Alfrida - stormen

Oj, tittade på SMHI och var tydligen över 21s/m när jag tog ut hästarna och fixade i stallet efter raketerna tystnat, kändes inte som det.
 
Norrbotten igår, var helt sjukt!
20181231_141007.jpg
 
@pepp En kär gammal vy :) Jag brukade går den där rundan runt sjön när jag bodde i Luleå och hade hund... Centrum - Östermalm - Burströmska - Malmudden.
 
Här blåste det på bra natten till igår (alltså 1a jan), sedan lugnade det ner sig under dagen. Dock välte både ett och två träd under natten, så området har haft någon form av röja-bort-nedblåsta-träd-verksamhet.

Nu blåser det rätt bra igen, men inte lika farligt som igår, enligt yr blåser det 8 m/s nu. Iomed att jag (av okänd anledning) befinner mig i sommarstugan just nu är alla "lösa" saker bortplockade sen sista besöket i somras så det finns inget som kan blåsa bort (ja, förutom delar från husen då). Vi har haft ström här hela tiden, alla elledningar i området är nedgrävda.

Juste ja, befinner mig ca 6min bilväg från Landvetter Airport.
 
Det blåser hur mycket som helst här i södra Stockholm. Jag är på jobbet och fönster har blåst upp och blomkrukor ramlat ner. Min lilla hund tycker det här är betydligt mer obehagligt än fyrverkerierna igår :(
 
Också södra Stockholm. Vaknade för en stund sen av vinden och ligger nu och lyssnar på hur de alldeles för stora träden utanför sovrumsfönstret knäcks... :crazy: Just nu skulle det vara skönt att bo lite lägre med skyddande hus runt.
 
Någon mil norr om Sthlm blåser det också förfärligt mycket. Det dundrar i balkongräckena, ligger grenar och kvistar överallt på marken... eller nej, de ligger inte på marken, de blåser runt på marken. När jag gick ut med hundarna kom det plötsligt en stark vind som gjord att t.o.m. hundarna tvärstannade, hukade sig och försökte hålla fast sig i marken och jag själv tog tag i en stolpe...

Det blir mycket intressant att jobba idag :crazy:
 
Galet. Hos oss fick man dra igen dörren med båda händerna för att orka. Hundarna får man knuffa ut, men de vänder om genast och kommer in igen. Jag har knappt sovit pga oljudet av vinden. Tur att vi nyss sågat ner den stora granen bredvid huset... Det låg bilar i diket och strömmen hade gått på en massa ställen
 
Jag är ruskugt lättad över att inte behöva köra buss idag. Blåser som 17 ju och rräd över vägarna överallt. Norrort, Stockholm.
 
Jag åkte sthlm och hem (40 mil sv, utanför Borås) igår mellan 14-18 och märkte inte av vinden mer än att de kändes i över 120 km/h men inget allvarligt. Tog dock in hästarna på box som annars står på lösdrift då det är mycket gammal skog. Nu blåser det ingenting typ. Hörde blåsten inatt men var inte orolig. Några stolar ute som flyttat sig ca 10 m men inte mer än så. :)
 
Bor i Österbotten och här gick strömmen igårkväll/natt, tror 60k hushåll var utan ström vid det tillfället.
 
Jag har legat vaken flera timmar inatt, jäklar vad det blåser!
Det knakar i huset och riktigt viner av vindarna runt husknutarna.
Ska strax ge mig ut och se över trädgården och se om några saker antingen flyttat härifrån, eller kanske hit...:cautious:
Misstänker att så kommer vara fallet med tanke på vindstyrkan...
 

Liknande trådar

Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
321
Senast: Silver Girl
·
Mat Jag hittade idag ett buskage fullt med stora jättefina slånbär. Plockade en hel gryta och tänker göra sloe gin till julen. Men nu ska de...
Svar
5
· Visningar
462
Senast: Jeffery
·
Samhälle Hur har ni det i kväll och i natt? En reporter på nyheterna höll på att blåsa bort tidigare under kvällen.
2 3
Svar
53
· Visningar
3 960
Senast: Squie
·
Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp