Akvarietråden V

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, kolla :love: :love:
Håller nu på och funderar på hur jag skulle kunna få in ett till akvarium här i stugan :rofl:
1000090926.webp

Bara för att jag gjort mig av med yngel-producerarna:
Tror jag har en romstinn neontetra. Den mår för bra i övrigt för att den stora magen ska vara något annat. Som tur är verkar det krävas yngelakvarium för att ägg och ev yngel ska överleva så det blir nog inga kvar.

Råkade få med mig en 20L-kub från Sthlm. Funderar nu på att försöka inreda den riktigt snyggt och sedan ha i några riktigt snygga räkor...

Jag har fortfarande kvar en del akvarium i Sthlm hos ex-sambon... Delvis pga platsbrist, delvis pga det krångliga i att frakta hit dem. Men, nu tror jag att jag har en lösning ändå.

Här i min lilla stuga så har jag 3st 54L och 2st 19L. Jag kan få plats med en kub till i hyllan.
I Sthlm finns just nu 3st 30L, 1st 125L på en ställning och mitt 200L ensamt.

Jag kan få plats med mitt 200L här i stugan, eller min extra ställning. Om jag gör mig av med killifiskarna som går i 200L så kan jag sätta dit alla mina kamphonor istället (som nu går utspritt). En 30L kub kan komma hit och ha en kamphane. Då kan jag sätta mina små regnbågar i den då tomma 54L, och göra mig av med svärdbärarna som går i 125an. När 125an är tom så kan jag sälja den. De tomma 30L-kuberna kan såklart avvecklas. Då försvinner hela den extra ställningen, och jag kan ta med mitt 200L till stugan med regnbågar och kamphonor.

Då har jag bara 7 akvarier (som mest har jag haft 11) och inget kvar i Sthlm. Det blir smidigt och bra. Gäller bara att få till allt i praktiken också.

Tio diamanttetror är beställda och kommer i mitten på nästa vecka.

Och jag har sedan en tid tillbaka en snäcka, gissar att den följt med en växt. Nu befann den sig så den gick att fota. Någon som vet vilken sort det är? Den är drygt en cm stor.
1000016912.webp

Det är inte alltid lätt att vara en liten kampfisk :D Idag gav jag röda mygglarver. Problemet var bara att de var otroligt stora. För stora för lilla blå. Han kämpade duktigt, men det slutade med att jag fick nypa tag om den med en pincett. Han backade iväg då och mygglarven kom ut. Tur att han är nästan tam och inte alls blev skrämd av mig eller pincetten. Sedan klippte jag mygglarverna på mitten, så blir de lite mer lätthanterliga för honom :p
1000091877.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar