Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 12
---
Ska livet vara så här hela tiden hur 17 ska jag då klara av att vara helt nykter?
Känner inte för att gå på möte idag heller. Känner inte för nånting alls. Så trött på allt.
Har gjort många bra saker idag men tankarna på alkoholen just nu tar ju över fullständigt. Inget av det som hänt idag känns just nu viktigt 😞
Du VET att livet inte kommer att vara såhär hela tiden. Så släpp de katastroftankarna.

Men ingen har sagt att det är en dans på rosor att SLUTA dricka. För det är vad du håller på med - du slutar. Det kommer att ta ett tag till. Sen är det bättre.

Att spriten tar över alla tankar är för att det är så den jobbar.
Kämpa, mesa inte ur nu! Vi hejar på. (och ring mentorn)
:heart :heart :heart
 
Dag 12

Började i ångest och i starkt behov att att dricka.
Dagen blev sedan bättre och mitt på dagen var jag superfokuserad så hade inga tankar på alkohol öht.
Nu sedan ungefär en timme tillbaka är det inte på samma nivå som imorse men mycket tankar går till vin. Så trött på det.
Har inget fysiskt behov av det. Ingen abstinens men jag vill dricka. Jag vill ju inte vilja dricka så förstår inte heller varför jag nu vill dricka. Skäms över det och är frustrerad. Finns inget just nu som kommer hjälpa heller det vet jag.

Ska livet vara så här hela tiden hur 17 ska jag då klara av att vara helt nykter?
Känner inte för att gå på möte idag heller. Känner inte för nånting alls. Så trött på allt.
Har gjort många bra saker idag men tankarna på alkoholen just nu tar ju över fullständigt. Inget av det som hänt idag känns just nu viktigt 😞
Om du faller för det och dricker så kommer det vara så hela livet av och till men om du kämpar och håller ut kommer livet att bli lättare. Kom ihåg att varje sånt här "anfall" som du tar dig igenom gör nästa lite svagare! Du måste omprogrammera fin hjärna.

Men här är också anledningen till att du skulle behöva vara brutalt ärlig mot dina vårdkontakter. Så länge du ger dem en tillputsad version stänger du bort deras verktyg för att hjälpa dig. Du liksom envisas med att simma när det finns en båt.
 
Jag har inte så stora problem egentligen. Förstår inte varför jag gör en sak till ett problem som knappt ens är ett problem :crazy:
Jag skulle kunna åka till bolaget och köpa en flaska vin. Bara en flaska inte mer och sen dricka ett glas max två och vara helnöjd sen.
Men skämtar du? Jag blev helt chockad av det här!

Du har ju berättat hur du inte kan låta bli att dricka mer än rimlig mängd. Du har kört bil påverkad, olagligt och potentiellt livsfarligt för andra än dig själv. Du har däckat nyss för att du blev så full. Du har ljugit för din omgivning om drickandet. Du har gömt alkohol här och var i huset. Tagit dyrt vin från din särbo utan hans vetskap. Du har druckit diverse slattar du hittat hemma i ren panik när du inte hade vin hemma.
Du har druckit så mycket att du fått fysisk abstinens. Du har druckit trots att du tar medicin du absolut inte får dricka alkohol medans du tar. Och du har inte sagt det till läkaren.
Och tycker att du, som är alkoholist, ska ta ett glas vin mot huvudvärk. Har du ont i huvudet tar du medicin om du inte orkar stå ut med värken. Man tar inte ett glas vin mot huvudvärk om man inte har problem. Och har man redan problem gör man det INTE iom att du inte kommer kunna sluta då.

Nu försöker du ta på dig lite romantiserande glasögon som förvränger bilden av dig och ditt drickande. Om du läser det jag skriver och känner efter: Är det verkligen så att du inte har problem? Känns det verkligen lämpligt att dricka?
Eller är det så att att det är alkoholismen som talar?
 
Jag har inte så stora problem egentligen. Förstår inte varför jag gör en sak till ett problem som knappt ens är ett problem :crazy:
Jag skulle kunna åka till bolaget och köpa en flaska vin. Bara en flaska inte mer och sen dricka ett glas max två och vara helnöjd sen.
Inte så stora problem jämfört med? Du har ju enorma alkoholproblem. Nu ligger du väl där och skvalpar bekvämt på två veckors nykterhet igen. Du har kommit igenom det allra värsta och det känns rätt ok igen. Minnet av den fysiska abstinensen, lögnerna och skitmåendet har bleknat tillräckligt. Gör inte om ditt misstag. Det är nu du ska ta ett beslut för dig själv de kommande två veckorna och det är ikväll som du ska prioritera att åka på ett aa-möte och inse att de andra som är där också har haft de där dumma tankarna som du har idag.
 
Ja när ni lägger upp det så där känns det verkligen inte som någon bra idé alls.
Det hade hjälpt det hade det men kanske inte i längre sikt då.
Har tagit en Ipren och vatten nu. Hittade inget annat som kan hjälpa. Ska vila en stund och se om det blir bättre snart.
Har inte druckit en droppe alkohol så är definitivt inte full eller så.
 
Va fan skriver du?? Med tanke på hur korkat det var så är väl chansen stor att du är pissfull redan och har sabbat flera veckors hårt arbete.
Om så är fallet, varför använde du inte alla livlinor du har att tillgå?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 178
Senast: fijja
·
Relationer Försöker att förklara kortfattat utan att ge för mycket info.. Min mamma är sjuk, och kommer inte att bli frisk igen. Vi i familjen...
Svar
8
· Visningar
1 479
Senast: Sleepy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 166
Senast: MML
·
Kropp & Själ Sanningen är väl att de flesta människor verkligen inte kan dricka mer än halva flaskan utan att bli totalt plakata. Min egen gräns går...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 764
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp