AI-skrivna texter på Facebook

Bukefalos 30 år!

Jag tror dom fattar. Alltså jag vet att folk är dumma i huvudet men så dumma i huvudet tror jag inte dom är 🤣
Jag måste verkligen "läsa på" eller någonting, har försökt ignorera AI bäst det går men jag är verkligen inte alls speciellt bra på att se om det är AI. Kan se väggmålningar på en restaurang och tycka de är fina medan ungen ser att det är AI direkt.

Mamma är ännu sämre, visade en film med två bävrar som går i takt och tänkte de var på riktigt.

Du får nog titta på bilden igen. Givetvis fattar folk att det är en AI bild med tanke på proportionerna på djuren. Minigrisar som är mindre än katter och hunden är lika stor som islandshästen. Alltså allvarligt talat.
Tyvärr så finns det en hel del folk som inte fattar att det är AI.
Jag har sett folk som jag hållit som relativt kloka gå på ganska uppenbara ai-videor och bilder.
En del vill så gärna tro att det är sant. Andra så tänker inte ens efter att det skulle kunna vara fejk.

Tyvärr så finns det en hel del folk som inte fattar att det är AI.
Jag har sett folk som jag hållit som relativt kloka gå på ganska uppenbara ai-videor och bilder.
En del vill så gärna tro att det är sant. Andra så tänker inte ens efter att det skulle kunna vara fejk.
Jag går på det ibland, man ser så mycket "content" och en hel del av det är saker som jag inte är intresserad av så då reflekterar jag inte över det utan "tar bara in" det. Hemskt egentligen! Man vet aldrig vad som sätter sig i minnet.

Jag går på det ibland, man ser så mycket "content" och en hel del av det är saker som jag inte är intresserad av så då reflekterar jag inte över det utan "tar bara in" det. Hemskt egentligen! Man vet aldrig vad som sätter sig i minnet.
Jag tror nog att mer eller mindre alla någongång gått på något som är ai, speciellt när man som du säger ser mycket content.
Svårare lär det ska bli ju mer finslipad ai blir också.

Första gången jag såg någon som gjort en sån där AI-poster för sitt evenemang tyckte jag det såg proffsigt ut och frågade om hon hade gjort det själv - hon berättade att det var AI och bara några dagar senare exploderade det ju med såna och nu kryper det i kroppen på mig varje gång jag ser dem 😬
Och det kommer att fortsätta ett litet tag till, tills folk tröttnar. Om alla posters ser precis likadana ut kommer de ju snart att drunkna i mängden.

Och det kommer att fortsätta ett litet tag till, tills folk tröttnar. Om alla posters ser precis likadana ut kommer de ju snart att drunkna i mängden.
Det är likadant med allt som är nytt, likadant var det ju när dom "häftiga" killarna köpt en 3D-skrivare och det enda dom printade och la upp var dödskallar och penisar.:banghead: Photoshop och mobilfilter var det likadant med, alla skulle ha öron och nos eller vara fixade i photoshop i helt absurda situationer, numera ser man det ju aldrig, det var en tjatig dagslända som tack och lov dog sotdöden snabbt.

Första gången jag såg någon som gjort en sån där AI-poster för sitt evenemang tyckte jag det såg proffsigt ut och frågade om hon hade gjort det själv - hon berättade att det var AI och bara några dagar senare exploderade det ju med såna och nu kryper det i kroppen på mig varje gång jag ser dem 😬
Exakt samma lika här! Första annonsen tyckte jag var fin men nu har ju alla lika och jag tycker att det känns så tråkigt!

Jag såg en AI-kommentar på dagens berättelse men just den verkar i alla fall inte väcka något ont blod, utan tvärtom mötas av samma kärlekssymbol som svaren på alla inlägg av typen "men gud vad roligt du skriver, skriv en bok".

Vad olika man kan tolka det, hade jag fått den responsen så hade jag tänkt "å fy fan vilken klapp på huvudet". :o Typ som när man hamnar i nåt FB-bråk och den andra personen trycker gilla på allt man skriver...

Gick in och skrev AI under contentcreatorwannabens senaste inlägg. Frågan är om det får stå kvar.

Hittar inte din kommentar, är den borttagen? I så fall kan man ju verkligen ana att du trampade på en öm tå.

Det är helt sjuuuukt hur många som kommenterar och hyllar texterna! Nästan så att jag, som egentligen känner mig tvärsäker på att de är AI-genererade, blir osäker för... om så många tror att det är hon själv som skriver, då måste det väl vara jag som har fel? O_o

Sen att så många tycker att det är helt fantastiska texter, DET BÄSTA DE HAR LÄST, oavsett om de är AI-genererade eller inte, är ett annat MYCKET stort frågetecken för mig. Men smaken är som baken.

Samma här, men ännu mer "fantastiska" djurvideos! Sådana där man inte visste om de var sanna redan innan. Det är otroligt tragiskt att man inte kan lita på någon filmsnutt av någonsing sällsynt och sällsamt längre.
Det började väl med mormor, björn som husdjur och polisen, ser det för fantastiskt ut osv. och nu har ju sånt formligen exploderat och ännu mera serverhallar för AI ska byggas så nu byts vi säkert snart ut till nån AI-genererad figur. Hela den här AI-boomen känns inte bra, den fördummar människan.

Det började väl med mormor, björn som husdjur och polisen, ser det för fantastiskt ut osv. och nu har ju sånt formligen exploderat och ännu mera serverhallar för AI ska byggas så nu byts vi säkert snart ut till nån AI-genererad figur. Hela den här AI-boomen känns inte bra, den fördummar människan.
Nu tror jag att vi pratar om olika saker.

Nu tror jag att vi pratar om olika saker.
Både ja och nej, jag började prata om bilder och filmer som är AI-genererade och avslutade med konstaterandet att många inte längre är kapabla att tänka själva utan helt låter AI styra deras liv och val av allt från vilka strumpor dom ska ha till vilken kniv dom ska skära köttet med, egna val existerar liksom inte längre hos vissa.

Både ja och nej, jag började prata om bilder och filmer som är AI-genererade och avslutade med konstaterandet att många inte längre är kapabla att tänka själva utan helt låter AI styra deras liv och val av allt från vilka strumpor dom ska ha till vilken kniv dom ska skära köttet med, egna val existerar liksom inte längre hos vissa.
Vilket jag inte pratade om alls, bara en spcifik typ av AIgenererade filmer. Vad mormor eller björnar hade med det att göra förstod jag inte heller. 😅

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat