Det här med städningen tänker jag också på. Är det inte ordentligt städat så kvittar det att det är billigt. Jag bor på hotell var tredje månad, men från början valde jag vandrarhem för mer än halva kostnaden mindre, men jag vill inte bo i andra människors smuts på den nivå. Det var på en nivå där det var ingrodd smuts, inte bara att de inte hade dammsugit eller så. Sådant kan jag ta. Det var ingrodd smuts och trasigt.
Jag kan ta enkelt också, så ett rum med kyl, vattenkokare, micro och två kokplattor är helt ok också om kostnaden är låg. Är det äckligt dock så väljer jag däremot närmaste hotell och betalar betydligt mer och får det renare, bekvämare och inklusive frukost.

Jag tänker att när man hyr ut ska man tänka på hur andra vill ha det, som kommer och betalar för att bo där. Annars blir man snabbt dissad.
 
Jag har bott i lekstuga med två våningssängar, där fick en gå in i hall till toa i stora huset. Inga matmöjligheter alls. Vi kom sent, gick på toa, åkte tidigt. Inga problem. Rum innanför kök i större hus. Ingen tillgång till köket fast vi gick igenom det. Toa i hallen. Vi sov 5 personer i 3 sängar. Gick bra. Vandrarhemnet jag jobbade på hade en skrubb där vi ibland hyrde ut till cyklister som lessnat på att sova i tält regniga somrar. En nödlösning, gick inte att boka. Takhöjden var 120 cm där det var som högst. Madrasser att sova på. Tillgång till kök o toa. Flera tacksamma gäster. Är ju 25 år sedan men vi tog 100 kr per bädd för skrubben. Inga ledsna miner.
Grejen är ju att vara tydlig med vad en hyr ut. Och prissätta därefter.
Jag har hyrt ut en jättefin stuga med toa och handfat för många år sedan. Vi hade en skylt vid E20 sommartid. Inga bokningar, bara folk som dök upp. Uthyrt minst varannan natt.
 
De som hyr ut rum tycker inte att det är läskigt. Rekommenderar inte att du hyr ut rum.
Dom som jag har bott i har aldrig gett tillträda till hela deras privata hem, känns inte bra för någon tror jag. Dom jag har bott på har alltid haft en egen ingång ev någon annan liten bostad på gården som man kan bo i. Känns som att det är väldigt få som hyr ut där tillgång till den privata bostaden ingår.
 
Dom som jag har bott i har aldrig gett tillträda till hela deras privata hem, känns inte bra för någon tror jag. Dom jag har bott på har alltid haft en egen ingång ev någon annan liten bostad på gården som man kan bo i. Känns som att det är väldigt få som hyr ut där tillgång till den privata bostaden ingår.
Det är nog väldigt vanligt att man hyr ut hela lägenheter. Det har jag gjort många gånger. Vissa är rena air bnb lägenheter men en del är definitivt folks hem. Ska till ett sånt om en vecka faktiskt :) å jag sökte efter nåt i det området fick jag upp hur mycket som helst.
 
Det här med städningen tänker jag också på. Är det inte ordentligt städat så kvittar det att det är billigt. Jag bor på hotell var tredje månad, men från början valde jag vandrarhem för mer än halva kostnaden mindre, men jag vill inte bo i andra människors smuts på den nivå. Det var på en nivå där det var ingrodd smuts, inte bara att de inte hade dammsugit eller så. Sådant kan jag ta. Det var ingrodd smuts och trasigt.
Jag kan ta enkelt också, så ett rum med kyl, vattenkokare, micro och två kokplattor är helt ok också om kostnaden är låg. Är det äckligt dock så väljer jag däremot närmaste hotell och betalar betydligt mer och får det renare, bekvämare och inklusive frukost.

Jag tänker att när man hyr ut ska man tänka på hur andra vill ha det, som kommer och betalar för att bo där. Annars blir man snabbt dissad.
Fast många många hotell är inte bättre, jag har bott mycket på hotell och på många är det väldigt nedgånget och småäckligt, speciellt på hotellen som är vid större vägar där många chaufförer bor då det är billigt. Även på dyrare hotell tycker jag inte det är sällan som det faktiskt inte är helt fräscht.

Vandrarhem är faktiskt dom jag tycker har varit bäst, dom har nästan alltid varit fräscha till ett rimligt pris, även ifall många vandrarhem nästan har lika dyra priser som hotell numera.
 
Det är nog väldigt vanligt att man hyr ut hela lägenheter. Det har jag gjort många gånger. Vissa är rena air bnb lägenheter men en del är definitivt folks hem. Ska till ett sånt om en vecka faktiskt :) å jag sökte efter nåt i det området fick jag upp hur mycket som helst.
Även alltså där folk är hemma och lever vardagsliv? Det är tufft att göra att vakna upp nära folk som man inte känner till alls. Det hade jag nog inte klarat av.

Jag har funderat på att hyra ut min lägenhet på det sättet när jag inte är hemma, då spelar det inte så stor roll ifall dom är i hela lägenheten direkt.
 
Även alltså där folk är hemma och lever vardagsliv? Det är tufft att göra att vakna upp nära folk som man inte känner till alls. Det hade jag nog inte klarat av.

Jag har funderat på att hyra ut min lägenhet på det sättet när jag inte är hemma, då spelar det inte så stor roll ifall dom är i hela lägenheten direkt.
Nej, de är borta då. Har aldrig ens sett en ägare
 
Fast många många hotell är inte bättre, jag har bott mycket på hotell och på många är det väldigt nedgånget och småäckligt, speciellt på hotellen som är vid större vägar där många chaufförer bor då det är billigt. Även på dyrare hotell tycker jag inte det är sällan som det faktiskt inte är helt fräscht.

Vandrarhem är faktiskt dom jag tycker har varit bäst, dom har nästan alltid varit fräscha till ett rimligt pris, även ifall många vandrarhem nästan har lika dyra priser som hotell numera.
Du missade poängen.

Jag vet att många hotell är ofräscha.
Jag vet att många vandrarhem är fräscha.

Jag beskrev hur jag valde. Där priset till slut ändå inte var det avgörande, utan renligheten. Givetvis skulle jag välja annat hotell om det jag bodde på inte höll en standard jag vore nöjd med.
 
Du missade poängen.

Jag vet att många hotell är ofräscha.
Jag vet att många vandrarhem är fräscha.

Jag beskrev hur jag valde. Där priset till slut ändå inte var det avgörande, utan renligheten. Givetvis skulle jag välja annat hotell om det jag bodde på inte höll en standard jag vore nöjd med.
Det jag menar är att om man kommer sent och bara väljer något för att sova en natt så tror jag det är få som hade vänt för att det inte är såpass rent man vill ha. Det är trots allt ofta priset som avgör, folk står ut med mycket till en billig peng.
 
Det jag menar är att om man kommer sent och bara väljer något för att sova en natt så tror jag det är få som hade vänt för att det inte är såpass rent man vill ha. Det är trots allt ofta priset som avgör, folk står ut med mycket till en billig peng.
Vänt? Nej men inte återkommit och inte rekommenderat till andra. Lämnat negativt omdöme. Förklarat för andra vilket ställe man inte ska välja.

Vill man inte ha folk som pratar om ens ställe på ett positivt vis? Återkommande och nöjda gäster?

Det är inte priset som avgör i längden, man får kunder om man håller kvalitet, men visst, har man det skitigt och äckligt så stannar nog en och annan första gången, men man lär inte vara långvarig på marknaden, det är trots allt rätt gott om ställen man kan bo på så varför välja ställen som får negativa omdömen och som andra varnar för.
 
Även alltså där folk är hemma och lever vardagsliv? Det är tufft att göra att vakna upp nära folk som man inte känner till alls. Det hade jag nog inte klarat av.
Jag hyrde ett rum mitt i centrala Tel Aviv i september. 8 nätter. Kvinnan som ägde lägenheten var hemma på kvällar och på helgen, men jobbade dagtid. Det är inte kul att dela toa, kök etc med ägaren, men det var en prisfråga för min del.

Hon var dock världens gulligaste och var världens bästa värd. Men jag hade ju hellre bott själv i lägenheten.
 
Hade inte du en liten stuga på gården?
Gör i ordning den nu under vintern när du inte jobbar, med mål att hyra ut den under sommarhalvåret?

Hade jag haft tid skulle jag gjort i ordning en liten oisolerad stuga vi just nu använder som förråd och börja hyra ut. Sådär enkelt billigt boende med fokus på övernattning, två bäddar, mikro, kylskåp, handfat med vatten från dunk och utedass.
 
Hade inte du en liten stuga på gården?
Gör i ordning den nu under vintern när du inte jobbar, med mål att hyra ut den under sommarhalvåret?

Hade jag haft tid skulle jag gjort i ordning en liten oisolerad stuga vi just nu använder som förråd och börja hyra ut. Sådär enkelt billigt boende med fokus på övernattning, två bäddar, mikro, kylskåp, handfat med vatten från dunk och utedass.
Det är mig du pratar med va?

Jo, jag har en liten friggebod på tomten. Tanken är att jag ska göra i ordning den, men det sitter lite långt inne. Kommer mig inte ens för att räkna ut materialåtgången till pentryt. Har haft det på min to-do-lista ett tag. Skulle behöva sätta fart och fixa färdigt innan kylan kommer.
 
För att svara på ursprungsfrågan; nej det är ingen som är hemma och håller koll. Då tror jag inte att någon skulle hyra, det är ett ömsesidigt förtroende. Jag betalar för något och förväntar mig att det som beskrivs uppfylls. Undviker de ställen där en inte får vara ifred, men det är jag det. Sen att det är rent och fräscht är ett minimum. Har lämnat ett ställe där de uppenbarligen inte bytt lakan mellan hyresgäster. Och där det var jordstampat golv, kändes som en grisstia från 1800-talet med två blöta hundar. Så ha en tydlig beskrivning med vad du erbjuder och håll dig till den, utifrån det får du se om det attraherar någon. Extra lull-lull som choklad på kudden eller en mindre fruktkorg spelar ingen roll om det basala inte är uppfyllt, håll dig till det som är viktigast. Lycka till 🙂
 
Dom som jag har bott i har aldrig gett tillträda till hela deras privata hem, känns inte bra för någon tror jag. Dom jag har bott på har alltid haft en egen ingång ev någon annan liten bostad på gården som man kan bo i. Känns som att det är väldigt få som hyr ut där tillgång till den privata bostaden ingår.

Det är rätt många som hyr ut rum i hemmet, och det är ganska attraktivt bland de boende. Billigare övernattningspris när du bara behöver slagga någonstans eller vill lägga pengarna på själva resan och upplevelsen.

Det handlar inte om att ge tillträde till hela hemmet, det handlar om att inte aktivt begränsa tillträde. Jag bor t ex med två våningar och källare. Rummet har varit i källaren och toa och kök på entrevåningen. Jag har aldrig behövt säga åt gäster att inte gå upp till övervåningen och de har aldrig varit upp dit. Normalt funtade människorna håller sig "där de behöver vara" utan att bli tillsagda om det.

Jag är alltså gammal värd har haft haft uthyrning i flera år på olika sätt tills pandemin kom och jag inte orkade längre.
 
Det är mig du pratar med va?

Jo, jag har en liten friggebod på tomten. Tanken är att jag ska göra i ordning den, men det sitter lite långt inne. Kommer mig inte ens för att räkna ut materialåtgången till pentryt. Har haft det på min to-do-lista ett tag. Skulle behöva sätta fart och fixa färdigt innan kylan kommer.
Ja det var menat till dig 😊, ursäkta, jag missade taggningen.

Åh vad roligt, har du en plan för hur det ska bli?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Läs inte om du inte vill slösa din tid. Jag hittar inga bra jobb att söka. Jag har bokmärkt 3 jobb på af just nu, men jag vill inte ha...
2
Svar
20
· Visningar
2 021
Senast: Wille
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 550
Senast: Whoever
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 193
Senast: Otherside
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 901
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp