Bukefalos 28 år!

Akut hjälp - ftp!

C

cissiny

Sitter precis och laddar upp en stor fil inkl sida med länk på. Har ju gjort det här massor av gånger utan problem. Nu är det nåt som strular! Det är akut, filen skulle eg ha varit uppe för en timme sedan...

Använder Total Commander som ftp, samma som vanligt. Försökte för ca 2 timmar sedan, filen (60 MB) laddades upp men fönstet stängdes inte ner trots att det stod 100 %. Väntade en hel evighet (tyckte jag), ingenting hände. Det går inte att gå in på den uppladdade undersidan (får 404 Not Found).

Kollade att uppkopplingen funkade på två olika datorer här, inga problem. Enligt aktivitetshanteraren är Total Commander igång men i övrigt syns det inte mycket aktivitet på aktivitetshanteraren.

Jag är säker på att jag har gjort rätt, jag tror att sidan ska komma upp. Det normala är ju att Total Commander stänger ner uppladdningsfönstret för den aktuella filen (alltså inte hela programmet) när den är klar. Nu har den stått så länge - kan det vara att det tar tid att konvertera eller något? Brukar ju oftast ladda upp bilder på upp till 3-4 MB med Total Commander, men vi har laddat upp stora filer i den här storleken förut. Sambon har gjort det. Finns gott om plats på hemsidan så där är inget problem. Hemsidan funkar jättebra på alla datorer, så det är inte servern som ligger nere.

Är det bara att vänta? Total Commander säger ju att den skickar fast filen stått på 100% länge - minst 20 minuter nu tror jag...

STORT jättetack på förhand för hjälp!!! Behövde ju fått upp filen för länge sen...

Mvh Cissi
 
Sv: Akut hjälp - ftp!

Filen kom upp till slut, efter sju sorger och åtta bedrövelser. Dock inte med Total Commander...

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 539
Senast: nilie
·
IT & mobiler Jag behöver akut hjälp av någon datakunnig. (att inte kunna använda datorn som vanligt är inte alls roligt) Vår dator har blivit helt...
Svar
3
· Visningar
1 347
Senast: bigganl
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 108
Senast: Alexandra_W
·
IT & mobiler Någon som är haj på datorer? Jag har tidigare haft Matlab på min dator genom universitetet, men då jag inte pluggar längre tänkte jag...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: fnutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp