Bukefalos 28 år!

Akut hjälp med Leon?

@Jeffery Vad hjälpsamt och schysst av dig!
Vi får tacka dottern i det hushåll jag befinner mig i.
Hon har påsklov, men jag hade inte tänkt att tvinga över något ansvar på henne bara för att hon är ledig - Leon kräver som något understimulerad duracelljycke lite mer engagemang än så.

Men så sitter de båda på golvet, hon håller om honom, kliar honom på magen - han blundar, njuter , trycker sig mot henne med hela sitt väsen. "Men kan inte jag ha hand om honom imorrn och på onsdag?"
Vilket plötsligt kändes som en strålande lösning, med tanke på hur de lite tidigare bondat under den timmespromenaden.
 
Vet inte om ni fortfarande behövde hjälp med honom på torsdag, men i värsta fall kan jag hjälpa till och ha honom någon/några timmar när @Jeffery kollar tranor. Bor i närheten av den pölen. Detta förutsätter dock att han är trevlig mot min lilla shih tzu farbor. Pm:a om det skulle behövas :)
 
Nu låter det ju som att det har löst sig, och jag hoppas verkligen att det fungerar bra och att du snart blir frisk igen @vallhund! Tyvärr har jag svårt att ta hit andra hundar i dagsläget, det ska i så fall vara extremt okomplicerade hundar för att det ska gå med allt kring hur jag bor, jobbar m.m :(
 
En liten Leon-uppdatering.
Tack till er som erbjudit tjänster i tråden och pm. :up:

Imorrn åker vi till Hornborgasjön för att titta på tranor i dagarna tre. Eller snarare nätterna tre och dagarna fyra. hemma på söndag. Och Leon följer med.
Har förstått att det som gäller hundar för detta event är enklast möjliga: Hundar ska hållas kopplade.
Våra båda tidigare bokade boenden har båda accepterat och välkomnat hund.

Och då jag/vi uppfattat Leon som inte bara en charmig och trevlig äldre herre, med både fysisk styrka och en omåttlig aptit på motion - utan också en orolig för att bli övergiven, ledsen för att matte plötsligt är borta, samt väldigt mån om att visa att han vill vara till lags i sin nya lilla flock - så skulle det kännas väldigt synd att lämna bort honom nu när det går att ordna så att han också får åka på utflykt.

@vallhund gissar att hon kan komma hem på måndag - och jag har tagit ledigt även då - i hopp om hennes tillfrisknande går enligt plan.

Men OM det inte skulle bli så, så är mina resurser uttömda vad gäller att ta hand om Leon, så jag skulle behöva nån reservplats att lämna honom på, om han inte kan åka hem.
Och det är bra om ni finns i Mälardalen nånstans, så att resan hem inte blir så lång.
Alternativt ett hundpensionat.
 
En liten Leon-uppdatering.
Tack till er som erbjudit tjänster i tråden och pm. :up:

Imorrn åker vi till Hornborgasjön för att titta på tranor i dagarna tre. Eller snarare nätterna tre och dagarna fyra. hemma på söndag. Och Leon följer med.
Har förstått att det som gäller hundar för detta event är enklast möjliga: Hundar ska hållas kopplade.
Våra båda tidigare bokade boenden har båda accepterat och välkomnat hund.

Och då jag/vi uppfattat Leon som inte bara en charmig och trevlig äldre herre, med både fysisk styrka och en omåttlig aptit på motion - utan också en orolig för att bli övergiven, ledsen för att matte plötsligt är borta, samt väldigt mån om att visa att han vill vara till lags i sin nya lilla flock - så skulle det kännas väldigt synd att lämna bort honom nu när det går att ordna så att han också får åka på utflykt.

@vallhund gissar att hon kan komma hem på måndag - och jag har tagit ledigt även då - i hopp om hennes tillfrisknande går enligt plan.

Men OM det inte skulle bli så, så är mina resurser uttömda vad gäller att ta hand om Leon, så jag skulle behöva nån reservplats att lämna honom på, om han inte kan åka hem.
Och det är bra om ni finns i Mälardalen nånstans, så att resan hem inte blir så lång.
Alternativt ett hundpensionat.
:heart hoppas att allt går efter plan. Tyärr kan jag inte erbjuda ett lämpligt hem för tillfället men kan tipsa om ett bra hundpensionat om det skulle behövas. Men @Jeffery med familj är värd många hjärtan och guldstjärnor.
 
En liten Leon-uppdatering.
Tack till er som erbjudit tjänster i tråden och pm. :up:

Imorrn åker vi till Hornborgasjön för att titta på tranor i dagarna tre. Eller snarare nätterna tre och dagarna fyra. hemma på söndag. Och Leon följer med.
Har förstått att det som gäller hundar för detta event är enklast möjliga: Hundar ska hållas kopplade.
Våra båda tidigare bokade boenden har båda accepterat och välkomnat hund.

Och då jag/vi uppfattat Leon som inte bara en charmig och trevlig äldre herre, med både fysisk styrka och en omåttlig aptit på motion - utan också en orolig för att bli övergiven, ledsen för att matte plötsligt är borta, samt väldigt mån om att visa att han vill vara till lags i sin nya lilla flock - så skulle det kännas väldigt synd att lämna bort honom nu när det går att ordna så att han också får åka på utflykt.

@vallhund gissar att hon kan komma hem på måndag - och jag har tagit ledigt även då - i hopp om hennes tillfrisknande går enligt plan.

Men OM det inte skulle bli så, så är mina resurser uttömda vad gäller att ta hand om Leon, så jag skulle behöva nån reservplats att lämna honom på, om han inte kan åka hem.
Och det är bra om ni finns i Mälardalen nånstans, så att resan hem inte blir så lång.
Alternativt ett hundpensionat.


Vill bara säga att jag alltid haft med hund när vi tittar på tranorna och det funkar utmärkt. Ni lär träffa mååååånga hundar där, det är poppis.
Har ni tid skulle jag besöka klosterruinerna också, och den magiska konstrundan. En del trevligt, en del...magiskt gräsligt. Vi gör det nästan varje år.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 622
Senast: tott
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 737
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 847
Senast: ameo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp