Bukefalos 28 år!

Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Eftersom det lite då och då före serverbytet som gjordes natten mot lördag skapades trådar om att Bukefalos är segt tänkte jag skapa en tråd för att se om någon märkt någon skillnad.

Vissa verkar ha haft mer problem än andra tidigare. Vore intressant att höra hur det ser ut nu.

Allt är inte optimerat än och den här helgen har väl trafiken varit lite lägre än vanligt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Äsch, det är jag som har rekordet i dubbelpostning här :D
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

hej gunnar har väldiga problem just nu.. får mejl skickade att jag har nya inlägg skivna till mig men inga nya visas?? då jag chansat å kolla på vissa om de skrivit så har jag juh läst dom men de gåt juh itne att svara dom iaf....
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

*KL*


Gunnar!!!!


Vet inte vad du gjort men jag får väldigt ofta upp att sidan inte kan visas.


Kollat min egna uppkoppling och den är det inte, alla andra sidor jag hänger på funkar klockrent.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Hur länge har det varit så och ungefär hur ofta?

Jag har gått igenom och kollat upp en del saker på servern under dagen så det är möjligt att det kan ha påverkat, men tycker inte att det borde det.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag har GRAVA problem sedan igår med att sidan laddar oerhört segt. den gula bakgrunden kommer upp och det säger "klar" och där stannar det i EVIGHETER innan innehållet laddas.

Innan dessa dagar flöt det på smidigt som sjutton efter uppdateringarna.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Samma här. Jag skyllde ett tag på min urkassa uppkoppling men andra sidor fungerade.....
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag har GRAVA problem sedan igår med att sidan laddar oerhört segt. den gula bakgrunden kommer upp och det säger "klar" och där stannar det i EVIGHETER innan innehållet laddas.

Innan dessa dagar flöt det på smidigt som sjutton efter uppdateringarna.

Samma här.

Hur länge har det varit så och ungefär hur ofta?

Jag har gått igenom och kollat upp en del saker på servern under dagen så det är möjligt att det kan ha påverkat, men tycker inte att det borde det.

Det senaste dygnet har varit på detta viset, nu har det dessutom under några timmar varit jättesegt att skicka iväg svar, hade inte några som helst problem efter serverbytet.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

här funkar det super:banana:
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Kan ni med de senaste inläggen tala om vilken internet-leverantör ni har vilken webbläsare och vilket operativsystem, gärna om ni har en nyare eller äldre dator kan även vara intressant.

Att det är långsamt för vissa medan andra inte har några problem gör det lite svårt att komma fram till vad detta beror på.

Själv har jag inte sett några problem, men jag har inte varit inne så mycket idag.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

gah, många frågor, kanske kans vara på dom flesta :D

jag sitter på BBB, med 100 mbit/s bredband.
använder IE, version har jag ingen aning om, Windows XP Home Edition (tror jag).

Datorn är mittemellan lastgammal och ny :p
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Telia, 24 Mbit/s bredband,IE,vet ej :D Datorn e ny :D
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag har BBB - 100 mbit/s bredband. Använder FF 2 eller nått, senaste versionen av FireFox iaf och Windows XP.
Datorn är ny.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Telia, 24 Mbit/s bredband, Window XP.
HP Pavilion Entertainment PC ny.

Jag har som sagt inga som helst problem med andra sidor och Buke har fungerat klockrent fram till i går kväll, i dag har det dock varit riktigt dåligt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Telia 24 mbit bredband, Window XP, PCn är ca 6 år gammal.
har heller inga problem med andra sidor än just buke och precis som I:C säger så fungerade allt som en dans tills för ett par dagar sen.


Telia, 24 Mbit/s bredband, Window XP.
HP Pavilion Entertainment PC ny.

Jag har som sagt inga som helst problem med andra sidor och Buke har fungerat klockrent fram till i går kväll, i dag har det dock varit riktigt dåligt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Något verkar skilja er åt eftersom vissa tycker att det fortfarande går snabbt medan andra anser att det går långsamt hela tiden.
Stämmer det, går det långsamt hela tiden.

Att det fungerar snabbt på alla andra sidor, hjälper mig bara om jag vet vilka andra sidor ni pratar om.
Mina servrar står i Texas, USA. Om ni är inne på andra sidor därifrån och de går fort så vet jag att det rimligen är min server som är långsam eller har problem. Men det rimmar fortfarande inte med att vissa inte verkar ha problem.

Inget av det ni nämnt hittills tyder på att problemen ligger på någon av dessa saker.

Hur visar ni trådar?
Använder ni linjär visning eller något annat. Använder ni någon annan inställning som ni tror skiljer från andra, prenumererer ni på många trådar.
Jag bara gissar här, som ni säkert förstår.

Jag har idag märkt vid två tillfällen att sidan inte kommit så fort som den brukar, kanske tog någonstans mellan 30-60 sekunder. Annars har det fungerat snabbt, anser jag.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

fler frågor :o men jag svarar så gott jag kan :D

har ingen aning om vad andra sidor jag är inne på ligger på för servrar tyvärr, men mest rör det sig om "vanliga" sidor som hotmail etc.

använder linjär visning, och prenumererar på sjukt många trådar... :o

i övrigt har jag bara standardinställningar, jag är inte så avancerad av mig...
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

I dag har Buke fungerat bättre än vad det gjorde i går, har bara fått upp "sidan kan inte hittas" två-tre gånger kanske.

För övrigt så har jag standardinställningar här, utom osynlig då...förstås.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

oj:eek: jag e inne typ dygnet runt o här har det inte varit så nånting:D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
814
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 085
Senast: Yeah but
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 367
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 390
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp