• Mat
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 2 330

Bukefalos 30 år!

Vi använder den flera gånger om dagen!
Klyftpotatis, allehanda rätter från frysen (potatisbullar, bake off-bröd, fryst fikabröd, vårrullar osv), kyckling, varma mackor (man kan behöva "nåla fast" ostskivor som ska smälta om man har en airfryer med väldigt mycket blås, bara att sticka en tandpetare genom :D).

Bacon blir också bra, och pizzaslicear.

Åh! Vårrullar måste jag testa att göra i min!
Älskar såna små vegetariska 😍

Jag har någon multivariant jag oftast använder som slowcooker till att göra matlådor. Airfryerläget använder jag till 1 portion snabb mat, någon pommessort och någon variant på quornnuggets blir skitbra på några få minuter! Hinner byta om och hacka lite grönsaker sedan är mat efter stallet klart 😁

Jaha, nu vill jag ha en air fryer. Funderat förut men det är det här med utrymme att ha den framme.. Ni som är 1-2 personer, hur stor har ni?

Jaha, nu vill jag ha en air fryer. Funderat förut men det är det här med utrymme att ha den framme.. Ni som är 1-2 personer, hur stor har ni?

Jag bor själv, använder den till 1 - 3 personer och har 4,7 l.
Bättre med lite extra plats än för liten tänker jag.

När den inte används står den i en garderob i hallen, har en hel garderobsvägg där och mer plats än jag behöver så det funkar bra.
Vill absolut inte ha den framme, de är ju asfula 😅

Jag bor själv, använder den till 1 - 3 personer och har 4,7 l.
Bättre med lite extra plats än för liten tänker jag.

När den inte används står den i en garderob i hallen, har en hel garderobsvägg där och mer plats än jag behöver så det funkar bra.
Vill absolut inte ha den framme, de är ju asfula 😅

Tack för din input! Jag är benägen att hålla med dig där. Blir det en för liten så finns risken att den blir stående..

Jag håller egentligen med dig, men får se lite. Kommer att organisera om i skåpen hemma när jag blir självstående, då kanske det blir lättare att få undan den - just nu finns inte plats i skåp pga annat 😅 . Plus att jag tenderar att tycka att det är drygt att plocka fram/undan sånt om det används ofta..samtidigt som jag absolut inte vill ha bakmaskinen framme, t ex, just för att den är stor och ful :p .

Tack för din input! Jag är benägen att hålla med dig där. Blir det en för liten så finns risken att den blir stående..

Jag håller egentligen med dig, men får se lite. Kommer att organisera om i skåpen hemma när jag blir självstående, då kanske det blir lättare att få undan den - just nu finns inte plats i skåp pga annat 😅 . Plus att jag tenderar att tycka att det är drygt att plocka fram/undan sånt om det används ofta..samtidigt som jag absolut inte vill ha bakmaskinen framme, t ex, just för att den är stor och ful :p .

Jag har ganska begränsad bänkyta i mitt kök och skulle bli galen av att ha den där jättemaskinen framme 😅
Är dock helt klart värt att plocka fram den och den är jättelätt att diska!
Det går att ställa den i ugnen annars, så har en kompis till mig med mindre förvaringsyta 😊

Jag har ganska begränsad bänkyta i mitt kök och skulle bli galen av att ha den där jättemaskinen framme 😅
Är dock helt klart värt att plocka fram den och den är jättelätt att diska!
Det går att ställa den i ugnen annars, så har en kompis till mig med mindre förvaringsyta 😊

Samma här! Jag kommer att vilja köpa en micro också framöver. Men den kommer nog att få sig en hylla på väggen, lutar det åt - annars skulle den ta upp en hel bänk själv! Men annat vill jag nog inte förvara så.

Samma här! Jag kommer att vilja köpa en micro också framöver. Men den kommer nog att få sig en hylla på väggen, lutar det åt - annars skulle den ta upp en hel bänk själv! Men annat vill jag nog inte förvara så.

Micro och kitchen aid får stå framme, men de är rosa och fina 😄
Airfryern är en stor, svart och kantig låda 😅
Inte så charmig.

Jag bor ensam och lagar i princip enbart mat till bara mig själv. Jag har en väldigt liten airfryer (och letade just efter en liten) - den är nog 1,6 liter om jag googlat rätt. Det funkar bra för en måltid för mig. Jag använder den väldigt mycket, men den är också väldigt smidig att stoppa undan.

Tycket det är lite fel att storlek mäts i litet då det är mer intressant med bottenytan som gör störst skillnad, större volym innebär att den blir större på höjden oftast och gör du inte hel kyckling eller annat som har höjd så spelar det ingen roll.
Har själv 2 airfryer där ena är 6 litet och andra 8 litet och båda har nästan exakt samma bottenyta.

Liknande trådar

• Fem senaste
  • Vilken iPhone?
  • Kaffe i enmanshushåll
  • Erfarenhet av gallstenar?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat