Åka på semester- lämna bort hästarna?

Sv: Åka på semester- lämna bort hästarna?

hoppas du hittar nån som kan bo hos dej och ta hand om alltihop, själv är jag bokad tre veckor nästa sommar då jag ska bo i ett stort hus med alla möjliga bekvämligheter och ta hand om tre katter, jag tänker icket ta betalt, har dock blitt erbjuden pengar för att göra det... vem vet, nästa gång är det kanske jag som behöver hjälp:)
 
Sv: Åka på semester- lämna bort hästarna?

Men självklart lämnas inte katterna vind för våg! Annars finns det nya att hämta hos grannen, det kan nog vara något av det värsta jag hört!!! Mina katter är mina barn, det här tog jag verkligen som ett påhopp.. :crazy:
Det är väääldigt mycket lättare att hitta någon som vill komma och fodra/vattna katterna och mysa med dem än att hitta en kunnig, pålitlig hästmänniska som är villig att åka flera mil tre gånger om dagen. Huset sköts av min sambos bror som dessutom tar hand om våra hundar, men att släppa in honom till hästarna vore som att släppa in mig i cockpit på ett flygplan....inte så lyckat. Nu var det hästarna jag behövde råd om!

Nu lutar det åt att jag faktiskt redan hittat en tjej som kan tänka sig att bo i mitt hus och ta hand om hästarna. Hon har en tävlingshäst som är van att flytta runt mycket (vilket inte mina är på samma sätt) så hon tar med sig honom hit och stallar upp honom här under veckan hon bor här :)

tack för tankar och idéer!

Som jag skrev, så var just det inlägget varken till dig, eller menat som ett påhopp på någon. Utan mer ett litet påpekande återigen alltså inte något påhopp och inte illa ment, till Skuggi och övriga som bara såg hästarna och inte katterna och huset, som du SJÄLV funderade på. Det låter ju toppen att du kanske hittat nån redan. :)

För enligt mig, är katter, hundar, guldfiskar, marsvin, kaniner och allt som JAG eventuellt har valt att ha runt omkring mig MINST lika viktiga som min häst.
 
Senast ändrad:
Sv: Åka på semester- lämna bort hästarna?

Å vad roligt att du ska åka till NY! Klart man ska resa.

Jag skulle som många redan skrivit låta dem gå hos din vän, vi har ju inga problem att åka iväg med våra hästar på kurs och tävlingar så vad är skillnaden att de får gå tillsammans någon annanstans en vecka?

Katterna kan bo på katthem, finns ju massa fina pensionat.
 
Sv: Åka på semester- lämna bort hästarna?

Till Mosi,
ang katthem/pensionat. Kanske det finns i storstaderna, har finns det da inget.. Skulle aka bort en gang och det enda jag kunde hitta inom 10 mil var ett hundpensionat. visst katten var valkommen dar, men samma pris som hund och fick ta med egen mat och lada.. Vilket var inget problem. Dock hade jag problem med henne sitta i en storre hundbur i 3 veckor.. alltsa inte fa komma ut over huvud taget.. Nu var de ju inte inriktade mot katter sa jag kan forsta hur agaren tankte.. Det var dock inte bra nog for mig.. Och nu verkar det ju ha losts sig for TS med en sittare.. alltid skonast nar djuren far vara hemma..
 
Sv: Åka på semester- lämna bort hästarna?

Det låter ju bra att flytta dem. Men katterna då? De ska ha tillsyn två gånger om dagen enöigt kahen.

Nu såg jag att det redan är löst :) trevlig resa!
 
Senast ändrad:
Sv: Åka på semester- lämna bort hästarna?

Skulle lätt flytta hästar till någon du känner:D
Ser inga problem eftersom alla flyttar tillsammans osv.
Katterna + eldningen kanske dina grannar kan göra? (Räcker kanske med 1 gång per dag bara?) =)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 930
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 765
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
4 059
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 795
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp