Flyga med två katter

när jag flög med mina katter var buren tvungen att vara mjuk så att den gick att få in under stolen framför vid start och landning
 
Ja, dom är bra. Dock små, så ta största. Så lite :)

När jag googlade fanns de bara i två storlekar, en ”XL” för katter och små hundar och en XXL för större hundar 😄 Hittade även en film på youtube där en tjej packar upp väskan medans katterna (rätt stora katter) själva vill prova den osv - superbra att se .
Verkligen toppentips som sagt så tack igen 😄 jag har haft Sherpa bag till mina tidigare katter alla år och de är ju bra men att just kunna ha EN väska med divider om man ffa ska flyga är ju verkligen toppen !
 
När jag googlade fanns de bara i två storlekar, en ”XL” för katter och små hundar och en XXL för större hundar 😄 Hittade även en film på youtube där en tjej packar upp väskan medans katterna (rätt stora katter) själva vill prova den osv - superbra att se .
Verkligen toppentips som sagt så tack igen 😄 jag har haft Sherpa bag till mina tidigare katter alla år och de är ju bra men att just kunna ha EN väska med divider om man ffa ska flyga är ju verkligen toppen !

Jag har XL och tycker den är pytte till 2 katter. Men jag är lite sån, så de kan mycket väl funka ändå. Jag vill ju helst ha en husvagn till varje katt liksom ;)
Ja, den är ju lite annorlunda än Sherpa. Man får med lås till dragkedjorna också, vilket är bra. Jag hade en kattunge som tog sig ur väskan i bilen och sen ställde sig på fönsterhissen :nailbiting: Som tur var hann vi reagera, det var på motorväg liksom :crazy:
Hoppas den blir bra åt er :bump:
 
När jag googlade fanns de bara i två storlekar, en ”XL” för katter och små hundar och en XXL för större hundar 😄 Hittade även en film på youtube där en tjej packar upp väskan medans katterna (rätt stora katter) själva vill prova den osv - superbra att se .
Verkligen toppentips som sagt så tack igen 😄 jag har haft Sherpa bag till mina tidigare katter alla år och de är ju bra men att just kunna ha EN väska med divider om man ffa ska flyga är ju verkligen toppen !

Men åh, var hittade du XXL? Tyckte precis som du att modellen verkade käck men efter att jag såg filmen som även du nämner, så kändes inte XL som att den skulle vara tillräckligt rymlig för mina :(
 
Jag skojade bara, jag har visst Large på min. Bottenplattan på den är 45x30 cm. Så om jag delar av den, så blir varje del 22x30 cm. Pyttelitet alltså.
Så ett tips är att ta måttet på bottenplattan på t.ex Sturdis hemsida och kolla vad ni tycker.
 
Kan inte du ta med en tom väska som handbagage och när planet har lyft sära på dom då? På så sätt blir det inte för trångt för länge. Såg en kvinna på flyget göra det med sina katter, men då var resan nästan 5 timmar med mellanlandning. Katterna vara bara tillsammans i buren genom kontrollen. :)
 
Kan inte du ta med en tom väska som handbagage och när planet har lyft sära på dom då? På så sätt blir det inte för trångt för länge. Såg en kvinna på flyget göra det med sina katter, men då var resan nästan 5 timmar med mellanlandning. Katterna vara bara tillsammans i buren genom kontrollen. :)

Brukar det inte vara förbjudet att ta ur dom ur väskan på planet? Har för mig jag läst det någonstans.
 
Jag har haft två bästa kompisar som alltid sovit på varandra osv i samma, stora, bur där den ena av okänd anledning blev stressad. Jag kunde tack och lov väldigt raskt sära dem.

De hade åkt tillsammans innan utan problem men sen dess aldrig två vuxna i samma bur. Det går så fort om det går snett.

Så en bur med avdelning absolut, men inte annars.

Hur dyr flygresa är det? Är det värt betala någon att åka med ena katten och flyga hem igen? Så kan de åka i varsin bur?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
2 769
Senast: kma
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 609
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
2 015
Senast: Piaff
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 473
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp