån började jag...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 205
Senast: Raderad medlem 68338
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 457
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp