Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ta bort de blad som håller på att smälta bort, så länge rötterna är fina kan de återhämta sig. Kanske kan vara läge att stoppa i lite växtnäring i tablettform som du trycker ner vid rötterna?
Cryptocoryne är ju kända för att smälta vid förändring. Alla mina smälte när jag bytte akvarium men kom faktiskt tillbaka finare och mer spridningsvilliga än innan. Ludwigia har varit ganska kinkiga hos mig. De andra växterna är jag inte duktig på. Mitt tipps är att nu erbjuda växterna så stabila förhållanden som möjligt och ge dem tid
Ja de är coolaHalvbäbbarna är så fina och tillsammans med långfenade kardinaler. Båd finns på min lista av fiskar jag vill ha en dag
Klart det går att sälja komplett, men sen beror det på priset och att hitta rätt köpare men det kan bli svårt.På tal om vanvårdade akvarier så har jag bestämt mig för att sälja innan jag hamnar där. Ska ha mitt andra barn om tre månader och vet om att jag inte kommer hinna med akvarie på några århelst skulle jag vilja sälja det komplett med växter, fiskar, filter och allt då det är så fint, allt mår så bra och det är ett akvarie i balans. Finns det ens en marknad för sånt? Jag har ju många ovanliga lite dyrare växter som ovanliga och stora bucephalandra, en frisk koloni med PRL och mina gula amanoräkor t.ex. samt tterfilter från oase. Vad kan det vara värt? Eller ska jag sälja och skänka i delar? Hur hade ni gjort? Känns otroligt tråkigt men vill inte riskera stå där och se djur och växter vanvårdade för att det finns noll tid och ork över
OM du ska sälja, sälj under senhösten. Akvariemarknaden är typ död under sommarhalvåret. När det börjar bli mörkt ute igen och folk är mer inomhus och tittar på sina akvarier, då blir det mer snurr på det hela och betydligt större efterfrågan även på begagnatmarknaden. Med det sagt så tycker jag inte att du ska sälja akvarietPå tal om vanvårdade akvarier så har jag bestämt mig för att sälja innan jag hamnar där. Ska ha mitt andra barn om tre månader och vet om att jag inte kommer hinna med akvarie på några århelst skulle jag vilja sälja det komplett med växter, fiskar, filter och allt då det är så fint, allt mår så bra och det är ett akvarie i balans. Finns det ens en marknad för sånt? Jag har ju många ovanliga lite dyrare växter som ovanliga och stora bucephalandra, en frisk koloni med PRL och mina gula amanoräkor t.ex. samt tterfilter från oase. Vad kan det vara värt? Eller ska jag sälja och skänka i delar? Hur hade ni gjort? Känns otroligt tråkigt men vill inte riskera stå där och se djur och växter vanvårdade för att det finns noll tid och ork över
Så fina pogestemon! Har du co2?243an från sidan:
Visa bifogad fil 170709