För mig hade friggebodsvarianten varit perfekt, som när jag i höstas reste med hunden och bara ville ha ett par snabba stopp för att sova. Ena stället vi stannade på var just en liten stuga på en hästgård — nyckeln hängde i dörren och jag lämnade den likadant, ingen kontakt med uthyraren. Stugan hade ett litet pentry, och en toalett.
 
Även alltså där folk är hemma och lever vardagsliv? Det är tufft att göra att vakna upp nära folk som man inte känner till alls. Det hade jag nog inte klarat av.

Jag har funderat på att hyra ut min lägenhet på det sättet när jag inte är hemma, då spelar det inte så stor roll ifall dom är i hela lägenheten direkt.
Ja, det är extremt vanligt särskilt utomlands. Har bott så många gånger och det har aldrig någonsin varit problem. Inte ens i den lägenheten i Brooklyn där det var två andra airbnb-gäster samtidigt utöver paret som ägde lägenheten. Det var aldrig stökigt, högljutt eller konstigt. Dessutom är det svindyrt att hyra en helt egen lägenhet i många städer så som NYC, och även jättedyrt att bo på hotell.
Folk är trevliga och respekterar varandra. Vill man prata och vara social är det inga problem, vill man inte vara det är det inget konstigt heller.
Jag brukar dessutom oftast leta efter människor som har djur, särskilt hund. Så trevligt att komma hem efter en dags turistande och sitta och gosa med en hund eller katt, när man saknar sina egna där hemma.
Ett amerikansk par vi bodde hos i en småstad var så himla gulliga. Vi hyrde deras rum på den inredda vinden, drack vin i deras vackra trädgård och på morgonen hade dom gjort en så fin och välfylld lunchpåse till oss då vi skulle ut och köra mycket den dagen.
Eller när vi blev skjutsade på värdens riksha och fick en guidad tur med fokus på konst och street art i området vi bodde i, helt gratis.
Det är faktiskt väldigt trevligt ibland att dela boende med någon.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Läs inte om du inte vill slösa din tid. Jag hittar inga bra jobb att söka. Jag har bokmärkt 3 jobb på af just nu, men jag vill inte ha...
2
Svar
20
· Visningar
1 997
Senast: Wille
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 004
Senast: Whoever
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 093
Senast: Otherside
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 704
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp