Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är lite sugen på att försöka med dario igen, för det verkar vara typ blackworms som dykt upp i mitt ena akvarium. Men, jag konstaterar också att det akvariet är litet och så snart darion ätit upp dem lär det bli svårt igen... Tror inte de hinner föröka sig snabbare än darion äter, i så fall får jag försöka få till blackworms i ett större akvarium så de kan bli fler...Några små invånare:
Visa bifogad fil 167999
Vad kul! Ja precis, levandefodret bör man ha säkrad tillgång till innan, kan ju vara en kultur av blackworms eller vad som. De verkar äta det mesta bara det rör sig, inte sett röken av planaria någonstans i 112an på mer än ett år nu till exempel (något de andra nanofiskarna inte velat äta alls). För egen del tycker jag det är smidigast med nykläckt artemia som dagligt foder.Jag är lite sugen på att försöka med dario igen, för det verkar vara typ blackworms som dykt upp i mitt ena akvarium. Men, jag konstaterar också att det akvariet är litet och så snart darion ätit upp dem lär det bli svårt igen... Tror inte de hinner föröka sig snabbare än darion äter, i så fall får jag försöka få till blackworms i ett större akvarium så de kan bli fler...
Vet inte om man på något vis kan fånga upp blackworms från ett akvarium och mata i ett annat... tänker att det blir svårt eftersom de gömmer sig i sanden/gruset... Får nog satsa på att ha någon liten spännande fisk som äter både sådana och torrfoder/frysfoder så att det levande bara blir "lite extra" ibland.Vad kul! Ja precis, levandefodret bör man ha säkrad tillgång till innan, kan ju vara en kultur av blackworms eller vad som. De verkar äta det mesta bara det rör sig, inte sett röken av planaria någonstans i 112an på mer än ett år nu till exempel (något de andra nanofiskarna inte velat äta alls). För egen del tycker jag det är smidigast med nykläckt artemia som dagligt foder.
Att ha en ordentlig koloni räkor i darions kar är bra med, de låter ju bli de vuxna räkorna men äter gärna de små räklingarna.
Blackworms tycker de allra flesta fiskar är väldigt gott så det kan vara svårt att få till en kultur om det finns fisk i karet. Jag har dem etablerade i räk-, växt- och yngelkaren + i 243an men där har jag ju bara små och få fiskar och smaragdrasbororna söker inte av botten heller så blackwormsen har en chans där än så länge iaf. Ser dock bara blackwormsen i 243an när jag rotar i substratet så det är nog inget direkt överflöd av dem där.
Tycker darios äter 'rent' små kar rätt fort, trots att de är långsamma på att äta och dåliga på att hinna äta tillräckligt vid matning om man har snabbare arter i karet så är de ju väldigt duktiga på att leta! Upplever också att darios behöver mycket mat jämfört med mina andra småfiskar men det kanske är så när de bara äter levande (?) det är ju väldigt mycket komprimerad näring i bra torrfoder ändå.
Lyckas man få en ordentlig population blackworms i ett räkkar t.ex så sticker de ju då och då upp ur substratet (som en rosa gräsmatta typ) och då är de nog inte så himla svåra att suga upp.Vet inte om man på något vis kan fånga upp blackworms från ett akvarium och mata i ett annat... tänker att det blir svårt eftersom de gömmer sig i sanden/gruset... Får nog satsa på att ha någon liten spännande fisk som äter både sådana och torrfoder/frysfoder så att det levande bara blir "lite extra" ibland.
Snyggt!112an puttrar på smärtfritt: Visa bifogad fil 167995
Tack så mycket!Snyggt!