Är så less på min kropp (gnällig)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Du har inte läst de övriga 138 inläggen i tråden, va?

*smiley som dunkar pannan mot väggen*
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Aha! Då förstår jag! Trodde man behövde remiss från behandlande läkare för att lämna spermaprov och kunna få resultaten skickade rätt efteråt. Men jag ska ringa dem imorgon igen och prata med dem.
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Naturligtvis kan även frivilligt barnlösa vara barnkära! Alla är inte babyätande monster! *skratt* Men t.o.m. vi som är o-frivilligt barnlösa har ibland blivit bemötta av folk med barn som att vi inte tycker om barn bara för att vi inte har egna (ännu). Känns väldigt knepigt med sådana fördomar. Får en att undra.
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Haha! Du är rolig du! Jo, jag minns också mina biologilektioner... Men om du läser HELA tråden så kanske du lär dig lite mer än vad läraren stod och babblade om! *skratt*

En vecka är lite väl mycket i normalfallet, det är nog snarare en ytterlighet. Idag är det väldigt många män som har försämrade spermer. Fick ni inte lära er att fertiliteten överlag har sjunkit de senaste årtiondena, både bland kvinnor och män?
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Francess skrev:
Naturligtvis kan även frivilligt barnlösa vara barnkära! Alla är inte babyätande monster! *skratt* Men t.o.m. vi som är o-frivilligt barnlösa har ibland blivit bemötta av folk med barn som att vi inte tycker om barn bara för att vi inte har egna (ännu). Känns väldigt knepigt med sådana fördomar. Får en att undra.

Hmmm, ja men ärligt talat hade du ju den fördomen själv... i alla fall så skrev du så... :smirk:
Men; som du sa fick mitt inlägg dig kanske att tänka till att det inte måste vara så. En del frivilligt barnlösa tycker säkert INTE om barn, men vissa föräldar verkar ju faktiskt inte heller göra det.... så.... :crazy:

Fördomar är alltid jobbigt. Jag har faktiskt själv aldrig råkat ut så mycket för sånt där snack. Trots min höga ålder och inga barn. Men; jag tror jag omger mig med så många olika människor att de som tror gåvan barn är det som gör någon till en "hel människa" är ändå i minoritet i min umgängeskrets. Jag har vänner som valt leva utan barn, jag har vänner som har flera barn och jag har vänner som varit ofrillvilligt barnlösa och nu fått tvillingar (efter flera års försök)... Det de har gemensamt är väl att INGEN av de ser mig som en "sämre människa" för att jag inte är mamma. Ingen av dem ser mig som en barnhatare heller. Helt enkelt för att de är smarta personer! :D De dumma som jag eventuellt möter skakar jag nog av mig rätt snabbt, tror jag...
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Så. Nu kan jag meddela alla er som hållit sina tummar och även ni som slog vad i början av tråden att ni kan sluta hålla tummar och avsluta ert vad. ;) Jag fick precis mensen. Precis som jag trott hela tiden...känner ju min kropp vid det här laget. :angel:

Lite besviken är jag ju och jag vet att min man kommer bli än mer besviken. :( Men chansen var trots allt så otroligt minimal, så jag hade inte väntat mig något annat.

Om en kvart ska jag ringa kliniken igen och höra mig för ang spermaproverna. Håll gärna tummarna för att vi kan lämna prover under väntetiden! :idea:
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Så här skrev jag:

Frivilligt barnlösa har väl oftast avstått från barn just för att de inte tycker om barn?

Jag har fetmarkerat den springande punkten i mitt uttalande...oftast...och visst, det kanske är en fördom att frivilligt barnlösa oftast inte är så barnkära, men jag skrev inte att det alltid var så, eller hur? ;)

Jag är glad för din skull! Du verkar ha hittat ett smart och trevligt umgänge som uppskattar dig för din skull. Skulle önska att fler barnlösa (oavsett om det är frivilligt eller inte) hade såna vänner och bekanta. Själv tycker jag det är upp till var och en hur man vill göra och hur man väljer att lösa problemet, jag värderar inte människor efter deras förmåga att fortplanta sig.

Jag har några vänninor sen skoltiden som fortfarande inte kan tänka sig att "skaffa" barn. En är dessa är lärare och tycker om barn, men vill bara inte ha egna. Och det har alltid varit ok för mig.

När jag var yngre ville inte jag heller har barn. Jag tyckte det räckte med att jag fått ta hand om och i stort fått uppfostra mina två yngsta bröder (jag var 10 o sen 12 när de föddes). De trodde ju t.o.m. att jag var en av deras mammor, dvs att de hade två! De kallade både mig och mamma för mamma. När de var några år gamla förstod de att det var nån skillnad och då kallade de mig Mamma-NN (mitt namn). Efter ytterligare nåt år insåg de att jag faktiskt bara var deras syster och sen dess kallar de mig bara NN (mitt namn).

Det var faktiskt inte förrän jag träffade min man, mitt livs kärlek, som jag kände att jag vill ha egna barn!
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

mUraäkta att jag frågar.....
kan man få en uppdtaering..hur har det gått?

Suttit och hållt tummarna för både det ena och andra. Skulle behöve släppa minst en tumme och få lite nyttigt gjort. ;)
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Har gjort en uppdatering ett par inlägg ovan...fick alltså mensen igår. Inget att hänga läpp för dock, även om vi blev lite besvikna trots allt.

Däremot har jag pratat med kliniken igen och det går jättebra att göra nya spermaprov under väntetiden till första besöket om ca ett halvår! Dvs maken ska ringa imorgon på fm och få instruktioner + att han ska hämta ett litet provtagningskit. Vi, eller jag menar Han, kan lämna provet i Halmstad, så vi slipper åka ner till Malmö den här gången. Smidigt! Det här ser vi fram emot båda två! Känns väldigt bra att ha satt igång processen igen.
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Tack för det! Återkommer när jag har nåt att berätta.
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Kanonbra att det rör på sig :)

Då får ni ju gott om tid att lämna ett nytt prov om några månader ifall det första provet är lite halvdant. Spermier är färskvaror :D och det är normalt att kvaliteten går upp och ned. Perfekt att ni hinner lämna ett par prov (ifall inte det första är jättebra förstås, då behövs oftast inget mer) innan läkarbesöket! Då kan man ju medan ni är där på besöket bestämma om ni behöver ICSI eller inte så ni remitteras till rätt metod direkt :bow:
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Ja det känns jättebra att de var så tillmötesgående. Det lustiga var att när jag ringde igår så var det en förvirrad läkare som svarade. H*n var jättetrevlig och tyckte h*n kunde hjälpa till själv eftersom h*n ju var läkare och erbjöd sig t.o.m. skicka efter våra journaler själv! Så slapp vi det liksom. "Om vi inte hade nåt emot det" som h*n sa. Verkligen inte! Då hamnar de ju där de ska direkt.

Nu har vi i alla fall gjort vad vi kan inför första besöket någon gång i vår. *bugar och tackar än en gång*
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Francess skrev:
H*n var jättetrevlig

:D

Hihi, många ÄR faktiskt det ;)

Och de flesta som jobbar med de här frågorna är ju engagerade och VILL att det ska bli bebisar, det är ju liksom drivkraften för dem också ! Skönt att ni kommit på rätt spår efter det där bottennappet som skrämde iväg er sist :mad:
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Vi blev nog lite "skadade" senast, eftersom jag reagerade så på att hon var supertrevlig och tillmötesgående. :o

Fortsätter det så här så blir det hur bra som helst. :) :bow:
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Här går det undan! Min man ringde i fm till kliniken och ska hämta ut ett provtagnings-kit idag och sen ska han lämna provet på kliniken på måndag!
 
Sv: Är så less på min kropp (gnällig)

Tack ska du ha. Bra går det säkerligen, oavsett. Men det är onekligen spännande att ha kommit så här långt. Bra blir det i vilket fall som helst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ För 1 år sen ganska precis opererade jag bort en stooor hjärntumör. Vid inskrivandet vägde jag nästan 63kg. Efter 2 mån började jag...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 205
Senast: Raderad medlem 68338
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 457
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp