Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick dessutom sms och missat samtal från min pappas gamla x. Nytt nummer det andra är blockerat. Blev så jäkla arg. Men ska inte lägga mer energi på henne något mer. Det räcker nu. Slut med sånt!
 
Gå gärna tillbaka i tråden och läs. Du har haft oändligt många ursäkter för ditt drickande.
Så jag ska alltså börja prata skit om mina nära och kära och säga ja men jag drack ju så mycket hon får skylla sig själv.
Nej det kommer aldrig hända. Jag må ha gjort dåliga saker men skulle aldrig skylla ifrån min så som han gjorde. Snarare tvärtom. Ja det var provocerande. Mycket. Vill inte behöva lyssna på sådant. Tack men nej tack.
 
Så jag ska alltså börja prata skit om mina nära och kära och säga ja men jag drack ju så mycket hon får skylla sig själv.
Nej det kommer aldrig hända. Jag må ha gjort dåliga saker men skulle aldrig skylla ifrån min så som han gjorde. Snarare tvärtom. Ja det var provocerande. Mycket. Vill inte behöva lyssna på sådant. Tack men nej tack.

Den som ursäktar rattfylleri ska nog vara lite försiktig med att döma andras uttalanden.
 
Ok detta blir mitt sista inlägg i tråden. Tack för mig och tack för många bra inputs i tråden tidigare 🙏
Men hörru du varför ägnar du din energi åt någon random snubbe på stan? Din energi är otroligt värdefull just nu när du jobbar så hårt på att tillfriskna. Hushåll lite bättre med din energi och öva på att bara släppa det.

Du kanske är i en lättirriterad fas i avvänjningen nu helt enkelt. Det är ju ett vanligt symptom. Dessutom är det en helt vanlig känsla, en av de där du behöver öva på!

Snart 20 dagars nykterhet, tänk på det istället :banana:
 
Ok detta blir mitt sista inlägg i tråden. Tack för mig och tack för många bra inputs i tråden tidigare 🙏

Men du. Ärligt nu. Precis så som du känner inför den där puckosnubben, så känner säkert en del inför en del saker som du uttryckt. Och det finns säkert (helt säkert - jag vet några) folk som tycker att jag är en jävla idiot också, för helt andra saker. Shit happens. Ingen av oss är perfekt, folk blir provocerade av olika saker och reagerar ibland i affekt. Du, jag och typ alla andra. Det är inte så himla smickrande, alltid, men jag hoppas att du förstår att det inte betyder att folk inte bryr sig. :heart
 
Ok jag skriver ändå. Mådde så dåligt igår kväll. Det var så långt ifrån bra. Var helt fullständigt dränerad på känslor, ork och livslust.
Det är som att allt negativt som sker absorberas inom mig och får sådana orimliga proportioner.
Det blir som små lager på lager av känslor som vibrerar och tillslut får de bara inte plats mer. Hjärnan och allt kokar över.

Det hände många bra saker igår också. Men en hel del jobbigt. Allt vill jag inte heller skriva om just nu. Men även de i förhållandevis små företeelserna får enorma konsekvenser.
Helt slut av det.

Och när jag sedan skriver om en av händelserna här och får respons som att jag inte är bättre själv blev ytterligare en grej på det där lagret som redan vibrerar och är totalt överfullt.

Detta blir dag 18. Vill eller snarare behöver en väldigt lugn dag.

Vi hjälpes åt med morgonbestyren men jag gick in ganska fort. Var så himla slut. Inte var bättre heller med tidsomställningen.
Gick sen in och sov. Sa att snälla kom inte upp utan låt mig få vara själv.

Läst ett meddelande flera gånger. Vet inte om jag ska lägga in det här. Men vet inte hur jag ska tänka om det. Stämmer detta eller inte?
Jag känner mig konstant otillräcklig och vill så mycket mer. Ska jag lägga in det här? Ni är ju duktiga att se saker från andra perspektiv.
 
Ok jag skriver ändå. Mådde så dåligt igår kväll. Det var så långt ifrån bra. Var helt fullständigt dränerad på känslor, ork och livslust.
Det är som att allt negativt som sker absorberas inom mig och får sådana orimliga proportioner.
Det blir som små lager på lager av känslor som vibrerar och tillslut får de bara inte plats mer. Hjärnan och allt kokar över.

Det hände många bra saker igår också. Men en hel del jobbigt. Allt vill jag inte heller skriva om just nu. Men även de i förhållandevis små företeelserna får enorma konsekvenser.
Helt slut av det.

Och när jag sedan skriver om en av händelserna här och får respons som att jag inte är bättre själv blev ytterligare en grej på det där lagret som redan vibrerar och är totalt överfullt.

Detta blir dag 18. Vill eller snarare behöver en väldigt lugn dag.

Vi hjälpes åt med morgonbestyren men jag gick in ganska fort. Var så himla slut. Inte var bättre heller med tidsomställningen.
Gick sen in och sov. Sa att snälla kom inte upp utan låt mig få vara själv.

Läst ett meddelande flera gånger. Vet inte om jag ska lägga in det här. Men vet inte hur jag ska tänka om det. Stämmer detta eller inte?
Jag känner mig konstant otillräcklig och vill så mycket mer. Ska jag lägga in det här? Ni är ju duktiga att se saker från andra perspektiv.
Bra kämpat!
Ta hand om dig. ❤️
 
Ok jag skriver ändå. Mådde så dåligt igår kväll. Det var så långt ifrån bra. Var helt fullständigt dränerad på känslor, ork och livslust.
Det är som att allt negativt som sker absorberas inom mig och får sådana orimliga proportioner.
Det blir som små lager på lager av känslor som vibrerar och tillslut får de bara inte plats mer. Hjärnan och allt kokar över.

Det hände många bra saker igår också. Men en hel del jobbigt. Allt vill jag inte heller skriva om just nu. Men även de i förhållandevis små företeelserna får enorma konsekvenser.
Helt slut av det.

Och när jag sedan skriver om en av händelserna här och får respons som att jag inte är bättre själv blev ytterligare en grej på det där lagret som redan vibrerar och är totalt överfullt.

Detta blir dag 18. Vill eller snarare behöver en väldigt lugn dag.

Vi hjälpes åt med morgonbestyren men jag gick in ganska fort. Var så himla slut. Inte var bättre heller med tidsomställningen.
Gick sen in och sov. Sa att snälla kom inte upp utan låt mig få vara själv.

Läst ett meddelande flera gånger. Vet inte om jag ska lägga in det här. Men vet inte hur jag ska tänka om det. Stämmer detta eller inte?
Jag känner mig konstant otillräcklig och vill så mycket mer. Ska jag lägga in det här? Ni är ju duktiga att se saker från andra perspektiv.

Jag hade velat att du läste detta meddelande från dig själv en gång till och ger dig själv en gigantisk klapp på axeln och säger "Fy fasen vad bra kämpat Karamellen! Jag är stolt över min bedrift igår och förstår att jag behöver vila lite nu."

Vi hade uppsägningar på jobbet i veckan och jag, som inte ens är berörd, inte min avdelning heller, har känt mig helt förstörd hela min arbetsvecka. Har orkat exakt noll. Först idag 6 dagar senare jag börjar känna mig någorlunda levande igen. Man ska inte underskatta den typen av trötthet! Ta hand om dig och bra jobbat ❤
 
Senast ändrad:
Om meddelandet: beror på hur utelämnande det är för andra personer tycker jag. Du kan säkert få bra input.

@karamelldrottningen

Håller med om att det i första hand handlar om hur utelämnande det är för den andra personen, du har ingen rätt att hänga ut andra människor på ett offentligt forum.

Sedan handlar det också om vad du är bekväm med att andra vet om dig själv. Det är stort engagemang och du får mycket välvilja från kända och okända personer i tråden, men det är bra att komma ihåg att för varje person som skriver i tråden så är det hundratals som inte skriver men läser vad du skriver. Det kan vara folk i din närhet t ex, på jobbet eller i stallet. Du är igenkänningsbar, och det som en gång har skrivits på nätet går aldrig att dra tillbaka.

Om du känner dig det minsta tveksam till att skriva något så är mitt råd att avstå, tills du är helt säker på att du är okej med att exakt vem som helst och alla i din omgivning kan läsa det du skrivit. Om du önskar råd kan du kanske beskriva med egna ord vad det är du funderar över efter meddelandet, snarare än skriva exakt vad som hänt eller vad som skrivits mellan er?
 
Ok jag skriver ändå. Mådde så dåligt igår kväll. Det var så långt ifrån bra. Var helt fullständigt dränerad på känslor, ork och livslust.
Det är som att allt negativt som sker absorberas inom mig och får sådana orimliga proportioner.
Det blir som små lager på lager av känslor som vibrerar och tillslut får de bara inte plats mer. Hjärnan och allt kokar över.

Det hände många bra saker igår också. Men en hel del jobbigt. Allt vill jag inte heller skriva om just nu. Men även de i förhållandevis små företeelserna får enorma konsekvenser.
Helt slut av det.

Och när jag sedan skriver om en av händelserna här och får respons som att jag inte är bättre själv blev ytterligare en grej på det där lagret som redan vibrerar och är totalt överfullt.

Detta blir dag 18. Vill eller snarare behöver en väldigt lugn dag.

Vi hjälpes åt med morgonbestyren men jag gick in ganska fort. Var så himla slut. Inte var bättre heller med tidsomställningen.
Gick sen in och sov. Sa att snälla kom inte upp utan låt mig få vara själv.

Läst ett meddelande flera gånger. Vet inte om jag ska lägga in det här. Men vet inte hur jag ska tänka om det. Stämmer detta eller inte?
Jag känner mig konstant otillräcklig och vill så mycket mer. Ska jag lägga in det här? Ni är ju duktiga att se saker från andra perspektiv.
Mycket av ditt dåliga mående är ju alkoholabstinens - den psykiska inte minst - men jag tänker också att alkoholen under en lång tid fått fungera som filt över andra saker i livet? Som nu ligger blottade när du inte längre har alkoholen att gömma undan dem med. Kan det vara så? Att det nu finns annat du behöver ta itu med till slut. Det är ju en bra sak isåfall, eftersom man inte kan gömma undan känslor och problem i det oängliga.

Om det nu är så :heart
 
@karamelldrottningen Jag vill bara säga att du är inne i en abstinensfas, den är skitjobbig!!
Med det sagt så vill jag också tillägga att du är super-duktig som är inne på dag 18 som helt nykter - det är en bedrift faktiskt, det du är inne i :heart
Det är så många som faller i denna fas - men inte DU!

Tänk så många bra tankar om dig själv som du kan, fortsätt räkna varje dag - varje dag räknas!

Stor KRAM!! :heart
 
@karamelldrottningen
Bra att du inte slutar skriva. Du kämpar så bra. Jag håller förresten med dig om att somliga högg onödigt på det du skrev om männen på restaurangen.
Tror du att det skulle hjälpa dig att följa konton på insta så finns ju massvis med både pepp och avskräckande exempel. Särskilt amerikanska.
Jag valde att sluta dricka alkohol för 10 år sedan. Det fanns många anledningar till det som jag kanske inte behöver gå in på, men trots att jag inte var beroende, så var det en stor livsstilsförändring. Alkohol präglar samhället på så många sätt, och mig hjälpte det att hitta nyktra förebilder i sociala medier.
 
Jag tror också du behöver skaffa dig mer verktyg för att hantera alla känslor, andra verktyg än alkoholen. Därför vore det bra om du kunde vara mer öppen med din psykolog om ditt drickande för det kommer förmodligen bli fler jobbiga perioder som du behöver vara rustad för att ta dig igenom utan att dricka.
 
Har inte haft kontakt med min sponsor nu i helgen men tänkte prata med henne imorgon igen.
Då blir det även vad kallas det? Samtal på rehabstället. Detta blir första riktiga gången. Förra gången var det mer att jag berättade om mig själv och fick berättat för mig också om deras verksamhet.
Så vi får se hur det går imorgon. Jag vet faktiskt inte vad jag ska vänta mig men ska försöka vara så ärlig och öppen som det bara är möjligt. Sen om jag hinner vill jag gå på aa möte också. Det ligger ju så nära varandra så vore dumt att inte gå där men lite tveksamt om jag hinner då tiderna är väldigt nära varandra men jag brukar kunna röra mig fort mellan två platser så borde gå :)

Har varit trött idag. Lite som en bakfylla som aldrig går över. Nu på senare eftermiddagen och kvällen har jag orkar lite mer igen. Det kändes skönt att göra lite av varje och inte bara vila och bara göra det mest akuta.
Nu ska jag ta en lugn kväll och ladda inför morgondagen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: fijja
·
Relationer Försöker att förklara kortfattat utan att ge för mycket info.. Min mamma är sjuk, och kommer inte att bli frisk igen. Vi i familjen...
Svar
8
· Visningar
1 486
Senast: Sleepy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 237
Senast: MML
·
Kropp & Själ Sanningen är väl att de flesta människor verkligen inte kan dricka mer än halva flaskan utan att bli totalt plakata. Min egen gräns går...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 859
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp