Jag är likadan!
Vatten till maten och ev. alkohol efteråt
Jag tar helst ett glas vin före maten, under tiden jag lagar mat, dansar och lyssnar på musik (om barnen är hos pappan och särbon är här). Sen till maten kan det nästan kvitta. Matlagningsvinet är bäst! (Ja, alltså inte matlagningsvin då...ni fattar)

I allways cook with wine, sometimes I even put it in the food.
 
För mig är vatten det enda rätta till mat. Dricker alltid vatten, hemma, ute, hos vänner. Har aldrig uppskattat alkohol till mat, tycker tvärtom att det förstör smaken på maten.
Jag tyckte också så förut. Tyckte inte att det passade ihop, såg inte alls poängen med att dricka till maten. Först äter man, sen festar man , aldrig mötas de båda. ;) (Säger inte att du tycker så).
 
Jag tyckte också så förut. Tyckte inte att det passade ihop, såg inte alls poängen med att dricka till maten. Först äter man, sen festar man , aldrig mötas de båda. ;) (Säger inte att du tycker så).

Jag har alltid ogillat nubbe. Eller jag gillar typ Skåne och OP men mina halländska vänner har såklart Hallands fläder. I år var först gången jag lyckades testa den både efter en sillbit och efter en köttbit. Herregud vilken skillnad 😅 Så jag förstår verkligen att man tycker att mat och dryck hör i hop på olika vis, ville bara flika in det :) Märker man ju på div provningar o så också såklart.
 
Jag har alltid ogillat nubbe. Eller jag gillar typ Skåne och OP men mina halländska vänner har såklart Hallands fläder. I år var först gången jag lyckades testa den både efter en sillbit och efter en köttbit. Herregud vilken skillnad 😅 Så jag förstår verkligen att man tycker att mat och dryck hör i hop på olika vis, ville bara flika in det :) Märker man ju på div provningar o så också såklart.
Jag skulle säga att om du gillar SKåne och OP så gillar du nubbe. :)
 
Jag har alltid ogillat nubbe. Eller jag gillar typ Skåne och OP men mina halländska vänner har såklart Hallands fläder. I år var först gången jag lyckades testa den både efter en sillbit och efter en köttbit. Herregud vilken skillnad 😅 Så jag förstår verkligen att man tycker att mat och dryck hör i hop på olika vis, ville bara flika in det :) Märker man ju på div provningar o så också såklart.

Eh... Hallands Fläder är rävgift oavsett vad man dricker den till och som borde hällas i kokaren igen :D Skåne däremot :up:
 
Snaps överlag :yuck: Eller shots, sprit överlag! Den enda spriten jag uppskattar att dricka i sin rena form är rom. Det kan jag tänka mig att sippa på.

Jag dricker ytterst lite ren sprit... men lite nubbe till sillen någon gång per år är trevligt och lite rökig single malt. Men som sagt, det händer inte ofta eller i mängder.
 
Jag dricker ytterst lite ren sprit... men lite nubbe till sillen någon gång per år är trevligt och lite rökig single malt. Men som sagt, det händer inte ofta eller i mängder.

Jag har alltid önskat att jag skulle gilla whiskey. Det ser så sofistikerat ut och så tycker jag att en lätt (OBS! LÄTT! :D) whiskeyandedräkt är rätt sexig. Men nej, det krullar sig i hela huvudet varenda gång jag smakar.
 
Jag har alltid önskat att jag skulle gilla whiskey. Det ser så sofistikerat ut och så tycker jag att en lätt (OBS! LÄTT! :D) whiskeyandedräkt är rätt sexig. Men nej, det krullar sig i hela huvudet varenda gång jag smakar.

Då ska du prova whisky istället. Jag tycker också whiskey gör att det krullar sig i huvudet och är i huvudsak helt odrickbart.
 
För mig är vatten det enda rätta till mat. Dricker alltid vatten, hemma, ute, hos vänner. Har aldrig uppskattat alkohol till mat, tycker tvärtom att det förstör smaken på maten.
Jag dricker också alltid vatten till maten. Vi har alltid två stora flaskor i kylskåpet så vattnet är garanterat kallt när vi ställer fram det på bordet och man slipper springa fram och tillbaka till kranen medan man äter. Vinet dricker jag helst före maten och medan jag lagar maten..... På restaurang blir det oftast ett glas medan jag väntar på maten plus ett till maten.
 
Däremot har jag med åren blivit mycket mycket känsligare för alkohol. Jag mår snabbt dåligt av mer än max 1 - 2 glas vin och får ångest på natten. Jag vet inte om det är positivt eller negativt, lite tråkigt kanske. Speciellt på sommaren när kvällarna är långa och ljusa och rose´vinet så fint i sitt immiga glas....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sanningen är väl att de flesta människor verkligen inte kan dricka mer än halva flaskan utan att bli totalt plakata. Min egen gräns går...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 797
Senast: Trasten
·
Fordon Att man inte kör bil efter att man druckit får vi väl hoppas att alla vet. Men, hur lång tid är er gräns för när ni tycker det känns ok...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 640
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Sitter och funderar på vad det innebär att leva en "hälsosam livsstil"? En bekant till mig har skrivit flera inlägg på FB om hur hon...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
13 809
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Vad föredrar ni att dricka för alkoholfritt på fest? Jag ska köpa med mig alkoholfritt för egen del till en fest på lördag och funderade...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 163
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp