Bukefalos 28 år!

Ålder för att tävla B-ponny

M

maskrosbarn

Jag var helt säker på att man bara fick tävla B-ponny till och med det datum man fyllt 13, men nu läste jag 14 någonstans. Någon som är 100%-igt säker får gärna svara!
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

Hoppning 13 år och dressyr 14 år.....
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

och det gäller hela året ut, spelar alltså ingen roll vilket datum man är född.
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

Hej!
Tack så mycket! Ja, självklart vet jag att det är året ut, vet inte vad jag fick datum ifrån.:confused: :P Jag är själv ponnyryttare, fast på D-ponny, så självklart vet jag det! :rofl::idea:
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

Oj, så pass länge alltså. Men det var roligt att läsa. :) Har nämligen en medryttare som fyller 14 nästa år. Trodde inte hon fick tävla honom i någon disciplin överhuvudtaget, så det var jättekul!
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

TR-ändringarna i fälttävlan är så snurriga att det antagligen blir noll startande i grenen fälttävlan nästa år :crazy:
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

De som tävlar fälttävlan skall ha en eloge tycker jag. Det är en otroligt farlig sport som de utsätter sig för. Jag var ute och red idag, och gick omkull i en vändning i skritt när min häst trampade på en klase ihoplagda stockar. Jätteäcklig... Förstår inte att de kan utsätta sig för något sådant!:confused:
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

Nehe, det är farligt att skritta! :idea:
Det är därför vi ft ryttare tar fart i galopp mot stockhögarna :cool:
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

Ja, skritt är farligt värre.. ;) Man vet aldrig vad som kan hända! :O ;);):rofl:
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

Mindre kul för mig som är inblandad i ponnyfälttävlan. Får se om det inte resulterar i färre ft-starter och fler starter i hoppning och dressyr :crazy:
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

om du tävlar i western får du tävla B-ponny tills du dör typ!
i western finns det hoppning, dressyr, körning mm.
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

Hoppningen får man inte vara äldre än till 13, och 14 dressyr.. :smirk:

Ganska gammal information som dessutom redan kommit fram i tråden. Din :smirk: är dessutom väldigt otrevlig.
(I hoppningens avdelning B finns ingen övre åldersgräns så länge ekipaget är proportionerligt.)
 
Sv: Ålder för att tävla B-ponny

hoppning och :banana:dresyr är det 13 år det är sant:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 705
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 429
Senast: manda
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 375
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 039
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp