Bukefalos 28 år!

Akut hjälp,,,

lakrits

Trådstartare
Lite akut fråga.......
Har en tik på 8 år som är i höglöp. Hannen som är strax över året är helt galen.......gnäller osv osv...hela dagarna och även på nätterna (inte mycket sömn de sista tre nätterna kan jag säga).

Tiken är av lite ras och hannen av större ras. De är förstås åtskilda men nu när jag kom in i kväll efter att ha varit ute och lantbrukat ett par timmar så har hannen tagit sig in till tiken :eek:
Tiken är i köket och hannen är i hallen. Mellan dom är en kompostgrind och stängd dörr......men vad hjälpte det.

Jag vet ju inte om de har parat sig, hur länge han varit hos henne men tänk om? Vad gör man?
Att det handlar om nåt vetrinärt kan jag ana...men vad?


Tyvärr har jag ingen som kan ta någon av hundarna så jag kan ha dom skilda helt........men det hade ju varit skönt....:smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 224
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 629
Senast: tott
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 802
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp